De Vault-Tec Workshop DLC is nu een weekje uit, maar helemaal vlekkeloos is de content niet. Daarom heeft Bethesda aan een patch gewerkt die het één en ander aan problemen moet oplossen. Deze update zal snel verschijnen, mits Sony deze goedkeurt.
De changelog van de patch voor de Vault-Tec Workshop DLC hieronder.
- Vault Exterior Door no longer has a missing texture if Wasteland Workshop is not installed
- NPCs will no longer incorrectly sit at the Vault Security Desk
- Vault-Tec Water Pump and starting generator now auto repair when entering workshop mode
- Player can no longer assign companions or Overseer Barstow using the population management system to prevent this from breaking them
- Vault-Tec population management system will no longer say jobs are available when is no one valid for job assignment available
- Vault Experiments can be scrapped in workshop mode
- Fixed issue with Overseer Barstow’s audio cutting out after Clem’s interview
- Interviewing the second settler candidate will not reset after the dialogue option take a break
Dat is niet de enige update die voor Fallout 4 in de maak is, want update 1.7 zit er ook aan te komen en die voegt zoal ondersteuning toe voor de Nuka World DLC, welke voor het einde van deze maand gepland staat. De update is qua changelog ook wat forser, hieronder alle details.
New Features
- Support for upcoming DLC, Nuka-World
- New store art type for Workshop settlements
- Ability to delete Add Ons without doing a full uninstall (PS4)
Fixes
- General optimization and stability improvements
- Jun and Marcy Long are no longer essential after completing “Sanctuary”
- Vendors can offer large shipments of Ceramic, Copper, Rubber, Steel and Wood
- Improvements to accuracy and control with picking up and placing objects (not Workshop mode)
- Grenades and molotov cocktails can now be used with the Junk Mortar (Contraptions)
- Fixed issue with companions unequipping clothing when fast traveling with player
- Fixed an issue with player animations not loading properly after reloading a saved game
- Fixed issue where certain dog armors would not equip properly on Dogmeat
- Fixed an issue where objects from Add Ons would not scrap correctly or would not be stored properly
- Fixed infinite load that would occasionally occur while logging off while downloading a mod
- Fixed a crash related to investing in a store while trading
- Fixed issue where “Quartermastery” would send player to erroneous locations
- Fixed performance issues related to dropping certain weapons
- Fixed issue where melee weapon would not properly after dying and reloading the save
- Fixed a rare issue where Sturges and Mama Murphy would stop moving
- Fixed snapping issue with Surgery Center in Workshop mode
En toch blijft het in mijn ogen 1 van de beste spellen ooit gemaakt.
@da5ke: geweldige game ja. heb jij fallout 3 of fallout new vegas wel eens gespeeld ?
Ik ben nog niet eens toegekomen aan de Vault-Tec Workshop DLC. Zoveel te doen en ontdekken. 🙂 Maar handig dat ze DLC oppoetsen voordat ik er aan begin. 😉
Nog steeds geen woord over mod support voor de PS4, jammer!
@Peter01:
Allemaal grijs gespeeld.
Ik ben nog lekker aan het genieten van fallout 4. Wat een meesterlijke game. Alees wat je mistte in 3 en New Vegas zit hier wel in.
Ik kan niet wachten op het moment dat ik minimaal 3 uurtjes vrij heb om weer een quest te doen en de nodige discoveries.
@Marlon_o: ik geniet ook van fallout 4. ik was een nieuw character begonnen omdat ik kennelijk wat dingen heb verpest bij mijn oude character. er zijn een paar dingen die mis kunnen gaan en ik wist niet dat alle drie de facties in leven houden een mogelijkheid was (brotherhood of steel, minutemen en railroad). en dat perfecte einde kost me heel wat werk. het voelde ook als werk op gegeven moment, dus heb ik een hele tijd niet gespeeld. maar ben net weer begonnen. en het gaat wel lekker.
heb jij trouwens wel eens gehoord van de mod “tale of two wastelands” voor fallout new vegas ? die voegt fallout 3 toe aan new vegas!!!!!!!!! inclusief alle dlc!!!!!!!! ziek toch ?
@Peter01:
Ik heb daar zelf niet van gehoorde maar als die mogelijkheid er is is dat wel gruwelijk.
De laatste keer dat ik die games had gespeeld is echt heel lang geleden.
In fallout 4 ben ik tot nu toe met iedereen bevriend. Ik ben meestal zo’n typische goodguy. Was ik in red Dead redemption ook. Dat past meer bij mijn speelstijl.
Prijzen zijn in het begin belachelijk hoog.
Gelukkig is er in de wasteland genoeg te vinden.
De mogelijkheid dat je al vroeg in de game een partner hebt is perfect om spullen voor je te laten dragen.
Die settlements kosten mij veel tijd. Voor je het weet ben je een uur bezig met iets bouwen.
@Peter01: ja,ze hebben allemaal hun sjarme.vindt alleen het schieten in 4 echt goed.
@Marlon_o: settlements kunnen veel tijd kosten ja. maar als je settlement af is, heb je ook wel het gevoel dat je iets bereikt hebt. @da5ke: het schieten, de settlements bouwen, het modden van wapens en armor zijn allemaal lekker. maar waarom hebben ze ammo crafting eruitgehaald ? en waarom hebben ze het character development zo veranderd ? en waarom is het een veel kleinere map ? ik heb liever een grotere map waarbij wat meer ruimte tussen dingen zit zodat je er omheen kan lopen. dat is in fallout 4 toch vaak moeilijk.
@Peter01:
De map is idd kleiner, maar er is wel veel meer om te exploren. Beide types hebben hun charmes en hun mindere kanten. Ik geniet volop van fallout 4 en vergelijk het zo min mogelijk met voorgaande delen. Dit is namelijk een op zichzelf staande game. Zo moet je dit ook beoordelen, ik geniet volop van de post
apocalyptische wereld die fallout 4 bied.
Daarnaast de veelzijdigheid van mensen die je kan aansturen zijn echt een enorme aanwinst in de game.
Ik ben nog niet heel ver zit pas op level 15 maar geniet van elk moment.
Wapens, armor modden is nog buitrn mijn skills.
Ik moest wel ff Google hoe ik zo’n power armor pak uit moest doen.
@Marlon_o: Pete hines, PR mannetje van Bethesda heeft laatst een ” update ” erover gegeven. in het kort; Ze zijn samen met sony bezig om het te fixe.
https://twitter.com/DCDeacon/status/760212887310835712
@Marlon_o: op een gegeven moment loop je rond als een god. en veeg je aanvallen van mitische deathclaws van je af op de hoogste moeilijkheidsgraad alsof het niks is. ik kan met me oude character robots maken die bijna een mirelurk queen aankunnen. ik heb met het oude gastje ook een legendary gauss rifle die twee schoten schiet. monsterlijk wapen.
@Peter01:
Dat kon je in de voorgaande delen wel vergeten dat je deze mogelijkheden had.
Ik heb dan nog een lange weg te gaan, daarentegen ben ik nog geen 30 uur bezig met deze game.
Als ik even de tijd heb speel ik nba of voetbal. Ik wil minimaal 3 uur zitten aan fallout 4. Anders heb ik het gevoel dat ik niets gedaan heb. Ook wil ik een quest afronden of op een zekere hoogte stoppen dat ik zo weer verder kan.
Het mooie is dat ik deze game 3 weken geleden voor 22,50 bij bol.com had besteld. Voor de volle prijs is hij het meer dan waard.
Ik hoop zondag weer een stukje verder te gaan.
Wat is je psn id? De mijne is mijn gebruikersnaam @ me anders toe.
@Marlon_o: het is ook niet van , ik ga ff een uurtje spelen. Dat werkt niet. Ben nu bezig de de laatste trophy’s te halen en dus opnieuw begonnen. Heb de laatste 2 quest dlc helemaal nog niet gespeeld.
Voor mij exht eene lange blijver.
@Marlon_o: ik wil ook graag een quest afmaken dus ik weet pcies wat je bedoeld. ook met dat je het liefst wat langer speelt anders krijg je amper wat voor elkaar. misschien wat settlement gedoe of een paar radiant quests. maar dat telt amper.@da5ke: ik heb de 100% settlement happiness trophy gehaald nog voordat dat makkelijker werd gemaakt doordat ze met dlc de mogelijkheden hebben toegevoegd om honden te kunnen vangen en fitness apparatuur in je settlements te kunnen plaatsen. god wat was dat een irri trophy zeg. maar de wiki helpt echt. voor mij is de game ook een lange blijver. heerlijk vind ik dat.
maar wees aub allebei niet van die gasten die hun totaal gespeelde uren als een soort status symbool of score gebruiken lol.
@Peter01: kan niet meer kijken. Heb de save verwijderd en ben nu lv 30
@da5ke: level 30 is in ieder geval dat je wat skills en wapens heb opgebouwd. het begin gaat tenzij je voor de eerste keer speelt zoooooooooo langzaam. dat hadden ze ietsje beter uit mogen werken. maar dat lijkt me heel moeilijk, dus ik neem ze dat niet kwalijk. wat ik niet snap is dat je in skyrim je companions aan de kant kan duwen, maar in fallout 4 niet ? wat voor logica zit daarachter ? en waarom zit er geen ammo crafting meer in ? fallout new vegas had het. en die kwam heel wat jaren eerder uit. en waarom hebben ze de boel zoveel versimpelt ? geen skillpoints meer, maar 1 perk punt dat je kan kiezen per level.
het is als water bij de wijn doen. heel jammer. ik weet eigluk wel waarom ze dat hebben gedaan. om een breder publiek aan te kunnen spreken. ik vind het echt onzin dat mensen die het leuk vinden om je character echt op te bouwen de sjaak zijn omdat veel mensen te lui en stom zijn om wat skill points te verdelen. ze hadden dat er gewoon in moeten laten en als mensen hadden geklaagd hadden ze gewoon moeten zeggen “welkom in de wereld van rpg’s stelletje idioten”