ย
Het is al geruime tijd bekend dat je PS4-games al kan spelen terwijl ze eigenlijk nog aan het installeren zijn. Mark Cerny, de system architect van Sony’s next-gen console, is de eerste om toe te geven dat het nog steeds van game tot game verschilt hoelang het precies duurt vooraleer je het spel kan spelen. De mogelijkheid is er wel, aldus Cerny.
De PlayStation 4 kan namelijk data streamen vanaf een game disc terwijl je de game speelt. Het installatieproces vindt dus plaats in de achtergrond, terwijl jij al lekker geniet van de titel in kwestie. Knack wordt bijvoorbeeld al na 10 seconden speelbaar, terwijl je toch 37 GB aan gamedata op je harde schijf dient te zetten. Vernuftig, toch?
En wie bang is dat zijn PS4 onmiddellijk vol met data zal staan… wees gerust, Sony heeft het uiteraard mogelijk gemaakt om handmatig data te deleten.
wel beter maar vind het alsnog belachelijk veel GB’s voor een fysieke game ….
lekker toch, 50 gig bestanden lijken geen blok aan het been te worden zoals de 5 gig bestanden op de ps3.
die duurden soms een eeuwigheid om te installeren (5 a 10 minuten ofzo)
En met een 1 tb ssd word dat nog sneller
Nu weten we in een keer waarom de PS4 zo’n hardware/software nodig heeft. Ben wel nieuwsgierig hoe goed en “smooth” de gameplay zal zijn tijdens het installeren + synchroniseren van trophies etc…
Eigenlijk verschillen Sony en Microsoft dan toch niet zo zeer van mekaar.
Ja nadat ik een spel heb uitgespeeld en ik speel de multiplayer niet, delete ik de spel gewoon totdat ik weer zin heb om te spelen. Ik vind het niet erg zolang ik mijn data terug krijg nadat ik het heb deleted
@ps4freak: nou als jij 1tb ssd gaat kopen, kan je nog wel ffe sparen xD ont, wel goed dat je al kan spelen tijdens de install.
Let maar op. over een jaar krijg je alleen nog maar een dioosje met een code om het spel te downloaden, dan is de hele blue ray weg.. ๐
wacht is ff…….zeiden ze vorig keer niet dat we deze feature niet gelijk krijgen dus niet tijdens de launch maar pas later? want knack komt 29ste uit.
@ps4freak:
ssd, snelle dingen inderdaad alleen wel prijzig. als je echte die hard gamer bent, dan zou ik die sowieso aanschaffen. 500 GB lijkt veel maar is het niet als je ziet hoe groot die next gen games wel niet zijn en vergeet ook niet dat je DLCยดs updates etc moet downloaden straks. Demo,s trailers….
Als ik geld had, dan had ik sowieso 1 TB SSD gehaald. Geen slecht idee dus ๐
@Dj_Kramer:
ik denk dat fysieke discs altijd zullen bestaan hoe dan ook. niet alle mensen hebben behoefte aan rendeem codes en download. doelgroep kun je beter breed houden.
Mij maakt het niet uit, Ben het wachten toch wel gewend van de PS3. Geduld is een schone zaak zeggen ze wel eens.
geniaal
@moes: Kom op, die discussie hebben we toch al lang gehad? SSDs zijn voor consoles absoluut oninteressant vanwege de prijs/GB, en het feit dat ze ws door de console zelf op een lagere snelheid gehouden worden. De console houdt rekening met een 5400rpm schijf, alles daarboven is waste….
Het maakt denk ik ook wel uit of je een snelle internetverbinding hebt.
Als je verbinding 1Mbs is start je het spel op en crasht ie omdat je verder bent dan al gedownload is…
@Mithrandir:
als dat zo is wat jij nu zegt, dan zou dat wel heel jammer zijn namelijk. SSD is de toekomst namelijk.
zo snel is ie van mij niet , mijn call of duty ghosts moet nog 17 dagen stof hapen en dan nog instaleren ๐
@ps4freak:
En ook ietsje duurder
Awesome! ๐ hier wordt ik wel blij van. ๐
Ik vraag me af hoe het gaat op 29 november met het downloaden van je digitale upgrade van bv bf4 bijna 50 gb als ik het goed heb.
Ik zie hier geen probleem in, want stel je speelt een game een tijdje niet meer dan verwijder je die. Als je hem later weer wil spelen dan kan dat erg vlot. ๐
@Mithrandir: Er zit een SATA II moederboard in de PS4 dus een SSD is wel degelijk handig in sommige games waar veel laad schermen in zitten…
Maar om een dure SSD aan te schaffen voor 2 a 3 games waar die irri laadschermen in zitten (en het gaat maar om enkele seconden) te vermijden is gekkenwerk en zonde van je geld