lasst_of_us_remastered_0

The Last of Us Remastered ziet er best goed uit op de PS4 Pro, tenminste… alvorens de meest recente update. Een nieuwe update is namelijk vrijgegeven voor de game die de game moet optimaliseren voor de PlayStation 4 Pro, maar dit gaat wel ten koste van het grafische plaatje. Scott Lowe, senior communications manager bij Naughty Dog, spreekt op het PlayStation Blog lovende woorden over de patch, maar in realiteit valt het een beetje tegen.

De nieuwe patch haalt namelijk supersampling weg bij de 1800p versie voor de PS4 Pro, wat zorgt voor meer kartelrandjes en een slechtere kwaliteit van objecten en textures. Daarnaast is supersampling ook weggehaald bij de 4K native modus met 30fps, een bijzondere keuze. Het is niet duidelijk of Naughty Dog dit zo bedoeld heeft, voor een soepelere ervaring, of dat het een fout is geweest van de ontwikkelaar. De game mag namelijk wel soepeler lopen, maar dit gaat momenteel wel erg ten koste van de grafische kwaliteit.

“We introduced bug fixes and optimizations that will ensure a consistent and high level of performance on the PS4 Pro. Now, when running The Last of Us Remastered on the PS4 Pro on a standard high-definition display, the game will run natively at 1080p and offer high-quality shadows when running at its high-framerate mode.”