Battlefield V gaat ons verhalen over de Tweede Wereldoorlog vertellen die we nog niet eerder gezien of gehoord hebben. Bovendien zal de nieuwste iteratie van de populaire franchise zich ook focussen op de vrouwen die een heldhaftige rol vertolkten op het slagveld. Niets mis mee, toch? Volgens sommigen wel, helaas.
Zoals altijd wanneer een ontwikkelaar ergens op welke manier ook probeert te innoveren, roert een kleine (doch bijzonder vocale en lang niet altijd even respectvolle) groep tegenstanders zich. Mensen die het in dit geval niet schijnen te kunnen verdragen dat dit keer ook vrouwen een hoofdrol zullen opeisen.
Patrick Soderlund heeft alvast een duidelijk (en heerlijk direct) antwoord voor hen klaar. Hij wijst tegenstanders op het feit dat steeds meer vrouwen videogames spelen en dat er wel degelijk vrouwen meevochten in de Tweede Wereldoorlog. “Wie dat niet kan verkroppen, hoeft de game niet te kopen,” aldus de man van EA.
“These are people who are uneducated—they don’t understand that this is a plausible scenario, and listen: this is a game. And today gaming is gender-diverse, like it hasn’t been before. There are a lot of female people who want to play, and male players who want to play as a badass [woman].
And we don’t take any flak. We stand up for the cause, because I think those people who don’t understand it, well, you have two choices: either accept it or don’t buy the game. I’m fine with either. It’s just not ok”
Nee niet echt
Dan niet dat geld en tijd steek ik dan in andere nieuwe games. Prima
Dice heeft gesproken !
Stelletje zeikers ook altijd… Is iedereen tegenwoordig anti-vrouw of zo?
En zo is het.
@Dippiedoe:
Niet ik hoor. Ik hou van vrouwen.. 🙂
@Dippiedoe: nee hoor in ass creed oddesey heb ik er geen problemen mee en vind ik het juist cool maar in shooters hell no
Met of zonder vrouw, ik had hun slechte casual game niet gekocht.
Ok dan niet
Het zou mij een zorg zijn of er nu een mannelijk of vrouwelijk personage de hoofdrol speelt. En de mensen die er wel problemen mee hebben. Hebben dat vaak vanuit religieuze waanideen. Ze verstoppen vrouwen het liefst onder groot kleed. Misschien kijken ze niet graag naar dames. Misschien een idee voor ontwikkelaars om voor moslims iets met een geit te doen en christelijken iets met kleuters
@2a02:a451:f7fc:1:7953:ef7d:d0d0:8.xxx: waar slaat dat nou weer op? Dus uncharted/tombraider/mass effect/fallout is ook niks omdat je een female char kan kiezen?
Haha lachen jah… Ik zou bijna Bf V kopen alleen al hier om. Ik ben wel voor keuze vrijheid.
Koop dan zelf de game niet
Hier slaan ze plank mis, het gaat niet om de vrouw. Het gaat om of het al dan niet gebruikelijk is in WW2 om vrouwen aan het front te hebben.
#welmijnbattlefield
@Redrum83: Sommige mannen spelen liever met mannen 🙂 🙂 mij maakt het niet uit als een vrouw de hoofdrol speelt, als haar karakter maar goed is uitgewerkt.
Kansloze discussies hiero altijd !
Man en vrouw zijn gelijk! Anno 2018
We leven niet meer in het verleden waar mannen jagen waren en vrouwen alles deden! Heb gvd respect voor een vrouw! Anders moet je ook niet naar ze omkijken
Goed uitgesproken! Laat ontwikkelaars zelf beslissen wat ze wel of niet in hun games willen. behalve loot box enzovoort 😛
Zou ik toch al niet doen, wel respect dat ze niet gelijk bang worden van kritiek en het volhouden. #vrouwenfield ftw haha!
Voor de mensen die hem wel halen veel speelplezier!
Het punt is gewoon tegenwoordig moeten overal vrouwen in! Niet kijkende of ze goed zijn nee puur omdat ze vrouw zijn. Kijk naar die poep film Ghostbusters bijvoorbeeld, of ocean’s 8 is het nodig nee! Linkse troep en feminisme van nu kots kots! Want mannen en vrouwen zijn gelijk.. Nee niet echt maar dat mag je tegenwoordig niet meer vinden want dan hoor je er niet bij!
@2001:1c01:3b07:7800:15df:2118:8c98:9.xxx: Deze man heeft het door, vrouwen moeten er gewoon in omdat het anders “oneerlijk” en “seksistisch” zou zijn, het mag misschien wel historisch accuraat zijn in battlefield V maar met BF1 deden ze dit ook door er zwarte vrouwen in te steken, wat helemaal nergens op sloeg. Ze zijn allemaal heel links en liberaal daar bij dice precies
Veel mensen hier missen het hele punt van de discussie. Dat komt vooral door de ontwikkelaar, die uit zwaktebod de tegenstanders maar vrouwenhaters noemt
Heb er uiteraard niks op tegen dat er vrouwen in games zitten, mits het in de setting past. Horizon zero dawn, The last of us en Detroit become Human zijn voorbeelden van games waarin de vrouwelijke personages perfect passen.
Maar vrouwelijke soldaten op een WWII slagveld? Komt op mij nogal geforceerd over. Maar tegenwoordig doen we alles om te deugen he.
@82.74.254..xxx: het is niet spelen met maar spelen als. En ik speel liever als man. De reden dat veel mensen klagen is denk ik omdat tegenwoordig alles door je strot gedouwd word en alles zo geforceerd aanvoeld.
Ik heb er verder geen problemen mee dat je online met een vrouw kan spelen. Maar in de sp zou het te geforceerd aanvoelen.
@2a02:a451:f7fc:1:7953:ef7d:d0d0:8.xxx: al 23 jaar bij dezelfde vrouw. netjes hoor. praat jij ook al 23 jaar zo over haar en andere vrouwen? zo ja, dan heb ik om eerlijk te zijn meer respect voor jou vrouw. omdat ze het zo lang met jou heeft uitgehouden.
“well, you have two choices: either accept it or don’t buy the game. I’m fine with either.”
Helden! Super reactie!
Gewoon bek houden, inderdaad! Je hoeft de game niet te kopen als het je niet aanstaat! Helemaal mee eens!
En toen werd Battlefield V een flop. Doei DICE!
Wat maakt het uit vrouw of man zolang de gameplay maar goed is een goed verhaal en een sterk MP ben ik al tevree , deze ga ik zeker halen
Jammer, altijd dit soort discussies, en straks komt het weer in de media en boem, je hebt weer een andere disccusie battlefieldmetoo discussie lol.
Debielen tegenwoordig, games hoor je gewoon van te genieten.
Niet een discussie openen, of dit soort onzin. Kom zeg, en dan de verklaring van het bedrijf is nog zieliger dan EA Games, die Command & Conquer uitbrengt op je mobiel.
@jimke1:
Ik ga hem ook zeker halen. Jammer dat sommigen dit zo zien. Ik vind het veel erger met al die wapencamo’s in felle kleuren.
Kansloze discussie….vind m leuk of niet…. speel m of speel m niet. Ik kijk er iig naar uit!
Zoals ze zeggen, ook hebben vrouwen geholpen in de wwii battle… Maar hier zijn er veel met paardenlappen aan hun kop die niet eens weten wat de werkelijkheid was. Niks op tegen, ze mogen van mij zoveel vrouwen gebruiken dat ze willen. Ik vind dat je bij elke game de keuze moet kunnen maken ofje met een Man of Vrouw speelt.
Ik snap het gezeur niet zo over vrouwen in een WW2 game. Dan lees ik dat het historisch niet accuraat is, respawnen soms wel? Geniet gewoon van je franchise of sla hem een keer over.
Boeit me geen ruk waar ik mee of tegen speel. Het is een spel en historisch accuraat en realistisch is Battlefield nooit geweest.
Geen game meer kopen omdat er vrouwen inzitten is echt een all time ‘new’ low…En ja, dit is heel algemeen gezegd maar het is wel wat er gebeurd nu.
Sommige leven hier anno 2018 nog echt in principes van 10 tallen jaren terug :/
Goed bezig Dice!
Je kan met een vrouwelijke en mannelijke karakter spelen, stop met zeuren.
@84.199.33.xxx: Echt he! Denk niet dat dat geluid alleen uit religieuze hoek komt. Maar bs is et wel. Geloof maar dat ea onderzoek heeft gedaan. Of ze diep hebben moeten graven weet ik niet. Maar dat vrouwen waren die een rol in de oorlog hadden gehad, buiten de fabrieken en hospita lijkt me evident. En als je een probleem hebt met vrouwenin dit geval rot maar lekker op dan. Ga je lekker Cod spelen, met je historisch besef
In het reguliere leger vochten er geen vrouwen mee en al helemaal niet meet een bionische arm of wat het ook is.
Ze willen toch met bf altijd zo dicht mogelijk bij realisme komen nu slaan ze de plank totaal mis.
@Dippiedoe: gaat het nie om maar alles moet tegenwoordig politiek correct zijn.
Lekker verdraaid artikel weer. Met het huidige SJW klimaat mag je geen enkele vorm van kritiek hebben.
Als je de vraag stelt “is het echt nodig om als een zwarte vrouwelijke nazi te kunnen spelen in een WO2 game?” wordt je meteen weggezet als racistisch en sexistisch. De ontwikkelaars gooien op sociale media en Reddit alles op die toer, en het is super respectloos naar je fans, en naar de strijd die vrouwen en minderheden in het echte leven sindsdien gevoerd hebben om te komen waar we zijn op sociaal vlak. Een ontwikkelaar zei op reddit dat ze niet aan haar dochter wil hoeven uit leggen (terwijl ze te jong is voor de game, maar oké) waarom ze niet als vrouw kan spelen en dat ze met dit besluit aan de goede kant van de geschiedenis zal staan. Dit is belachelijk. Hoe je dit uitlegt is simpel: “in die tijd lagen de verhoudingen anders, maar hielpen vrouwen in hun thuisland in de fabrieken, gelukkig zijn de dingen nu anders”. Klaar. Als de geschiedenis je niet bevalt is dat jouw probleem, maar het is niet okee om daarom maar de geschiedenis te herschrijven. De geschiedenis is nou eenmaal vaak lelijk, daar moeten we juist lering uit trekken. Zes miljoen joden zijn ook niet “zomaar” verdwenen, maar vermoord en dat is vreselijk en dat moeten we juist niet wegmaken! Dat is censuur en gevaarlijk voor de toekomst.
Niemand heeft er een probleem mee dat je in Anthem als vrouw kan spelen! Waarom? Omdat die zich niet in een waargebeurde historische setting afspeelt. Als de reactie nou gewoon was “We nemen het thema dit keer gewoon wat minder serieus” dan was het prima, maar nu worden fans met een ook maar een iets afwijkende mening meteen op de stapel gegooid met het kleine groepje echte racisten en sexisten, en dat is gewoon niet okee. Het kunnen spelen als vrouw met prostetische arm leek me eerst zelfs wel grappig, maar na deze respectloze reacties van EA en DICE ben ik juist geneigd de game maar links te laten liggen.
Ik ben ook erg teleurgesteld in het ongenuanceerde bericht van de redactie. Ik snap ook wel dat jullie geen journalistiek op wereld niveau hoeven te voeren als gamesite, maar een beetje onderzoek en nuance zou fijn zijn! Of worden jullie dan buitenspel gezet door EA?
Ach ik koop bf puur voor de Mp sp is een extra voor mij.
@AllesKanToch: de discussie draait helemaal niet over het feit dat man en vrouw gekijk zijn.. Het ‘probleem’ is dat de vorige itteratie, Battlefield 1, historisch accuraat is (in het geval van uniform en militair personeel) en ze met Battlefield V er een politiek correct diversiteit sausje overheen gooien.
Maar het is hartstikke hypocriet, want het draait namelijk helemaal niet om het ’tolerante’ gedachtegoed van 2018 te verspreiden. Het is er simpelweg geforceerd ingepropt om het Fortnite publiek, wat heel veel vrouwen ook spelen, aan te trekken. Niks meer en niks minder.
@AllesKanToch: uh nee man en vrouw zijn niet gelijk, zullen nooit gelijk worden ook. dit is meer dan logisch. alleen sjw’s en cucks vinden dat vrouwen en mannen gelijk zijn.
@80.57.63..xxx: kan je dit ook bewijzen dat vrouwen wat deden buiten het feit dat ze in hospita en fabrieken werkten? vrouwen deden niks aan de frontline. dus horen ze er in de game ook niet thuis.
politiek correct much? wat een scheit wereld leven we in zeg. alleen maar beta’s en cucks en sjw’s . het westen heeft jullie zwaar gehersenspoeld. wordt wakker
Hadden ze beter de naam Battlefield Venus kun geven ..
Vind het juist leuker dat er vrouwen in games zitten. Zoals ac odyssey kan je ook met man of vrouw spelen. En ik ga die sws met kassandra spelen. En als er te kieze valt bij rpg games of eenderd welke genre neem ik altijd een vrouw. Heb geen zin om uren naar een mannen gat te zitten staren! En bij first person zie je toch niet met wat je speelt alleen handen en een wapen. Gwn je stem dat je hoort dus maakt allemaal niet uit.
Oke dan koop ik hem niet.
Genoeg andere shooters zonder sjw bullshit.
Ik wil transgender spelen.
Waarom zitten die er niet in.
Ik dacht dat de meeste games meer om de gameplay ging dan het feit of je een man of vrouw speelt. Lijkt wel of de mensen steeds achterlijker worden. En volledig mee eens, Als het je niet aanstaat, koop je de game toch niet? Niemand verplicht je om de games te kopen.
Ooooh wat erg er zitten vrouwen in battlefield, sjonge sjonge wat zijn gamers toch ongelooflijke zeikers zeg niet normaal. Ik speel battlefield puur om de Mp en als daar vrouwelijke personages door de map heen rennen wat kan mij dat nou wat schelen als het spel maar vet is. Net zoals dat er een battle royal mode in battlefield komt iedereen loopt weer te klagen, je hoeft het niet te spelen hoor je kunt ook gewoon conquest spelen. Ik heb hier echt focking veel zin in, preorder staat voor 16 oktober✌
@Raigara: ach niemand heeft vrouwen aan de frontline zien vechten tijdens wereldoorlog 2, dus deze game is al historisch inaccuraat. jammer dat niemand daarover praat, maar alleen maar de vrouwtjes willen verdedigen. betas
@144.76.14.xxx: zeg maar gerust enkele eeuwen
@80.115.175..xxx: zorg dat je een acteur or zanger wordt, genoeg transgenders in hollyweird waar je mee kunt spelen:)
@jimke1: sterke gameplay, laat dit nu juist het probleem zijn bij battlefield games lol.
Topic.
Verder boeit het mij niet dat je met mannen en of vrouwen kan spelen in een game mijn karakter bij cod WWII is ook een vrouw.
Prima joh! Koop ik toch gewoon lekker RDR2! Die komt toch rond dezelfde tijd uit.
Altijd lekker realistisch en authentiek. Dat houdt bij bf5 dan op. Rusland had wat russische snipers, misschien de duitsers op het laatst, toen stonden er ook kinderen aan het front omdat de rest op was. In het verzet ook maar vrouwen in blauwe facepaint aan het front met en paarse Enfield…
Ik mis de ww2 sfeer zoals in o.a medal of honor vroeger. Dit ziet er meer uit als fortnite met ww2 wapens. De eerste indruk tenminste. Misschien wordt het beter. Komt door de eerste trailer. Zag er een beetje Kinderfield 5 achtig uit. Ik mis swastikas enz
@80.57.63..xxx: ga jij nou maar die game niet kopen gebruikt het geld maar voor geschiedenisboeken.
@Battlemoose: ”ga jij de game niet kopen en gebruikt het geld.”
lol jij moet anderen echt niets zeggen over geschiedenis of scholing.
Kut EA met hun saus beredeneringen. Ik haal rustig Spiderman dat al 10x beter is dan dit uitgemolken spel
@2a02:a451:f7fc:1:7953:ef7d:d0d0:8.xxx: Wat een achterlijke redenering zal ik dan zeggen.
@Nasislike:Ik hoop dat je niet COD gaat halen anders ga ik kapot. 😛
@217.62.242.xxx: Heb het over geschiedenis nergens anders over kneus.
@Razgriz18: top reactie, sluit me hier helemaal bij aan.
@217.62.242.xxx: de enige cuck hier ben jij. Je moet er alleen nog achter komen
@Redrum83:
Haha eindelijk iemand die t snapt. Mooi gezegd.
Mvg
Moes
Als Dice en EA van Battlefield een soort fortnite willen maken moeten ze dat zeggen.
Niet een discussie beginnen over vrouwen haters.
Ik heb niets tegen vrouwen in games, Horizon is daar een prachtig voorbeeld van.
1 van de beste games die ik ooit gespeeld heb.
Maar EA moet vooral doen wat het niet laten kan, als ze maatschappelijke onderwerpen die nu in de samenleving spelen in een WW2 setting van Battlefield willen brengen, vraag ik mij af waarom EA en Dice een WW2 setting hebben gebruikt en niet een setting in de huidige tijd.
@217.62.242.xxx: Zal mijn een zorge zijn of het accuraat is of niet. Ik speel games voor de fun, niet voor accuraatheid anders zou ik niet voor Battlefield gaan.
@Battlemoose: manieren of logica heb je ook niet geleerd zo te zien.
@Raigara: luister, dice/ea zegt zelf dat ze het historisch accuraat willen maken. mij zal het ook een worst wezen, maar dan moet je niet hoog van de daken schreeuwen hoe historisch accuraat je een game gaat maken met als uitkomst dat de helft niet eens historisch accuraat is.
dit is gewoon een leugen, blijkbaar accepteren sommige mensen die. beetje jammer
@Razgriz18: Slaat wel de spijker op z’n kop. Ik denk dat de meeste mensen die hier een “probleem” mee hebben echt niet de seksistische vrouwenhaters zijn zoals mensen ze laten lijken, ook al heb ik hier in de comments al wel wat gezien, om te kotsen.
Het is meer dat als je als bedrijf claimt een realistische weergave van de Tweede Wereldoorlog wil laten zien, en vervolgens aan komt zetten met vrouwen met bionische armen aan het oorlogsfront, je kan verwachten dat er mensen zijn die dit gek vinden. 1+1=3. Ik denk dat de menigte geen probleem heeft om met een vrouw te spelen, in tegendeel, ikzelf vind het soms juist vetter om als vrouw te spelen in een game. Niemand had er een probleem mee gehad als er werd gezegd dat dit een fictieve kijk op de jaren 40 was.
Ikzelf vind het alleen een eng idee dat we de gelijkheid anno 2018 bijna proberen te forceren in onze geschiedenis. De discussie over het weghalen van straatnamen die zijn vernoemd naar bijvoorbeeld Michiel de Ruyter valt in datzelfde rijtje. We moeten leren van de fouten van onze voorouders, en door die fouten te verdoezelen ben je juist met het tegenovergestelde bezig. Als Battlefield zegt: “DIT was zoals het vroeger ging” ben je de geschiedenis aan het manipuleren. Als toekomstige generaties naar de geschiedenis kijken die plots niet zo erg meer lijkt als dat het was, door dit soort praktijken, herhaalt de geschiedenis zich een heel stuk makkelijker. En dat wil je natuurlijk niet.
Een beetje nuance is ver te zoeken tegenwoordig. Of je bent een rechtse nazi varken (die er tuurlijk zijn) of een stinkende linkse SWJ (die er ook zijn) maar de mensen die meer in het midden zitten en vragen stellen worden ook standaard in één van deze twee hokjes geplaatst, wat ik ontzettend jammer vind. Hierdoor creëer je juist ook weer meer haat.
Het valt mij op hoe ver van de essentie van deze discussie de reacties hier zijn. Het gaat hier niet om vrouwenhaat, maar aan de toenemende politieke correctheid in games (maar net zo goed in andere media, zoals film). Het is inderdaad zo dat er in beperkte mate in het Russische en Franse leger vrouwen meestrijden, maar dit is helemaal niet in verhouding tot wat BF 5 toont. De laaste jaren merkt men meer en meer in vele franchises zoals AC, CoD,… deze toename. Het verschil bij BF is dat deze games een reputatie hebben van een authentieke setting te creëren, waardoor deze keuze, in tegenstelling tot vele andere games geforceerd aanvoelt. Het feit dat dice meegaat in deze trend verklaar volgens mij de frustratie van vele gamers.
@AllesKanToch: klopt helemaal. Maar in dit geval is het anders. Gamers verwachten een beetje authenticiteit in een ww2 shooter… Vrouwen zaten veelal in het verzet en dus niet in de frontlinie ala militair
lekker boeiend je zal vast kunnen kiezen hoe je speelt en in first person zie je t toch niet en mij maakt t niet uit wie ik vol pomp met lood 😀
Jezus, het gaat de meeste mensen niet eens om het feit dat er een vrouw in zit. Er waren zat vrouwelijk helden tijdens de tweede Wereldoorlog in de vorm van verzetsstrijders etc. Wat mij en vele anderen tegen de borst stoot is het feit dat die vrouw een fucking mechanische arm heeft. Wtf. EA speelt nu zielige slachtoffer door te zeggen dat we vrouwen haten. Trieste bedoeling als je het mij vraagt. De game zelf ziet er wel leuk uit maar hierdoor ga ik (weer) twijfelen.
Ik hou van realisme en daar horen de vrouwen in WOII gewoon niet bij,het Amerikaanse leger telde 16! vrouwen ofzo.Dus
@2001:1c01:3b07:7800:15df:2118:8c98:9.xxx: amen!
Opnieuw: het nieuws en de meningen van personen die zich mengen in deze discussie worden wederom verkeerd geïnterpreteerd. Dat vrouwen een sterke rol in games spelen is voor vrijwel niemand een probleem. Al jaren brengen succesvolle uitgevers games uit waarin vrouwen door sterke in game personages vertegenwoordigd werden ( denk aan Tomb Raider, Metroid, Uncharted etc. )
Het probleem bij Battlefield V zit hem erin dat vrouwelijke personages nu geforceerd worden toegepast in een historische setting waarvan Dice claimt dat deze “historisch accuraat” is. Door deze stap te zetten wordt de historische achtergrond van het spel ( de Tweede Wereldoorlog ) feitelijk van tafel geveegd. Ik kan iedereen hier zonder twijfel garanderen dat er GEEN vrouwelijke militairen meevochten in de Airborne operaties van de Britten. Ook werden de vrouwelijke Kriegshelferinnen van de Duitse Wehrmacht door de genderopinie destijds achter de Duitse frontlinies gestationeerd, dus ook zij vochten niet mee aan de frontlinie met hun mannelijke tegenhangers. Had Dice een game gemaakt die een fictieve oorlog als onderwerp had gehad, dan was deze discussie niet zo intens gevoerd – omdat de historische feitelijkheid niet aangetast was geweest. Bad Company 3 was het antwoord geweest…
@84.199.33.xxx: lal nabb
Dat geforceerde politieke correctheid begint me echt de strot uit te hangen.
Leuk dat EA dergelijke historische gebeurtenissen te grabbel gooit om zieltjes te winnen, maar wat is de volgende stap?
Hebben we dadelijk F1 2019 met Danielle Ricciardo, Louis Hamilton en Maxime Verstappen? Wordt Hitman dadelijk Hitwoman? Sisters in Arms ipv Brothers in Arms?
Mvg
Feminazies lol
…bedankt alle links stemmers
@188.206.96..xxx:
Graag gedaan rechtse stemmer.
Nog meer rechtse stemmers en je kunt straks op echte Battlefield’s terecht.
Hoe realistisch wil je het hebben.
Ik vind het respectloos naar de jongens die gesneuveld zijn voor onze vrijheid. Aangezien mijn vader een WO II veteraan was heb ik hier moeite mee. Ik ben bijna 50 en speelde altijd vooral BF maar hier geef ik geen geld aan uit. Dat argument over vrouwen haters schiet me helemaal in het verkeerde keelgat. Dice kan de t#^¡%]]$ krijgen.
@31.161.158..xxx: hahaha sorry hoor maar hoe zielig kun je wezen
@89.200.32..xxx: Ja nee, jouw mening is belangrijk.
@89.200.32..xxx: De enige vrouwen die mijn vader tegenkwam waren onherkenbaar verminkt en/of verkracht door de nazi’s. Je weet wel: die kant waar jij nu als donkere vrouw kan spelen. Trouwens, ik heet John. Heb jij ook een naam of durf je alleen anoniem domne opmerkingen te maken?
In de eerste DLC gaan ze helemaal politiek correct en bestorm je als een transgender moslima (arabische moeder, afro amerikaanse vader) die vroeger meer man was maar nu meer vrouw, met alle andere duizende vrouwen Omaha Beach met blauwe facepaint en een paarse compound bow en een luipaardprint boemerang. Tegen blanke, aziatische en licht getinte homosexuele duitsers met rose MG42s boven in de bunker.
Zo was het in het echt ook.
Saving private Rian
Zo is het, waar kun je je toch druk om maken…het is maar een spelletje :).
Ik hoop dan ook een boobshot-icoontje voorbij te zien komen of een bikinimodus, anders boeit het me niks …
@Dippiedoe: tzijn allemaal janetten. Bij tomb raider klaagde niemand want dat was wel realistisch?
@AllesKanToch: 2 totaal verschillende dingen zijn dat. Anno 2018 is dus ook tikken uitdelen aan een vent is ze ook willen incasseren van een vent? Trek eerst die lijn maar recht
@213.49.90..xxx: is toch heel anders man
@217.103.45.xxx: en nog iets 99 van de 100 vrouwen die gamen zijn zoiezo nie om aan te gluren, daar kijkt niemand naar
@217.103.45.xxx: jezus zielig figuur.
@gamingbosch: gewoon waarheid hoor
Even voor alle mensen die niet geloven dat vrouwen in de 2e wereldoorlog vochten. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Women_in_World_War_II. Even goed lezen als huiswerk. Staat een stukje in van russische vrouwen het franse Resistance. En natuurlijk dat vrouwen ook piloten waren.
@Reverax: waar zijn zwarte vrouwen in battlefield? Donkere mannen en blanke vrouwen. Zover ik weet enkel in het Russische team bevind zich een vrouw. Je hebt verder nog een Arabische vrouw in de verhaal lijn, Maar die is ook redelijk accuraat.
@doobieters:
Kortom of de game wel authentiek genoeg is enzo? Grappige is nml. altijd wel dat de mensen die hier op tegen zijn totaal geen moeite hebben als er wapens en andere dingen zijn die eveneens niet authentiek zijn. Nee alleen als het om vrouwen gaat dan gaan ze zeuren en klagen.
Dus ja, het heeft wel degelijk iets met vrouwen in zo’n game te maken en totaal niet of het historisch correct is.
Zelfde gebeurde met BF1….. Was toen behoorlijke ophef dat 1 van de DLC’s een vrouwelijke karakter volgde ofzoiets, al weer tijdje terug, was iig. behoorlijk absurd, mensen klaagden of “niet historisch correct!” terwijl iedereen in de game het wel ok vond dat er tanks overal in het spel zaten terwijl die bijna niet voorkwamen in het echt. En ja, dat is ’t ‘m nou juist, er zijn wel vrouwen geweest die ook daadwerkelijk gevochten hebben in zowel WW1 als WW2 dat het er weinig waren doet er niet toe als je het wel ok vind met bv. tanks…..
Het is vooral dom dat de mensen achter Battlefield V de geschiedenis opzettelijk uit het oog verliezen en verdraaien van WW2.
En dat de verhoudingen tussen man en vrouw heel anders waren in die tijd.
Vrouwen hadden een supportive role als verpleegster of technisch medewerker. Maar mochten nooit wapens dragen.
In het Sovjet leger vochten echter wel vrouwen mee, maar dat was een uitzondering.
Daarbij vochten ze zelden tot nooit aan de frontlinies.
Qua verhaallijn en vanuit een historisch oogpunt is deze game het niet waard en spendeer ik mijn geld aan betere dingen
@84.82.142..xxx: hehe jij snap t
@84.199.33.xxx:
Haha mooie opmerkingen