Hoewel Hello Games in de eerste maanden na de release weinig aan No Man’s Sky leek te doen, is de ontwikkelaar momenteel erg goed bezig met het verbeteren van de game. Vorige week verscheen de flinke Path Finder update en eerder deze week kwam er nog een update uit. Inmiddels heeft de studio alweer een patch uitgebracht.
Deze nieuwste patch voor No Man’s Sky, met versienummer 1.23, verhelpt vooral bugs, maar voegt bijvoorbeeld ook een optie toe om de framerate op de PlayStation 4 vast te zetten op 30 frames per seconde. Op deze manier blijft de framerate een stuk stabieler dan wanneer de framerate lock niet is ingeschakeld.
Update 1.23 voor No Man’s Sky weegt bijna 2 GB op de PlayStation 4 en is inmiddels te downloaden. Hieronder de bijbehorende changelog.
Miscellaneous
- Optimised HBAO so that it runs faster
- Added an option to lock framerate on PS4 to 30fps to keep the frame-rate stable
- Default to frame lock on for PS4 and off for PS4 Pro
- Improved vehicle audio
- Improved performance of UI rendering in HDR
- Added error messaging for failed uploads to Steam Workshop
- Colossus camera is now slightly further back when moving at speed
- Exocraft mining lasers are now easier to aim up
- Increased yield from Autonomous Field Mining Units
- Adjust colossus collision to make it harder to go underground
- Enable Steam Controller in base reporting and Steam Workshop base upload
- The animation when exiting the Colossus is improved
- Exocraft mining laser uses less fuel but is less effective in combat
Fixes
- Fixed a rare bug that could cause players to fall through the floor when exiting a ship
- Fixed texturing issue in freighter bases
- Fixed and inventory exploit when purchasing multiple ships in a freighter that allows you to duplicate your ship’s inventory
- Fixed a bug that causes freighters to be too cheap
- You can no longer build the Exocraft Terminal in freighter bases, this prevented players from being able to complete the vehicle missions
- Fix for ships spawning on top of each other
- Fixed a crash in physics
- Fixed a crash resulting from running out of memory
- Fix for certain UI elements having over-saturated colours in HDR
- Fix for font anti-aliasing in HDR
- Fix for HDR rendering being dark on some TV models
- Fixed a visual issue with the T-shaped corridor
- Fixed issue with Colossus Exocraft’s wheels sinking through the ground
- Fixes for the white sphere that shows when at the photo mode boundary
- Fix for ladders vanishing in bases
- Fixed a crash when uploading and downloading bases using Steam Workshop
- Fixed an issue caused when dying in permadeath with the inventory screen open
- Fixed a bug causing poor performace when in a vehicle near predator creatures
- Sentinel drones now investigate correctly when in a vehicle
Ze zijn precies hun schade aan het inhalen , weet iemand of die grote monsters al in de game zitten die ze lieten zien in de filmpjes voor dat de game uitkwam, ik ben die nog niet tegengekomen.
@Variano: zeker! Met groot als, zo groot als mijn 36 vaks ruimteschip.. maar die ben ik een tijd geleden al tegengekomen
Sorry ik moet ff trollen.
https://youtu.be/RvAwB7ogkik
Is multiplayer er al wat ze destijds hadden beloofd? :p
Troep spel jeeh
Naast de (deels in mijn ogen) haat goed om te zien dat ze het niet totaal hebben laten vallen qua support. Over een half jaartje weer een keertje checken hoe alles er voor staat 🙂
Echt een top spel, al zeker meer dan 30 uur mee vermaakt! En verwacht nog heel wat uurtjes meer. Fijn om te zien dat ze zo actief patchen!
Te laat, al terug verkocht, DE teleurstelling van 2016
Hahah allemaal te laaaaaat #BoringKutGame
@163.158.230..xxx: Er is nooit sprake geweest van een multiplayer. Wat is dat toch met mensen? Verzinnen complete scenario’s en vervolgens maar janken dat het er niet inzit.
Wanneer komt de VR update uit
Nooit sprake geweest van multiplayer?
Make that the cat wise.
https://heatst.com/wp-content/uploads/2016/08/wagii0fiujex.jpg
@213.17.21.xxx: Ik hoop dat je reactie sarcasme is.
Er is ook nooit sprake geweest van een echte multiplayer. Enkel dat je elkaar kon tegen komen (voor de rest kon je niets doen), maar dat is iets wat ze niet waar hebben kunnen maken.
@94.215.77..xxx: Een printfout ik geen belofte.
@Edwins1984: Niet helemaal hebben laten vallen kwa support?
Waar de F heb jij het dan over?
Die gasten hebben volgens mij keihard gewerkt de afgelopen maanden om de ene na de andere update uit te brengen + 2 major ones.
Ik heb bijna zoiets, jongens ga eens ff 2 weken er tussenuit jullie hebben het verdiend zo langzamerhand….
@Variano: Ben er heel wat tegen gekomen zien er echt vet uit.
Sommige ben ik ook tegen gekomen bij de release zelf.
Weer een update? Wow, dat is ongekend.
Die gasten zitten niet stil meer, ze mogen nu wel weer relaxen wat mij betreft. Kudos voor het team dat ze de game blijven uitbreiden en patchen.
@82.217.102.xxx:
De eerste maanden was er totale radio stilte, dat belooft vaak weinig goeds en na die shitload aan haat en slechte PR had ik er niet van opgekeken dat die studio stilletjes op de achtergrond de handdoek in de ring zou gooien 😉
@Edwins1984: Totale radiostilte kwa communicatie naar gamers toe: ja kwa constant werken aan de game en updates release: nee….
@Flaming_Kaiser:
Printfout?
Voor de duidelijkheid:
https://www.youtube.com/watch?v=AE0nuW-mQ8A
@GazMeister: Relaxen? Dus jij vindt dat ze nu kunnen relaxen.
Gamers zoals jij zijn echt kansloos.
@2a02:a450:3ed1:0001:2474:4dcb:030c:7.xxx: nice troll fool