De-formers van Ready at Dawn werd onlangs uitgesteld, maar dit zou volgens de ontwikkelaar kort zijn en mogelijk dat we ergens eind maart de titel alsnog kunnen verwachten. Interessant genoeg vertelde de ontwikkelaar ook dat de game op dezelfde engine zal draaien als The Order: 1886, ondanks het feit dat het twee totaal verschillende games zijn. Dit is in principe goed nieuws, want deze engine wist prachtige graphics op het scherm te toveren.

De game loopt in principe op 60+ frames per seconde op alle platformen. Voor de PS4 is er een resolutie van 1080p, maar de Xbox One zit wat lager, op 900p. Men maakt gebruik van een dynamische resolutie om de framerate te kunnen blijven waarborgen op 60fps. Op de PS4 Pro loopt de game uiteraard ook gewoon op 60fps, zelfs ook in de 4 speler split-screen modus. Voor de PS4 Pro heeft men enkele extra grafische opties toegevoegd, voor een mooier uitziende game.

Op de PC volgt nog een open beta voor De-formers, maar voor de PS4 is hierover helaas niets aangekondigd.

“On consoles, the game runs at 60+ FPS on all platforms. Target resolution is 1080p on PS4 and 900p on XB1 – a dynamic resolution system is used if/when needed to ensure the framerate is maintained. Notice that on XB1 the rendering resolution is 900p, which is then upscaled to 1080p for output. On regular PS4 it gets 60FPS up to 3 player splitscreen, dips into the 50s in 4 player splitscreen. On PS4 Pro it runs at 60 even in 4 player splitscreen, and with extra graphics quality options automatically enabled.”