Grote titels krijgen erg vaak een uitbreiding nadat ze zijn uitgekomen, maar dat was niet het geval met God of War. Er waren wel degelijk ideeën voor betaalde extra content, maar dat werd afgeraden, omdat deze ideeën veel te ambitieus waren.
Creative director Cory Barlog liet in een interview tijdens de GameOverGreggy Show weten dat hij precies wist wat de extra content voor God of War zou moeten worden. Het zou namelijk een op zichzelf staand verhaal zijn, te vergelijken met Left Behind van The Last of Us en Uncharted: The Lost Legacy.
Dit werd door zijn collega’s afgeraden, omdat dit een veel te groot project zou worden. Barlog voegde tijdens de ontwikkeling van God of War ook al steeds meer dingen toe, dus eventuele extra content zou hoogstwaarschijnlijk ook uitgroeien tot een volledig spel.
“It would end up being its own thing. Rightfully so, everybody had said to me, ‘Dude, this is crazy. This isn’t DLC, it’s a little too big.'”
Het gehele interview met Cory Barlog kun je hieronder bekijken.
Dit soort dlc is juist wat we willen voor dat geld dat we doorgaans betalen.
Dat ze die ideeen dan gebruiken voor een nieuwe God Of War 🙂
alsnog uitbrengen!
Vette game die ik op t moment aan het spelen ben, zeker in mn top 3.!
Bewaar die DLC maar voor een net zo lang vervolg
Juist respect om een keer een game uit te brengen zonder dlc. Laat het lekker zo.
@Seb070NL:
Precies! Iemand die het snapt.
Ik zeg kom maar op. 🙂
Haha met andere woorden. Pik ik heb geen zin er zoveel energie in te steken als het maar de helft max kan opbrengen. Want ja DLC is niet iets wat je voor de volle mep kunt verkopen en elke eigenaar van het origineel koopt niet de DLC omdat het vaak half afgebakken broodjes zijn. Moet eerlijk zeggen dat ik het spel kwa gameplay en variatie tegen vond vallen. Dan vergelijk ik wel met deel 3. Daarin vocht je tegen verschillende goden en hier vecht je drie keer tegen een viking met een gevoelsstoornis.
Ze mogen wel een nieuw deel aankondigen ja
Surprise………………..:)
Zou niet gek zijn toch?
@86.83.64.xxx: “Pik ik heb geen zin er zoveel energie in te steken als het maar de helft max kan opbrengen.” U trekt conclussies uit dingen die er niet zijn. De beste man nam gewoon teveel hooi op z’n vork waardoor het een te groot project zou worden. Teveel content om als DLC te kunnen doorgaan. Dat u als consument vind dat DLCs te mager zijn voor de vraagprijs is uw mening, maar daar wordt in dit artikel nergens naar gesuggereerd.
@86.83.64.xxx: ze hoeven niks uit te leggen, ze hebben één van de beste games ooit gemaakt. Misschien niet volgens jou maar volgens de meerderheid wel. Liever een goeie game die staat als een huis dan een halfbakken dlc.