http://playsense.nl/images/file/img_526140eaa6a8f.jpg

Polygon heeft vandaag een headline wat menig PC-gamer ongetwijfeld in het verkeerde keelgat gaat schieten. De headline luidt namelijk dat de PS4-versie van Need for Speed: Rivals er beter uitziet dan de PC-versie. Men meldt alleen wel dat de PS4-versie wellicht visueel er mooier uitziet, maar wel iets meer buggy is dan de PC-versie.

Het feit dat veel PS4-games ‘buggy’ worden genoemd is ongetwijfeld ook de reden van uitstel voor Driveclub, Watch_Dogs, The Crew en misschien zelfs Battlefield 4. Polygon meldt dat Ghost ze verzekerde dat de bugs, zoals het niet correct laden van de wereld niet in de release-versie aanwezig zullen zijn. De PS4-versie zou volgens Polygon betere texture details hebben en de belichting en weerkaatsing op de auto’s was een stuk beter.

Goed nieuws dus voor diegene die gehoopt had Driveclub te kunnen spelen op zijn PS4 op 29 november, Need for Speed: Rivals is namelijk een erg goed alternatief en misschien nog wel leuker.

Played on the PlayStation 4, Need for Speed Rivals is a more visually impressive, though currently slightly more buggy, version of Electronic Arts’ upcoming racer than the Windows PC version.

We spent the first part of our session playing the PC version of Rivals, which ran well, with a PlayStation 4 controller. Later, we switched to the PS4 version and were surprised to find a game that looked even more impressive than its PC counterpart, with better texture detail, improved lighting on cars and sharper graphics overall. The PS4 version did suffer from a higher incidence of issues such as parts of the world failing to load, but developer Ghost Games assured us they would have those problems ironed out in time for launch.