Assassin’s Creed: Unity heeft sinds de release nog steeds te kampen met technische problemen waarvan de inkakkende framerate er natuurlijk één is. Niet verwonderlijk dus dat de derde patch zich alweer aandient en hieraan voorafgaand heeft Ubisoft nu middels een reactie laten weten wat de oorzaak van al deze technische problemen is.
Volgens Ubisoft heeft het te maken met overbelasting van de instructie queue (wachtrij), wat invloed op de performance heeft. Dit probleem zou zich niet hebben voorgedaan voor de lancering toen de game namelijk getest werd in een gecontroleerde omgeving.
Neemt niet weg dat Ubisoft nog steeds druk doende is om de technische problemen die de game nu parten spelen aan te pakken. Vandaar dat men alweer bezig is met een derde patch die binnenkort moet gaan verschijnen en waarbij onder meer de volgende punten zullen worden aangepakt.
- Streamlining some technical aspects of navigation: We’ve fixed a number of edge cases with our detection system to smooth certain behaviors during parkour. We’ve fixed a few objects which were improperly tagged to smooth navigation.
- Improving task scheduling: We’ve tuned the way the computing tasks are prioritized and parallelized by the processor cores to improve framerate in certain edge cases.
- Tweaking performance for Reach High Points: We’ve optimized the reach high points, during the camera swooping sequence to improve framerate a little bit.
Aan de ene kant is het goed dat Ubisoft er bovenop zit om alle bugs aan te pakken, maar aan de andere kant had het natuurlijk nooit zover mogen komen. Hopelijk trekt men hier lering uit met het oog op een nieuw deel wat er volgend jaar ongetwijfeld zal komen.
– improving the amount of money we earn with microtransactions
die mis ik :p
en
– to busy milking the cow for what its worth. MOEEEEEEW
Ubisoft vertrouw ik niet meer. Ubi leeft in reklamen wereld.
@Wesley_PS: & @80.57.165..xxx: Flauw! Ik vindt dat de updates redelijk snel uitgebracht worden! Het probleem wat ik heb echter en nergens terug vindt is dat ik vanaf het eerste moment al Legend (Lvl30) ben,,,,
Zo kan iedereen een onafgemaakt game uitbrengen Gwn zeggen dat die het bij de game testers het perfect deed.
Het verbaast me niet dat unity zoveel glitches heeft want ja waarom zou je een game afmaken als het toch even goed verkoopt terwijl die nog niet af is ik koop nooit meer een game van Ubisoft ben klaar met hun
Ik geniet wel van de game ondanks de bugs en glitches vind het best meevallen ook het beinvloed me spel ervaring verder niet nog.
Online blijft bij mij het lastigste. Kan gewoon moeilijk met mijn maten co-oppen
@77.250.221.xxx: Hier het zelfde! Leuke game, fouten (op online/coop na) beinvloeden de spel ervanring niet!
@195.241.155..xxx: Als dit echt de gedachtengang is, zouden ze nu ook niet zoveel moeite doen dit te verhelpen?
@Wesley_PS: yep..
Lijkt een beetje een programma fout, skyrim had dat ook met spullen als je die aanraakte of verplaatste sloeg die dat allemaal op zonder de catch leeg te maken. Zodoende kreeg je hele grote savefiles.
Dat eerst pas 2 maand naar de launch verholpen.
Maar wel beter dat ze het ook naar buiten brengen en het is officieel ook de eerste stand allone van de xone en ps4 dat brengt altijd dit soort dingen mee.
Tegen de kerstvakantie deze kopen en zonder framerateissues spelen 🙂
ergens anders las ik dat ze het spel gewoon hebben uitgebracht omdat de aandeelhouders anders ontevreden zouden zijn. (volgens mij las ik dit op Polygon)
dus, het zal best dat ze de oorzaak ”gevonden” hebben, volgens mij was het gewoon nog niet ge fine-tuned maar zwichten ze onder de druk van de aandeelhouders.
dat gezegd: ik heb weinig tot geen problemen ondervonden met AC Unity. Twee bugs (vastzitten en een keer door de map gevallen) en in een missie wel wat trage framerate..Verder vind ik het op de microtransactie bullshit na een top spel en mss. wel de beste AC tot nu toe!
Tot nu toe speelt het nog goed en aangezien ik.veel kan afwisselen van games dan is er ook tijd om patches te laten komen !
Ot : kheb die companion voor ac ook op mijn gsm kheb wat puzzels opgelost en wat nomaad missies en zo ! Maar telkens als ik een blauw kistje in game wil openen staat er altijd je moet companion games spelen ! Terwijl ik dat ook doe! Kvind dat ze het duidelijker moeten maken ! Maar nog altijd een top spel
@94.214.182..xxx: hier sluit ik me helemaal bij aan!
______________________________
Nieuwe naam voor Ubisoft: Bugisoft
@the_stigo55: volgens mij heb je de comments niet goed gelezen. Meerderheid hier zegt namelijk dat ze weinig last hebben van de technische problemen en iedereen geniet van het spel…waar is dat gezeik dan?
Ik hoop dat het een wijze les is geweest.
Ik hou van games als deze maar dan wil ik wel dat het tot de puntjes verzorgd is en niet op deze manier dat je het met updates moet glad strijken.
Ik hoop trouwens ook dat ze een tijdje wachten met Assassins Creed breng maar een nieuwe uit over 5 a 10 jaar dan heb je tijd genoeg om alles in orde te krijgen.
Precies, je CPU raakt keihard overloaded en het werk wordt niet goed verdeeld over de cores (ook zo bij FC4). Als ze dat nu lekker snel fixen. 😀
@82.169.141..xxx: Buiten de standaard lage framerate om heb ik veder geen problemen met FC4.
Heb ook mensen Assassin Creed zien spelen… maar heb geen problemen gezien.
@ps3dennis: Ja bij FC4 is er minder een probleem, maar alsnog queuing verloopt niet heel goed waardoor één core wordt belast (althans zag ik bij TotalBiscuit’s port report).
Unity is erger, maar ik heb redelijk steady 35 fps nu dus ik vind ’t nog wel te doen. :”)
Ben toch tevreden. Coöp werkt goed, graphics zijn fantastisch en zolang ze er aan blijven werken neem ik die enkele keer een glitch en enkele keer wat framedrops wel voor lief.
Ik vind t een fantastische game.
Al het gezeur daarbij gelaten heb ik nog steeds geen last van glitches of FPS problemen. Enige waar ik mee zit is het Co-Op. Werkt nog steeds niet en je MOET co-op doen om bepaalde items te kunnen kopen, en dat is jammer…