Een demo uitbrengen voor een game, dat is eigenlijk het moment om te schitteren. Op basis van wat men van je demo vindt, kunnen er uiteindelijk (extra) verkopen ontstaan, zo’n demo is dus cruciaal wat betreft het achterlaten van een goede eerste indruk. Hier is Bethesda in geslaagd met de Prey demo, maar de input-lag geeft toch een wat bittere nasmaak.
De PlayStation 4 is het enige platform dat last heeft van erge input-lag, op de PC en Xbox One is dit nagenoeg niet aanwezig. Bethesda was er echter snel bij toen ze zagen dat veel gamers hier hinder aan ondervonden. Op NeoGAF plaatste men namelijk al snel een geruststellende reactie. Bethesda vertelde namelijk dat de uiteindelijke release van de game een fix zal bevatten, die ervoor gaat zorgen dat de game wat meer responsief zal zijn.
Heb je nu dus erg veel last van input lag en verpest dit voor jou de ervaring van de game? Wacht dan even tot de reviews over de uiteindelijke versie. Dan weet je in hoeverre dit gerepareerd is om vervolgens alsnog tot een koop over te gaan.
To address input lag, the fix within the final release in the game changes the raw input curve on the PS4 controller to be more responsive at the low end, and to tweak responsiveness to the center point on the controller (narrowing the dead zone.). The net result is faster/more responsive movement.
Ik merk er niets van. Bij Rise of the tomb raider was het heel erg.
Is echt tergend in de demo inderdaad, daardoor een flinke afknapper voor mij
bende niks voor mij deze game
Ja was al bekend. Maar goed dat jullie het toch nog even melden. Wel een beetje dommig van Bethesda dat ze dat niet gelijk melden. Heel veel mensen die de demo speelden zijn er nu klaar mee.
Eerste zien, dan geloven.
Heb ik niet opgemerkt/geen last van gehad. Wel fijn dat er gelijk een update uitkomt, alhoewel een demo ook wel (goed) moet draaien.
Vanavond maar eens demo proberen, hoorde dat t een beetje op fallout lijkt
Ik herinner me dat ik de demo getest heb, ik vond het wel cool dat je appartement fake was en dat je de hele constructie ervan aan de andere kant kon bekijken. Het riep bij mij regelmatig de vraag op of dit inderdaad in 2032 – het jaar waarin de game zich afspeelt – zou kunnen. Een game die bij mij vragen oproept door zijn gebruikte concept art moet ik in de gaten houden. Ik herinner me de demo dus als: goed. Beetje lag, maar dat zal in de uiteindelijke game wel verholpen zijn, (zoals nu) net zoals dat de uiteindelijke graphics ook wel wat mooier zullen zijn.
@Shavir: Lekker ff spoilen.
@82.217.238..xxx: Jah, want demo?
Bespaar jullie moeite voor deze rampzalige game.
@2a02:1810:440a:4400:9460:c4d0:6c56:a.xxx:
Ligt vast aan je tv, ik heb nergens last van gehad en dan zit er nog een tussenbron tussen.
Update: misschien komt het doordat ik met een usb controller speel en niet met Sony’s controller.
Word een fantastische game.
Uitstekende demo, nergens last van gehad.
@Shavir: Jij kan een stukje zagen.
@81.82.215.xxx: 🙂
Ik heb hem er snel afgegooid, vond hem onspeelbaar. Die input lag maakt het dat je niet goed kan reageren en speelt heel irritant. Ik hoop dat ze het fixen want ik kijk er erg naar uit.
De mensen die er geen last van hebben, hebben jullie een ps4 pro? Anders snap ik er echt niks van dat de één er wel last van heeft en de andere niet.
@fraggernl: Ik heb de demo op de Pro gespeeld, maar daar waren ook framerate-problemen hoor.
@Shavir:
Ok, nu maar hopen dat ze het fixen, als dat het geval is koop ik hem direct
@fraggernl: Dat komt wel goed, patches en zo… Ik herinner me uit de eerste Prey nog dat mensen die ontvoerd waren door de aliens met machines gemarteld/gedood werden. Ik ben benieuwd hoe dat er op deze consolegeneratie zal uitzien.
@Shavir: Hou op met zagen.