Lords of the Fallen heeft een niet zo alledaagse ontwikkelingscyclus doorgemaakt. Zo zou de game oorspronkelijk enkel op de vorige generatie consoles verschijnen. Een tijdje geleden werd de focus van het spel verlegd naar de PlayStation 4 en de Xbox One, en nu zijn de last-gen versies voorgoed van tafel geveegd.
In een interview met Worlds Factory legde ontwikkelaar Michele Giacalone haarfijn uit waarom besloten werd om de PlayStation 3- en Xbox 360-edities van Lords of the Fallen in de prullenbak te gooien. De reden is logisch: enkel op de huidige generatie consoles kon de beoogde kwaliteit van graphics en gameplay behaald worden.
“Moreover, in order to achieve the best performance on the new hardware we decided to not maintain back compatibility with DirectX 9 and previous generation consoles. For example we dropped completely our deferred lighting renderer – necessary on the Xbox 360 – in favour of a full deferred rendering approach saving a nice amount of time in draw calls. Getting back to the question, we couldn’t have achieved such result on the previous generation hardware.”
Niemand die dat erg vind
Godverdomme, dat meen je niet, heb ik net speciaal voor die game een nieuwe ps3 gekocht!
Is er ook al duidelijkheid hoe het zit met die screen tearing in deze game? In zo’n beetje elke video van verschillende bronnen heb ik vreselijke tearing gezien, als dat er bij launch nog in zit is het sowieso een no-buy.
Ik ga deze Game zeker wel halen, lijkt me echt awesome 😀
@derage88: Dat screen tearing komt van de video zelf,was vorige keer ook op youtube gezegd door IGN dat het een slechte recording/camera was
@188.207.94..xxx:
Bummer!
@85.150.4..xxx: Maar ik heb meer video’s gezien van meerdere bronnen en verschillende (p)reviewers en media en allemaal hebben ze zo’n last van tearing. Het lijkt toch echt van de bron (game) zelf te komen… En waarom hebben andere games via IGN dan bv. geen last van tearing.
@derage88: denk dat he wel aan de game zelf ligt
@188.207.94..xxx: koop dan ook direct een ps4. Mensen tegenwoordig…
Wat een clickbait titel… De game is NOOIT aangekondigd voor de PS360, de aankondiging is altijd enkel voor de nieuwe consoles geweest alleen hier wordt uitgelegd waarom intern de keuze is gemaakt om de PS360 versies te laten vallen in een vroeg stadium van de ontwikkeling. Totaal iets anders dan daadwerkelijk versies annuleren.
Hoop dat dit eindelijk m’n 1ste game is die voor mij ps4 waardig is. The Evil within is dat totaal niet. Wel een domme beslissing om de game niet naar de ps3 te brengen.
@217.120.244..xxx:
Misschien willen mensen niet meteen een current-gen console hebben en willen ze minder geld uitgeven aan een leuke console en de grootse bibliotheek aan spellen ervaren.
@ps3dennis: slimme beslissing zorgt voor meer sales maar dat snap je toch niet volgens jou zou hij ook op ps2 nog mogen komen want meer gebruikers
@24.132.148.xxx: Beter dat jij dit typet dan iemand met het volle verstand. Zorgt juist voor minder verkochte exemplaren van de game Dombo. Sony verdient op dit moment meer aan software dan aan de de ps4 zelf.
Deze game kan niet draaien op de ps2, The Evil Within technisch gezien wel maar graphics gezien niet.
@Aeristalo: ja of je bent gewoon een faggot
Ik ga deze Game zeker wel halen voor mijn PS3, oke jammer ik koop deze game niet meer komt niet naar de PS3 helaas.