Sinds dit jaar rijden alle coureurs in de Formule 1 met een Halo. Deze beugel is bedoeld om inkomende (grote) projectielen af te weren en de coureurs te beschermen. Of het mooi is valt te betwisten, maar voor de veiligheid is het verstandig.
Over een week of vier komt F1 2018 uit en die game volgt alle regels van de sport, dus ook in deze racer is de Halo aanwezig. Tijdens onze speelsessie met de game gisteren hebben we dit voor het eerst kunnen ervaren, maar dit komt wel met een ‘probleem’.
Als je de ideale lijn aan hebt staan, dan is die nauwelijks te zien, omdat de middenbeugel van de Halo in de weg zit. Je kan net naast de lijn gaan rijden om deze alsnog te zien, maar optimaal is het niet. Ook bij de start belemmert deze beugel enigszins je zicht, omdat de focus niet bepaald kan worden door een scherm.
Coureurs hebben aangegeven er tijdens een race prima langs te kunnen kijken door hun ogen scherp te stellen en te focussen op wat verder op de baan ligt. Dat is op een scherm echter niet te realiseren en daarom heeft Codemasters een oplossing ingebouwd.
Mocht je graag met een cockpit-view racen, dan is het mogelijk om in F1 2018 deze beugel uit te schakelen. De Halo blijft wel aanwezig, maar het verbindingsstuk middenin zal weggehaald worden, zodat je beter zicht hebt. De aanwezigheid van de Halo is dus optioneel.
Ok dan, vroeg me dat al af
Uitgerekend het deel van de halo dat voor je ideale-lijn-indicator zou zitten (dat onderste stukje), dat blijft dan wel zitten…
@cryothic: Je wil een echte F1 ervaring of niet ;).
@peyj: Snap ik, ik zou hem ook aanlaten in die view.
Het gaat me er meer om dat dit een oplossing is die dus niet werkt waar die voor bedoeld is (behalve misschien de startlichten). Die ideale lijn zie je nog steeds niet denk ik
@cryothic: De oplossing werkt wel, met name omdat je sowieso wat verder kijkt dan puur voor je auto. De ruimte zonder die beugel heb je daarvoor nodig, want daarmee kan je verder kijken daar waar de beugel het normaal echt zou blokkeren.
Dat blokje in het midden is een klein koppelstuk, maar het grote blok daarachter is de antenne voor zover ik weet en die zat ook al in vorige delen. Die is zo flinterdun dat dat geen probleem vormt. En anders, we gaan het straks zien 🙂
@cryothic: Maar als je het niet ziet, omdat die pixelstreep het blokkeert, dan weet je toch waar die zit? achter die pixelstreep. Jezus denken is ook moeilijk zeg.
@peyj: +1
@62.177.254.xxx: Volgens mij is aan Jezus denken niet zo moeilijk (of waar je ook maar in gelooft). Maar als je er moeite mee hebt kan je het maar beter niet doen terwijl je F1 speelt.
@62.177.254.xxx:
Klopt. Echter zie je niet waar de blokjes (ik neem aan dat het zo’n systeem is?) van kleur veranderen en waar je dus moet remmen.
Fijn dat die optie er is.iedereen blij
Hé hé,… dit heb ik al in meerdere comments onder diverse F1 2018 nieuwsberichten hier verteld, en nú komen jullie er pas mee
(Zie bijvoorbeeld mijn comment onder het item van de hotlap van Hulkenberg)
@213.126.98..xxx: Klopt, het team van psx-sense kan onmogelijk overal bovenop zitten. Ze vermelden het nu toch 😉 Daarnaast is het veel te warm om te ‘jagen’
@213.126.98..xxx: Precies, geldt ook voor mij.
Overigens, rijden met de ideale lijn aan in een F1-game… Is cockpit view dan ook niet te moeilijk voor je?
Ik snap trouwens niet waarom er in racegames een ideale lijn is toegevoegd. Het is net de bedoeling dat je de track van buiten leert en niet blindelings een lijntje volgt.
Alsof er in shooters aim assist zou zitten … Uh … OH … Wacht…
@62.214.86.xxx: “Het is net de bedoeling dat je de track van buiten leert en niet blindelings een lijntje volgt.”
Dat is helemaal niet de bedoeling. Hoe kom je daarbij? De bedoeling is dat je je ermee vermaakt. Ook mensen die geen zin hebben om een circuit volledig uit zijn hoofd te leren. Gelukkig kan je zo’n lijntje in- of uitschakelen. Dus maak je niet druk.
@peyj: game is niet het zelfde als in t echt dus ja.
@Rastapopulos: het gaat erom dat de beugel echt het zicht weg neemt, je ziet een auto bijvoorbeeld te laat omdat ie net achter dat stuk zit. Jij heb met je tv niet de diepte met wat je in het echt wel heb. Daar kijken ze langs de wielen is al aangeleerd ondertussen. Misschien dat het vr zou werken maar dat weet ik niet
Game ziet er tof uit…
@cryothic: Dat houd dus in dat jij rijd met racelijn aan. En puur op de gekleurde racelijn let, en niet vooruit kijkt, de bocht in.
🙂
@213.126.98..xxx: Maaaaarrrr, als er Fortnite nieuws is, dan weten ze niet hoe snel ze het hier moeten vermelden.
@Dippiedoe: dat is op elke game site zo, het is nu eenmaal populair en het krijgt geregeld updates.
Nep zeg
Nou een beetje racer die rijdt inderdaad zonder ‘ideale lijn’. Vind het eigenlijk best een beetje schrikbarend dat dit vermeld wordt als probleem voor (bijna) iedereen op een (fanatieke) gamersite. Daarnaast is het ookwel komkommertijd als dit een apart nieuwsbericht krijgt.
Als ik de foto’s bekijk zie ik het probleem eerlijk gezegd niet. Zou heel ietsje aanpassingsvermogen vragen maar dat zal wel snel wennen. Maar als je af gaat op groene en rode lijnen dan maakt hertje ook niet uit als je dat ding weg haalt uit de game.
Jammer dit , als je de game speelt speel je toch voor het echte en ga je lijkt mij niet die halo uitzetten. Dan mis je een stuk realisme
@mrb: Ze hebben voornamelijk tijd voor betaald nieuws.
@159.46.196.xxx: Verdwijn van deze site, problem solved 😉