Horror games heb je in allerlei soorten en maten, maar wat dergelijke games veelal gemeen hebben is dat zich in verlaten gebouwen of instellingen afspelen. Met SOMA pakt de ontwikkelaar het anders aan, want SOMA speelt zich af op de bodem van de zee. Een erg weinig – na BioShock 1 & 2 – gebruikte locatie dus en dat kan weleens erg origineel gaan uitpakken.
Het is pikkedonker op de bodem van de oceaan en ook de druk op een enorme diepte is ongekend en dat gecombineerd met levende (creepy) wezens levert een interessante setting op. In dat opzicht duik je in SOMA een nieuw gebied in waar je dingen zult aantreffen die je nooit eerder hebt gezien.
Het is wel bekend dat er nog tig onontdekte diersoorten zijn die diep in de oceaan leven en dat deze er lang niet allemaal even prettig uitzien. Hiermee heeft de ontwikkelaar een potentieel sterke setting te pakken om een horror game af te laten spelen.
SOMA verschijnt in 2015 op de PlayStation 4.
What did i just sea….
Ben heel erg benieuwd naar deze game, concept klinkt nice!
Intrigerend….
Super Nintendo graphics!
@Ivaniox: Dan ga jij toch lekker games spelen op je SN. Denk dat er flink wat ram en reken kracht nodig is om een onderwater wereld te creëren.. iets wat de SN nooit heeft gehad.
@Ivaniox:
inderdaad, als je alleen dit met een GDDR5 kan maken, dan is er echt iets mis met organisatie. kijk killzone shadowfall, prachtige game en dan ook nog een launch titel. dit is gewoon een getweakte versie van bioshock 2 graphics niks bijzonders.
ziet er niet uit inderdaad.