ufc-2-ea-sports

EA Sports UFC 2 is een onwijs goede game en wordt nog altijd veel gespeeld online. De game kwam uit in maart van dit jaar en wordt nog altijd goed ondersteund door de ontwikkelaars. Zo zit er nu ook weer een nieuwe patch aan te komen met versienummer 1.09. Wanneer deze update precies verschijnt is vooralsnog onbekend.

EA Sports ontwikkelaar Geoff Harrower heeft op Twitter alvast onderstaande details vrijgegeven over de patch. De grootste verandering zit hem in de ‘High Block’, zo recovert je arm nu minder snel bij een klap tijdens de block en wordt de damage groter als je een klap krijgt terwijl je blockt.

  • Added the ability to block when in any level of hit reaction to the legs or body. This should fix the “magic combo” issues.
  • Tuned AI transition denial success rate to be more dependent on grapple advantage.
  • Increased stand up arm health damage taken when holding High Block by 20%
  • Reduced stand up arm health recovery when holding High Block by 20%
  • Fixed exploit that allowed fighters to hold their opponent in side saddle with little opportunity for escape
  • Added Grapple Advantage Meter which allows users to better understand grappling mechanics and timing
  • Improved AI takedown defense
  • Further AI stamina management tuning
  • Taunt with @BlessedMMA in the last 20 seconds of the round and have your opponent taunt back to end a round “The Holloway”

Taunt with Holloway in the last 20 secs of the round (he’ll point to the ground, so it’s obvious that it’s happened). If your opponent taunts back you enter into a state for the remainder of the round where takedowns are disabled, clinch is disable, stamina drain is disabled and counter damage bonus is on for every strike.

Oh, and your backwards movement speed is cut in half. Basically you are agreeing to stand and bang, and the game enforces that agreement.