Pavilion is een nieuwe puzzelgame dat in ontwikkeling is bij Visiontrick Media AB en vorige week werd er tijdens de E3 al wat informatie over de game vrijgegeven. Nu heeft de ontwikkelaar nog meer informatie gepubliceerd evenals een uitgebreidere trailer dan de E3 trailer.

Pavilion is een puzzelgame dat leunt op drie fundamentele componenten. Deze drie componenten zullen een rol spelen in het oplossen van een puzzel, want dit zit in de gameplay en puzzel verweven. Hieronder meer specifieke informatie per component.

  • Component één – Het hoofdpersonage dat rondloopt in de wereld van Pavilion. Zijn gedrag en persoonlijkheid moet geobserveerd, begrepen en geholpen worden om zo voortgang te boeken in de game.
  • Component twee – De omgeving die je zult doorkruisen, de layout van de omgeving speelt namelijk een rol in de puzzels.
  • Component drie – De interactieve objecten die gemanipuleerd kunnen worden en effect hebben op de omgeving en indirect op het hoofdpersonage.

Dit klinkt misschien nog wat wazig, maar de bovenstaande trailer zou je alvast een indruk moeten geven. De drie componenten vormen in ieder geval de core van de gameplay en als aanvulling is er nog een vierde component en dat is het effect dat de eerste drie hebben op de omgeving en het personage.

Elke puzzel zal je kennis geven en de gameplay beter doen begrijpen terwijl het tegelijk ook een probleem is dat je moet oplossen. Zodra je een oplossing hebt, zul je zien dat het eigenlijk vrij simpel is. In dat opzicht zul je beloond worden doordat je de oplossing ziet in plaats van dat je gestraft wordt doordat je de oplossing niet ziet.

Klinkt als een interessant concept en wellicht dat we op de Gamescom met de game aan de slag kunnen. De release van Pavilion staat gepland voor dit najaar. Een concrete releasedatum is nog niet bekendgemaakt.