Site icon PlaySense

Evolution Studios legt de echte reden van het uitstellen van Driveclub uit


De game is uitgesteld. De game is terug naar de tekentafel. Dat is het enige wat we eigenlijk hebben gehoord van Evolution Studios en Sony rondom de vertraging die met Driveclub gemoeid is. Nu de game van een officiële releasedatum is voorzien heeft de nieuwe game director, Paul Rustchynsky, via het PlayStation Blog uitgebreid toegelicht wat nu de echte reden van uitstel was.

Eén van de belangrijkste zaken was het dynamische menu. Het menu in de game is namelijk van groot belang, een groter belang dan in de gemiddelde andere game. Dat komt doordat iedereen verbonden is met elkaar, iets wat voorkomt uit het ‘club’ aspect waardoor Driveclub ook wel een sociale racegame genoemd wordt.

Om ervoor te zorgen dat het dynamische menu in de game, op je mobiel of tablet zo soepel en slick mogelijk is hebben ze de game uitgesteld, om dit te optimaliseren. Het dynamische menu wordt ook omschreven als een vitaal onderdeel van de ambitie om een groeiend netwerk van miljoenen aangesloten clubs goed te laten verlopen.

Dat is niet het enige, want door het uitstel heeft het team de game ook op diverse andere punten weten te verbeteren. Hieronder een opsomming van de belangrijkste feiten die Rustchynsky noemde.

Afsluitend bevestigde Rustchynsky nog dat de PlayStation Plus editie van Driveclub gelijktijdig verkrijgbaar zal zijn als de normale editie. Deze editie bevat een selectie van tracks en auto’s die je ook in de volledige versie aantreft. Met deze selectie denkt Evolution Studios de spelers een goed beeld te kunnen schetsen wat ze kunnen verwachten van de algehele Driveclub ervaring. Meer details rondom de PlayStation Plus editie zullen later nog volgen.