Het bericht dat Sony mogelijk werkt aan een PS4K kennen we inmiddels. Zo kon je hier een paar dagen geleden lezen dat Digital Foundry het bestaan van deze ‘nieuwe console’ zelfs heeft bevestigd op basis van verschillende bronnen. Sony houdt momenteel de kaken stijf op elkaar en hierdoor blijf het de vraag of elke PlayStation 4 bezitter zijn systeem bijvoorbeeld zou moeten upgraden. Of dat laatste straks daadwerkelijk het geval zal zijn, dat moeten we dus nog even afwachten.
Want wat als straks blijkt dat Sony met de PS4K inderdaad een heel nieuw model uitbrengt, waar bepaalde games voor worden ontwikkeld die huidige PS4 bezitters niet direct kunnen spelen? Gaat Sony van ons als consument verwachten dat we bijvoorbeeld een upgrade doen van de huidige PS4? Zodat je dan wel die games in een 4K resolutie kan spelen? Een ander scenario zou ook kunnen zijn dat je dan gewoon die nieuwe console zult moeten aanschaffen.
Los van de aanschaf van een nieuwe console moet je wellicht ook kijken naar de aanschaf van een nieuwe TV die geschikt is voor 4K. Er zijn genoeg consumenten die bijvoorbeeld nog steeds beschikken over een ouder HD-ready Plasma scherm of over een Full HD TV die geen 4K resolutie ondersteunt. Toen de Full-HD TV’s destijds werden geïntroduceerd, waren deze in het begin nog behoorlijk prijzig; datzelfde geldt nu voor TV’s die geschikt zijn voor 4K. Het is nu daarom ook niet voordelig om (weer) over te stappen op een nieuwe TV. Bovendien koopt de gemiddelde consument niet om de paar jaar een nieuwe model.
Tot zover allerlei zorgen die logischerwijs opspelen, maar het kan ook verschillende voordelen brengen. Een dergelijke krachtigere unit zou bijvoorbeeld PlayStation VR goed kunnen ondersteunen en misschien zelfs specifiek daarvoor bedoeld zijn, zo suggereerde analist Michael Pachter eerder deze week. Ook kan het zijn dat je straks twee verschillende consoles hebt waarbij je gewoon de keuze krijgt in de kwaliteit, zonder dat dit ten koste gaat van de gameplay ervaring. Sony kan immers niet ineens een installed base van een kleine 40 miljoen gebruikers in de steek laten.
Een interessant onderwerp om over te discussiëren en een onderwerp dat tevens de nodige vragen oproept. Ook deze week horen we jouw mening weer graag. Laat hieronder weten hoe jij hierover denkt, zodat we er weer een gezonde discussie van kunnen maken.
Gaat het hier misschien om een heel goed in mekaar gezette 1 april grap.
Als het echt zo is moeten ze mensen upgrade aanbieden voor max 200euro.
voor mijn maakt dit niets uit ik ga toch die ps4K halen als hij uitkomt dan heb ik er twee 🙂
Ligt eraan wat het word, word het een krachtigere ps4 die games mooier kan draaien en die je eigenlijk wilt hebben voor psvr, voel ik me genaaid.
Word het een ps4slim die ondersteuning krijft voor 4k films en games upscaled naar 4k ben ik een blij man.
Het zou belachelijk zijn als Sony de huidige PS4 bezitters in de steek zal laten! Het is veel te vroeg om al een nieuwe console upgrade te doen! Geldklopperij noem ik dat! Mocht het natuurlijk waar zijn.
@66.249.69.xxx: Ik sluit mij hier bij aan.
Geen idee ik wacht op wat meer nieuws. Ach je IPhone is ook binnen een jaar oud en daar klaagt ook niemand over. Of mijn Experia of de Galaxy zoveel en daar betalen we meer voor.
Wat een drang om altijd het beste te hebben. Tuurlijk blijven ze de ps4 ondersteunen, mooi dat er een betere versie uitkomt. Als je een IPhone 5 hebt en de IPhone 5s komt uit voel je je toch ook niet genaaid. Idem dito met je TV, elk jaar wordt het beter, maar je oude gaat echt nog wel mee. Mooi toch dat er een ps4k komt, waarom 8 jaar wachten als je mensen na 5 jaar de mensen een tussenstap kan aanbieden.
Schapen kopen alles, kan Sony niks schelen als je al een PS4 hebt
@66.249.69.xxx: dan waren ze toch echt 2 weken te vroeg
Totaal niet! Ik heb geen 4k tv en er zal er ook geen komen binnen nu en 6 jaar. Je wist als koper van de ps4 dat je er geen 4k ondersteuning Was?
Benadelen totaal niet.
Een goedkopere upgrade vind ik overdreven.
Als de PS4K echt is dan zal dit puur en alleen zo zijn om 4K blu-rays en Netflix/Youtube etc in 4K af te kunnen spelen. Qua games zal er niets veranderen. Voor mij als 4K TV bezitter wel de moeite waard.
@66.249.69.xxx: Die is dan vroeg aangekondigd! XD @66.249.69.xxx: Vind ik nog steeds een fors bedrag. @jimke1: Als je het geld er voor over hebt…@70.39.246.xxx: We moeten het dus maar afwachten. @94.213.72..xxx: Afwachten dus wat Sony hier precies mee van plan is. @Flaming_Kaiser: Afwachten tot er meer duidelijkheid is kan nooit kwaad! @143.179.79.xxx: Persoonlijk koop ik niet direct een andere tv wanneer er een nieuw model uitkomt. Dit zou nog mogelijk binnen 4 jaar kunnen zijn dat die PS4K uitkomt. We weten het nog niet! @83.87.150..xxx: Is dat niet wat erg kort door de bocht?
1 april grap geloof ik niet. Volgens mij is het simpelweg een ps4 met een andere c/gpu om een 4k tv aan te sturen en de eerdere hd games kan upscalen, simple as that. Totaal geen noodzaak om deze te kopen zolang je geen 4k tv hebt. Maargoed we shall see. Zolang ik met mijn huidige ps4 alle nieuwe games kan blijven spelen vind ik het best 🙂
Ben er nu inderdaad ook bang voor dat de huidige PS4 straks in de steek wordt gelaten.
Ik ga er vanuit dat alle games gewoon op beide consoles gaan werken. De ps4.5 zal alle games alleen maar omzetten naar 4k. We moeten niet gaan denken dat de ps4.5 bv een gtx970,980 of een high end AMD gpu heeft.
Ik ben voor, en zal er direct een aanschaffen.. mits het niet duurder is dan 600 (als er blijkt dat er wel een veel krachtige cpu/gpu in zit). Denk trouwens dat de ps4.5 dan ook meer ram krijgt.
@JaHe: Ja precies dat is wat ik bedoel. (reactie hier boven is ook van mij)
1080p door zenden naar een 720p tv geeft beter beeld dat gewoon 720p op een 720p tv.Tenminste bij mijn oude 720p plasma tv verbeterde het duidelijk het beeld.
Als ik een nieuwe TV koop en een week later komt er een nieuw model uit, kan ik wel boos worden op de fabrikant, maar je weet dat de technologie zich verder ontwikkeld.
Ik heb er geen problemen mee en vind het juist goed dat er een geüpgrade PS4 uitkomt.
Liever dan een playstation 5 waarmee randapparatuur en games ‘waardeloos’ worden omdat het niet compatible is.
Want dat is iets wat mij aardig irriteert bij het uitkomen van een next-gen.
Op de Ps 4 hebben we nauwelijks 1080p en nog geen 60fps,
Dan komen er games is 4K tegen 30 FPS? Ik heb een 4K TV, maar zie deze stunt als een 1 april grap van Sony.
Denk het niet zijn nog noet zoveel 4k schermen verkocht
@Mouse_NL:
Volgens mij wordt de PS4 niet alleen in landen verkocht waar 1 April grappen een traditie zijn en dit is zover ik het kan zien toch echt een gerucht wat wereldwijd verspreid is.
Ik kan je garanderen dat dit GEEN 1 april grap is.
Alle films komen dit jaar op BluRay uit in 4K met HDR ondersteuning dit betekent dat deze BluRay schijven 128GB (Quad-Layer) zullen zijn en de HDMI poort geupdate moet worden voor HDR ondersteuning.
Alle fabrikanten gaan dit jaar ook nieuwe 4K OLED TV’s uitbrengen met HDR/Dolby Vision 10 bit color ondersteuning.
Aangezien Sony een van de groote spelers is op BluRay gebied kijk naar de PS3 die BluRay de nieuwe standaard heeft gemaakt kan de PS4 uiteraard niet uitblijven dit jaar dus er zal een nieuwe PS4 moeten uitkomen om dit allemaal te ondersteunen en het 4K BluRay formaat verder de markt in de duwen.
Maar mocht je geen 4K TV hebben of interesse in 4K films dan kun je gewoon je huidige PS4 houden.
gewoon een ps4 die op 4k tv’s beter tot zijn recht komt dmv upscalen
bij de ps3 was dat ook zo ,de slim kon bijna hetzelfde maar er zat minder in
sterkere chipsets dus
De bedoeling van een 1 april grap is niet dat je ergens anders in het jaar iets verkondigd en dit 1 april ontkracht…
Bij zo’n actie, van welke console dan ook….. stop ik direct met de console. Dan speel ik verder op de console die dit niet doet. Doen die het ook… dan kap ik daar ook mee.
Als ik elke keer voor nieuwere games moet upgraden, dan scoor ik wel een pc.
@62.194.54.xxx: rustig aan zoals ik al eerder zei dit heeft alleen met films te maken.
Omdat alle film producenten dit jaar 4K BluRay met HDR willen promoten, dit heeft dus totaal niets met gaming te maken.
Ze laten niemand in de steek, mits iedereen gewoon dezelfde games kan blijven spelen. Voor de rest zie ik dit meer als een Premium PS4 en als je daar extra voor wilt betalen, prima. Ik koop em met plezier; heb ik ook meer aan mn 4K tv
Waarom met angst reageren op deze ontwikkelingen? Daar maken commerciële bedrijven juist gebruik van, dus pas op. Je mist niks, wees blij met wat je nu hebt.
ga hem niet kopen ben tevreden met mijn huldige set en tv is pas 3 jaar oud
Lekker alvast zeiken over een gerucht.
Goed bezig jongens.
Ik hoop toch zo hard dat dit gaat komen. Heb niet voor niets een 4k televisie gekocht.
@jimke1: Juist! Me too, ik heb zojuist een ultra hd tv aangeschaft.
Als er PS4K Only games komen dan is het echt een dikke naaistreek…
De games zullen toch niet een 4k komen.
Ik vind het best zolang er maar geen PS4K only games uitkomen
@70.39.246.xxx: same here
Stel dat het echt zo is.
Dan zou je altijd de spellen op beide consoles moeten kunnen spelen.
Anders had het wel de PS5 geheten.
Ik zie de PS4K als een upgrade die vooral bedoeld is voor VR, upscaling films in 4K streamen met eventuele HDR met een 10 bits kleur bereik.
De huidige PS4 heeft een HDMI1.4a die niet compatible is om 4K beelden te kunnen tonen.
Daarvoor zou er een minimale HDMI2.0 in moeten zitten. HDMI2.1 is in laatste stadium om uitgerolt te worden. Deze kan 4K streaming aan met HDR.
Sony zet hoog in op 4K met films in HDR en zal hierop willen inspelen.
Samsung geeft mensen die bij hun een 4K scherm kopen tzt een losse hardware module upgrade. De oude is er makkelijk af te halen en dan moet jezelf de nieuwe module erop zetten.
Bij de PS4 zal dit iets lastiger gaan.
We weten dat bij de VR een losse processor zit. Het zou dus heel goed mogelijk kunnen zijn dat deze gewoon ingebouwd zal gaan zitten in de PS4K en daarmee ook direct andere functies zal ondersteunen zoals het streamen van de 4K via HDMI2.1
Verder zal het voor ontwikkelaars iets makkelijk worden om op 1080p met 60fps games te ontwikkelen. Waarschijnlijk zullen deze games dus iets soepeler draaien op een PS4K dan op de oude PS4 waar dan een 30fps zal worden gehanteerd.
Dit is namelijk gewoon goed mogelijk voor uitgevers. Kijk maar naar TLOU waarin jezelf kan kiezen op hoeveel fps je de game wilt spelen.
Anyway.. goede ontwikkeling. Het verplicht de consument niet om mee te gaan met de upgrade. Omdat de games ook op de oude gespeelt kunnen worden.
Ik koop het toch wel, wat moet ik anders met al m’n geld. Leuke dingen doen.. Blegh
ik hoop van niet.
mvg
Tgaat volgens mij alleen om 4K ondesteuning voor 4k Bluray beter af te spelen
Sorry hoor, wat een onzinnig bericht…
SONY heeft er zelf nog niet eens een persbericht over naar buiten gestuurd… Ergens op speculeren wat niet eens zeker is heeft weinig nut… Als, als, als… Dus dit bericht kan in de prullenbak..!
En zelf denk ik dat de games hetzelfde blijven, zowel op de ‘gewone’ PS4 als op de PS4K, alleen dan met misschien iets scherper beeld. Spellen zijn dus gewoon op beide consoles te spelen.
@188.207.70.xxx:
Volgens mij zei ik dat ik dit vond.
Reageren om het reageren is soms niet handig.
En als hij komt zie ik wel wat ik doen want om het voor 4K films te kopen is zonde omdat ik mijn films etc o.a. via NETFLIX bekijk.
Nog een artikel over een paar geruchten over een verbeterde PS4? Die hadden we toch al gehad?
Nee, ik geloof niet dat Sony nu een PS4 gaat uitbrengen waar games beter op kunnen draaien dan onze huidige PS4. Al helemaal niet een PS4 variant die games op 4k aan kan, gaat niet gebeuren, de hardware is daar nog te duur voor om in een console te proppen. Daarnaast hebben maar heel weinig consumenten op dit moment al een 4k TV, misschien over 4 jaar.
Als er al een nieuw model dit jaar uit komt dan zal het of een slim model zijn en/of een model met HDMI 2.0a en HDCP 2.2 support en een UHD Bluray speler zodat je 4k VIDEO met gemak kan afspelen. Hooguit met nog wat kleine wijzigingen, misschien een extra USB port of zo, maar veel meer zal het niet zijn…
Kikkersss
ik voel me heel hard genaaid door sony. want dan krijg ik na vrij kort een console te hebben gehad gedowngrade games. het verbaast me dat de meningen hier uberhaupt over verdeeld zijn.
@Flaming_Kaiser: maar van een iphone weet je dat ie na een jaar “oud” is. een console moet 7-10 jaar meegaan.
Ja
grappig om te zien dat mensen zich zo druk maken om iets wat enkel nog een gerucht is en zelf allerhand scenario’s gaan invullen. in het artikel word oa gepraat over betere prestaties in combinatie met de PS-VR tegelijkertijd word hier gepraat over voornamelijk enkel verbeteringen op 4K vlak. Ik kan dit bijvoorbeeld al niet met elkaar rijmen, de PS-VR gebruikt echt geen 4K resolutie….
Nope wie heeft er een 4K tv zelfde als 3D een hype die niet mainstream word in korte tijd
@Peter01:
Ps4 en xbox one zijn al achterhaalt sinds het begin.
Ps3 en xbox 360 konden nog aardig mee met de pc maar ps4 en xbox one waren al ingehaald door de pc toen ze uitkwamen.
@80.57.235.xxx:
Rond de 30 procent van de tv’s die verkocht worden zijn 4k tv’s
Dus heelveel mensen hebben 4k tv’s en sowieso is 4k heel anders dan de 3d hype. 4K is daadwerkelijk beter dan 1080P.
@188.207.70.xxx:
Onzin.
Ik koop een conole omdat ik gewoon ongecompliceerd alle games wil spelen zonder al dat upgraden en stuff.
Als dat upgrade, de toekomst van de console is, stap ik wel weer over na gamen op de pc. En waarschijnlijk ben ik niet de enigste.
En dan moeten pc gamers elk jaar upgraden lmao.
@77.251.194.xxx:
Dit had Sony vanaf het begin moeten doen, niet na een jaar of 2 jaar. Wat is dit nou voor bullshit? Sony naait wederom haar spelers, en zoveel koeien die de wei volgen. Lol lachwekkend gewoon.
@87.210.9.xxx:
En hoeveel mensen kopen een TV in vergelijking met de mensen die geen TV kopen omdat ze al een goede hebben? Die 30% zegt nml. niet zo veel.
Nouja, in zoverre zegt het wel iets, dat MAAR 30% van de kopers nut zien van een 4k TV… Is veels te weinig!
@Peter01:
Het zijn maar geruchten jongen, lekker rustig aan doen, denk niet dat we ons druk hoeven te maken hier over!
@143.179.79.xxx:
Hele goede 1 April grappen zijn er zelfs een maand van tevoren.
Zo is het geloofwaardiger.
En er zijn er al die al het niet gered hebben… bijvoorbeeld over het raket ijsje
http://www.superleuk.nl/ola-stopt-met-raket/
1080p upscale naar 4k krijgen we dan. Nou geweldig. 1080p 60fps dat moet eerst maar de standaard worden.
@46.129.109..xxx: Ik ga voorlopig ook geen 4K tv kopen hoor! We gaan het zien! @JaHe: Niks aan toe te voegen! @nis156: Laten we het nog even afwachten. Misschien is je angst wel ongegrond. @77.251.194.xxx: Ik vind €600,- wel een hoog bedrag hoor. 🙂 @82.74.138..xxx: We gaan het zien! @Mouse_NL: Een 1 april grap denk ik niet. @143.179.79.xxx: Lijkt me ook niet.
Ik wil eerst wel eens zien of sony een betaalbare 4k console kan maken want vergelijk het met pc en je zult zien dat games draaien op 4k een monster vereist. Als blijkt dat er daadwerkelijk een ps4 komt die “games” in 4k draait dan kan je die zelfde games ook vast op 1080p spelen. Maak mij geen zorgen, recent een mooie sony 1080 tv gekocht. 1080p 60fps is nog niet eens de standaard dus heb ook geen interesse in 4k gaming.
@46.129.109..xxx: haha er zijn mensen die denken dat de ps4 al 4k is
Gewoon een nieuwe kopen en anders niet janken. Komt elke maand een nieuwe tv uit dan jank je toch ook niet
@87.210.9.xxx: so f*cking what ? zij brengen een console uit die minstens 7 jaar mee moet gaan en ze brengen hem underpowered uit en nu moeten we een nieuwe kopen omdat zij een fout maken ?
@Aenea: het zijn geen geruchten meer. het is al bevestigd.
@Peter01:
Doe niet zo gek man, het zijn nog steeds geruchten!
Heeft Sony het officieel aangekondigd? Zo ja, dan is het bevestigd, zo nee, dan zijn het toch echt nog steeds geruchten.
Ik weet dat sommige journalisten van Eurogamer enzo lopen te praten dat zij het onafhankelijk bevestigd hebben gekregen, maar van wie? Niet van Sony zelf, anders zou Sony wel een persbericht de deur uit doen. Dan nog wat zogenaamd door hun bevestigd is, is dat er een nieuw model dit jaar uit komt, niet dat het een PS4 is die zo veel beter is dat er games voor zullen komen die de huidige PS4 niet kan spelen. Dit zegt dus echt allemaal niets.
Pas druk maken als je leest dat Sony het aangekondigd heeft! En als het gewoon een model is dat meer voor 4k VIDEO is en dus geen verbeterde hardware bevat dan is er helemaal niets om je druk om te maken…
@Peter01:
Echt hee, wat zit je je toch druk te maken om een storm in een glas water, nogmaals, er is nog niets officieels bevestigd, blijven toch echt nog steeds geruchten.
@Peter01:
Nee hoor je moet niets. Je mag als je wilt.
Maarja niets is nog aangekondigd dus stay cool.
Ik geloof dit niet , er komt misschien wel 4k maar dan voor de bril , BR films enz .
Vergeet niet dat ze dan zo een 30 miljoen gamers te kakken zetten en btw dat ze op beide eerst 1080p op 60frames stabiel maken .
Nee een slim kan met 4k maar nooit 4k v games misschien op de ps5 , weten jullie wat een 4k tv kost ? , de tijd is er nog niet rijp voor en weet je nog toen Sega een opzet stuk voor 64 bit op hun 32 bit lanceerde hoelang Sega nog Hardware gemaakt heeft ? Nee Sony gaat dit Niet doen .
Ligt er maar net aan hoe lang het nog duurt voordat zo’n 4K model er komt. Als dat nog een a twee jaar duurt maakt me dat niets uit.
Prima om de oude meuk te vervangen voor beter spul.
Wel gelijk een 4K tvtje erbij kopen dan hè,anders heb je er niets aan Of course.
@77.163.148..xxx: mocht het wel waar zijn word je erg hard genaaid. niks moet nee. maar wij krijgen wel spellen die lelijker moeten gemaakt worden zodat onze oude ps4s het aan kunnen. mits je ook 4k games krijgt dan.
@Aenea: jij stelt me weer gerust. thnx.
nou van mij mag hij komen ik heb een 4k tv maar geen 4k ps dus ik zou het niet erg vinden om een nieuwe te kopen het liefst upgrade naruurlijk maar als het niet anders kan dan koop ik de ps4k echt wel vet hoor eindelijk
@Peter01: consoles gaan gemiddeld 5-7 jaar mee, niet 7-10 jaar
@Mouse_NL: Dat is ook wat ik al eerder aangaf games zijn lang nog niet 1080P/60fps en dan zouden ze nu met 4K games aankomen dacht het toch niet, ik ga met Mouse mee 🙂
@tyger1:
Ik vind het grappig dat veel mensen op het internet denken dat een 4k PS4 er ineens voor gaat zorgen dat PSVR ook een betere resolutie kan gaan krijgen. De bril heeft een beeldscherm ER IN zitten die maar 1080p is, al zou de nieuwe PS4 8k aan kunnen, PSVR gaat er niet op vooruit in resolutie!
Okay, een snellere console zou misschien mooiere graphics aan kunnen in 1080p op de PSVR maar zie toch echt niet zo snel dat Sony een snellere PS4 gaat uitbrengen.
Daar kan je ook gelijk zien dat het hele idee van een PS4k beetje onzinnig is, hij komt ongeveer tegelijkertijd uit met de PSVR (althans als we de geruchten mogen geloven), maar een 4k PS4 doet niets voor de PSVR. En waarom zou Sony een sterk verbeterde PS4 uitbrengen die diehard gamers dan toch wel graag willen hebben, terwijl toch echt niet iedereen even zo snel 4-500 euro neerlegt voor de PSVR en een maand of zo later net zo’n bedrag weer voor een nieuwe PS4!
In mijn huidige financiële situatie kan ik toch echt niet eind dit jaar 8-1000 euro uitgeven aan PlayStation hardware en ook nog alle games kopen die ik wil. Zal dan toch moeten kiezen en persoonlijk ga ik dan liever voor een nieuwe ervaring qua gamen met de PSVR, maar genoeg mensen zullen dan kiezen voor een betere PS4 waardoor de PSVR minder goed gaat verkopen.
Zou een hele slechte zet zijn van Sony in meerdere opzichten en het lijkt me stug.
@tyger1:
En ja, de PS5 zou best wel eens 4k aan kunnen, alhoewel ik me wel afvraag of er tegen die tijd al genoeg 4k TVs zijn verkocht en er al genoeg 4k content is. Zeker hier in NL en België is er nog geen enkele TV zender die in 4k uitzendt en vraag me sterk af of dat over 3 of 4 jaar wel al zo is. HDTV duurde ook best lang voordat alle zenders over waren.
Het zou me niets verbazen als de PS5 wel lekker loopt op 60fps @ 2560×1440 als je er een 1440p monitor aanhangt en dat ie dat downscaled naar 1080p voor HDTVs (wat dan toch de textures enzo mooier gaat maken) en upscaled naar 3840×2160 (= 4k). Ook zal er dan een PSVR2 uitkomen met 2560×1440 zonder breakout box.
En als Sony nou eens echt slim zou zijn dan zetten ze er een Thunderbolt 3 achtige poort in zodat men later heel eenvoudig de GPU kan vervangen mid-gen. Daar zou ik nou wel voor zijn, dat je de PS5 koopt voor €400 en 2 à 3 jaar later kan je een uitbreiding kopen voor €2-300 die je er zo aan/in clicked zonder een compleet nieuwe console te hoeven kopen.
@77.162.227..xxx:
Volgens de geruchten zou ie dus al dit najaar uit komen.
@87.65.108.xxx:
Weet je dat wel zeker? Zover ik weet is op dit moment alleen LG nog met OLED bezig nadat Samsung afgehaakt is. De schermen zijn nog te duur en de levensduur is ook nog niet optimaal. Kan me niet voorstellen dat andere fabrikanten dan later dit jaar opeens weer met OLED gaan beginnen.
@70.39.246.xxx:
Wat is t verschil?
Ik zie dit als een tussenstap, waarschijnlijk zal deze ps4k games gewoon upscalen en 4k films kunnen afspelen, wat logisch is aangezien Sony ook een grote speler is in de filmindustrie.
Wat betreft vr, daar geloof ik niet in, dat apparaat krijgt zijn eigen gpu dus die heeft geen extra hulp nodig.
@Aenea: 4k televisie kun je nog lang op wachten, dat kan de kabel namelijk helemaal niet aan. Het is ook geen echt full HD wat je ziet op tv.
@Aenea: Klopt , ik heb een gezin en ik kan dit niet kopen
4k televisie en nieuwe Playstation .
Ik kijk de kat uit de boom want ik ben nog altijd blij met de ps4 .
@Peter01: Tijden veranderen en iedereen zegt dat de PS4 achterhaald is nu krijg je een optie dus wat is het probleem?
@Peter01: Je moet helemaal niks je hebt een goede console voor de prijs gekregen. En misschien krijg je de optie om deze te upgraden als de geruchten waar zijn.
@83.84.220..xxx: ik vind dat lulkoek. ik vind dat het minstens 7 jaar moet zijn. maja wat ik wil gebeurt niet altijd. jouw gemiddelde tijd kan best waar zijn. maar dan is het nog steeds te vroeg.
@83.128.209..xxx: ik moet idd niks. maar toch naaien ze je. het punt is dat mocht het gebeuren dat je zo een betere ps4 krijgt, dat je dan games kan (en waarschijnlijk gaat) krijgen die gemaakt worden voor die nieuwe en dat de mensen die een ps4 kochten dan gedowngrade versies gaan krijgen.terwijl als ze gewoon voor de (nu nog) huidige generatie consoles gemaakt worden zijn ze beter geoptimaliseerd en dus mooier. ik heb hem iets langer dan een half jaar ofzo (me ps4), maar dat is mijn probleem. laten we effe doen alsof ik hem al drie jaar heb. of laten we doen alsof er miljoenen mensen zijn die hem al drie jaar hebben(eigenlijk is het PAS drie jaar)want er zijn ook gewoon miljoenen, al dan niet tientallen miljoenen die hem pas drie jaar hebben. drie jaar is veel te kort voor een console!!!! dat mensen het daar niet mee eens zijn of het gewoon niet snappen kan ik met me kop niet bij. iedereen heeft recht op zijn eigen mening. maar verklaar dan niet mijn mening ongeldig omdat je het niet met me eens bent.
Zolang er straks geen games gemaakt worden die ALLEEN voor de PS4K geschikt zijn, dan zie ik het probleem niet. Ik heb een 4K TV dus ik zie het wel als een prima upgrade. Ik denk wel dat de gewone PS4 er op den duur uit zal gaan. Ik hoop wel dat de PS4K wel gewoon alle BluRay schijven draait. Nu heb ik er 2 die niet op mijn PS4 draaien, wel op de PS3 (geen idee waarom).
@Ruft Eend:
Nou met OLED zul je een true 10bit scherm hebben sommige fabrikanten zullen goedkopere LED schermen maken die geen 10 bit ondersteunen maar zogenaamd wel die kleuren kunnen weergeven.
Maar de VR heeft twee 1080p schermen dus de VR gaat er niet op vooruit.
4K gamen is niet mogelijk in een formaat van de PS4 (koeling, etc.) alleen upscaling.
Dus het enige wat interessant is is 4K BluRay.
Het is heel simpel, dit is weer heerlijke ‘clickbait’ Het betreft hier bijna 100% zeker een revisie van de huidige hardware. Dus; HDMI 2.0 poort, HDCP 2.2 en de mogelijkheid om te opschalen van 4K game content. Momenteel kan de ps4 met zijn hdmi 1.4, 4k content video aan op 30 hertz. Doordat 4k een opkomende markt is en er nog steeds geen betaalbare 4k Blu-ray speler is zal de nieuwe ps4k dit gat gaan vullen. Dus nee geen ps4 die 4k games aan kan op 60fps nooit niet, heel misschien wanneer de ps5 uitkomt en de hardware betaalbaar is. Echter moet je de ps4 zijn hardware zo drastisch upgraden wil je überhaupt in de buurt komen van een stabiele frame rate op een 4k resolutie met daarbij de huidige grafische pracht en praal. Ik sta achter het feit dat dit gewoon een revisie is om in te spelen op de 4k video markt. Daarnaast brengt het imago schade op voor Sony, mits zij een geheel nieuwe ps4k uitbrengen, dan lijkt de aanschaf van een ps5 toch wel redelijk overbodig en maak je +/- 40 miljoen initiële kopers erg boos. En je wil geen ontevreden gamers kijk maar wat bij Microsoft is gebeurd met dat ow zo mooie DRM policy.
@66.249.69.xxx: grapjas
@jimke1: jij hebt echt geld teveel
@89.98.91.xxx: daarom maken ze een PS4 zeker, logisch denken is niet je beste kant hé?
@92.108.245..xxx: PS4K
92.108.245..xxx dit is niet omdat ik geld teveel heb maar al je u dit kan veroorloven dan doe je dit dit wil niet zegen dat ik geen respect heb voor de mensen die dit overbodig vinden 🙂
@TRUE: Je hoeft niet te upgraden het is een optie voor de mensen die het willen. Alle games komen waarschijnlijk gewoon op beide versies van de console. En nog steeds is het maar een gerucht.
@92.108.245..xxx: Waarschijnlijk werkt hij hard of hij kan goed sparen niet zo jaloers. 😛
@Peter01: Maat ik heb de console 1,5 jaar en ik lig er niet wakker van. Als de console 100 duurder zou zijn bij de launch dan had je waarschijnlijk ook gezeurd. Waar maak je nu eigenlijk druk om een gerucht waarvan niks zeker is. En dan nog als de optie is om te upgraden dan is deze meer dan welkom voor mij. 😀
@nis156: Ja ze laten 40 miljoen klanten zitten dat getuigd niet echt van logisch nadenken natuurlijk doen ze dat niet.
@Peter01: Ik verklaar je mening als onzin omdat je niet genaaid word je krijgt een extra optie tot upgraden geheel vrijblijvend. 😉 😛
@Flaming_Kaiser: je verklaart mijn mening als onzin ? ik verklaar jouw verklaring als trollen. anders had je het wel ietsje anders gebracht. het zal vast je mening wel zijn. maar je probeert wel een beetje ruzie uit te lokken hier.