Sony Interactive Entertainment’s global sales en marketing hoofd Jim Ryan heeft de laatste tijd veel interviews gegeven, waaronder aan GameIndustry.biz. Hierin sprak Jim Ryan onder andere over indie games en de afwezigheid hiervan tijdens Sony’s E3 presentatie, die vol met ‘big-budget’ titels zat. Hij zei onder andere dat het tonen van korte clips van indie games weinig uitmaakt, omdat het de kijker niet genoeg informatie over de game geeft.

Een indie sizzle reel (montage) is dan ook niet iets waar Sony nog veel heil in ziet, omdat je dan simpelweg te weinig kunt tonen van de games. Met de hoeveelheid indies is het ook niet echt mogelijk om elke indie apart te behandelen, aangezien je dan een saaie presentatie zal krijgen waarbij games getoond worden die niet iedereen aanspreken. Dat Sony dit in het verleden wel deed, was volgens Ryan puur om aan te tonen in de beginjaren van de console dat ze indies zouden omarmen.

Hij zei dat het in 2013/2014 veel interessanter was om over indies te praten dan dat het nu het geval is, zo moeten ze het nu over VR hebben en andere zaken. Indies zijn volgens Jim Ryan vandaag de dag gewoon minder relevant voor een presentatie.

“You know, right now, we have tonnes of indie content on the platform. And the fact that we elected, along with many other things such as Gran Turismo and PlayLink, not to give it its own spot on the stage this week, in no way means it is not important, or it is not there, or we don’t worry about it.”

“It was just good to talk about in 2013/2014. It is less relevant now. We have VR to talk about now, for example.”