Site icon PlaySense

Sony voert de productie van Move controllers op


De PlayStation Move, jaren geleden geïntroduceerd als een soort antwoord op het succes van de Nintendo Wii. Echt een groot succes is het nooit geworden en dat komt enerzijds door de wat matige technologie en anderzijds vooral door het gebrek aan goede games.

Met de komst van PlayStation VR en een flink betere camera ten opzichte van de EyeToy, heeft Sony de accessoire volledig nieuw leven ingeblazen. Het gaat zelfs zo goed met de Move controller, dat Sony de productie heeft opgeschroefd om aan de vraag te kunnen blijven voldoen.

Dat de vraag toeneemt komt deels doordat er tussen nu en een jaar veel PlayStation VR games uitkomen die gebruik zullen maken van de Move controller. Daarnaast zijn er ook al flink veel games beschikbaar die de PlayStation Move vereisen. Oftewel, de accessoire wordt weer volop gebruikt.

“Currently, two thirds of the games released so far on PlayStation VR are Move-compatible or require Move. As we see more Oculus and Vive titles come to PSVR, we’re expecting this number to increase. Sony is increasing the Move production capacity to [cater] to this.”

Het bovenstaande zei Stuart Whyte, Sony London studio’s director van VR product development, die hierbij aangaf dat de PlayStation VR accessoire ratio vrij hoog ligt. Het is dus belangrijk om goede ondersteuning te blijven bieden en natuurlijk om een voorraad te hebben. Daarnaast blijft men de controller ontwikkelen, zo getuige de release van het vernieuwde model onlangs in Japan.