Enige tijd terug lieten we weten dat Sekiro: Shadows Die Twice vrij weinig ruimte vereist van de harde schijf. Dat was op basis van informatie daarover op de Xbox Marketplace, maar nu weten we ook wat de game op de PlayStation 4 nodig heeft.
Het valt inderdaad erg laag uit in vergelijking met andere games van vandaag de dag, want de basisinstallatie neemt slechts 12.52GB in beslag. Dat is buitengewoon weinig voor een Triple-A release, maar wel kent de game nog een day-one patch van 3.67GB. Die zul je eerst even moeten downloaden en installeren alvorens je kunt gaan spelen.
De day-one patch brengt de totale installatiegrootte van de game op net iets meer dan 16GB, wat erg meevalt. Sekiro: Shadows Die Twice is vanaf vrijdag verkrijgbaar.
Is helemaal niet bijzonder
Ben toch benieuwd waar dit verschil in zit dan vergeleken met andere games. From software kennende zal het namelijk geen kleine game zijn.
Hm ik zeg niet dat dat negatief hoeft te zijn… maar ik zie het toch even met een schuin oog tegemoet, er moet ergens op “bespaard” zijn
@62.133.103..xxx: Relatief klein in omgeving. Het is vaak een soort doolhof waar je doorheen wandelt.
@145.133.133..xxx:
Ik snap wat je bedoeld maar vaak hebben from software games ook aardig wat geheime area’s etc en games zoals dark souls en bloodborne waren ook best groot op de harddisk. Ben benieuwd waarom dit nu ineens zo verschild :). Kan iedergeval niet wachten tot vrijdag
@62.133.103..xxx: Activision kennende, wel 🙁
@Nasislike:
Gelukkig maken die niet de game.
Ik hoorde ook dat er relatief weinig eindbazen in zouden zitten. Word nu wel een beetje bang dat de game inhoudelijk mager zal zijn. Maar ik wacht reviews wel af, wat die er over zeggen.
Ik ga de game sowieso wel halen, maar waarschijnlijk niet meer op release
@217.19.24.xxx:
Dit is echt een nonsense argument altijd. Publishers hebben altijd het laatste woord en al helemaal Activision. Zij bepalen het budget, dev tijd, visie, etc.
Als het niet aan Activision lag, dan waren Infinity Ward, Bungie en Treyarch nu legendarische studio’s, maar de laatste 10 jaar hebben ze alleen maar teleurstelling geleverd
@Nasislike:
Kan het niet zijn dat sommige ontwikkelaars meer autonomie krijgen of eisen van hun publisher? Zoals die kerel van Death Stranding de creatieve vrijheid krijgt om zijn visie vorm te geven, zonder al teveel invloed van de publisher. Of die kerel van A Way Out, die een sterk anti EA sentiment uitte in zijn presentatie op de E3 vorig jaar. Ik ben het wel eens met wat je zegt over EA en Activision, maar het lijkt er soms op dat de ene ontwikkelaar meer vrijheid geniet dan de andere. Ik denk dat From Software ook zulke vrijheden geniet.
Bungie blijft voor mij altijd legendarisch vanwege Halo Combat Evolved:)
@Strydom: Zeker wel idd! Het verschilt heel erg per publisher/ studio.
A Way Out was imo meer een publiciteitsstunt om EA’s imago te verbeteren. Win-win situatie voor gamers/ studio en EA, maar die vrijheid geven ze niet aan per se aan grotere projecten. Lijkt me sterk dat Bioware een service game wilde maken.
Maar aan de andere kant, Activision heeft hier een deal met een bekende studio, dus ik denk dat ze op een paar dingen na (zoals hun game toegankelijker maken voor casuals) From wel de vrijheid geeft. Eens zien of From de juiste keuze heeft gemaakt. Tot nu toe ziet het er uit als een veel en veel betere Nioh en dat spel vond ik al vet, dus laat staan Sekiro. Ben benieuwd.
Ps. Ben hyped voor de terugkomst van Bungie! Eindelijk uit de klauwen van zij die niet genoemd mogen worden
@Nasislike: Ja het was inderdaad misschien om het imago op te poetsen van EA, die kerel was vrij direct haha. Bij die presentatie had ik echt zoiets van: hoor ik dat goed? Ik ben ook wel benieuwd naar de originele plannen voor Anthem, hebben ze bijvoorbeeld halverwege het ontwikkelingsproces besloten om een service game te worden?
Wat betreft Activision is dat inderdaad goed mogelijk. Het kan ook gewoon zijn dat ze inzagen dat ze een sterke ontwikkelaar onder hun hoede hadden. Dat het Activison vertrouwen gaf en dat zij op hun beurt meer vrijheden gaven aan de ontwikkelaar. Nioh nooit gespeeld, maar dit ziet er toch wel uit als een toffe game!
Inderdaad, het is even afwachten met wat Bungie aankomt, nu ze van Activision gescheiden zijn. Heb daar wel vertrouwen in.
Multiplayer games van tegenwoordig requiren veel opslag.
Singleplayer games hoefen niet zo hoog te zijn.