bge2
Beyond Good & Evil 2 liet zich jaren geleden eens zien door middel van een teaser. Ook dook er een prototype video op, maar Ubisoft heeft nooit duidelijk bevestigd of het hier om bewegende beelden van de game ging. Nadien bleef het eigenlijk bijzonder stil.

Totdat Michel Ancel eerder dit jaar plotseling begon met teasen. Helemaal van de baan was de game nooit, maar echt concreet werd het ook niet. Dat is inmiddels een ander verhaal, want Ubisoft beschouwt de ontwikkeling nu wel als een serieus project.

Dit vertelde Michel Ancel aan Kotaku tijdens Indiecade Europe. Hij vertelde dat hij en zijn team al aan de game werken sinds Rayman Legends, maar dat de game nog een lange weg te gaan heeft. Voordat er meer concreet is, blijft hij stil over de ontwikkeling. Wel voegde hij er nog aan toe dat de ontwikkeling echt serieus is.

[De game is]“a very serious development for Ubisoft.”

Ook werd hem weer gevraagd waarom de game zo lang op zich heeft laten wachten. Hier kwam eigenlijk het bekende verhaal naar voren, namelijk dat men het mogelijk wil maken om tussen planeten te reizen en dat was op oudere hardware niet mogelijk. Nu is dat wel mogelijk en zodoende is men weer naar de game gaan kijken.

“Even on Beyond Good and Evil 1 it was supposed to have space travel and all these things but we were limited. The big thing that is really cool is that the consoles are now so powerful […] The amount of memory the CPU has, you can do those things now. It’s not ‘Oh, we will never do it.’ It’s working.”

“I’ve been working on [Beyond Good and Evil 2] for a long time, on the technologies that allow you to create those kinds of games – tools to draw the big planets and things like that,”

“We’re confident on the quality and that we can achieve that kind of game.”

We zullen dus nog wel even moeten wachten op meer informatie alsook beelden, misschien dat Ubisoft de E3 van volgend jaar aangrijpt om meer van de game te laten zien.