Een goede game kan nog steeds een technisch rommeltje zijn, zo bewijst ook Sekiro: Shadows Die Twice in een nieuwe technische analyse van Digital Foundry.

Nu staat From Software er om bekend dat hun games moeite hebben met frame pacing en ook hun nieuwste titel lijkt hier last van te hebben. De grootste problemen doen zich voor op de PS4 Pro en Xbox One X. Op deze consoles moet de game met een framerate 60 FPS draaien, maar op beide platformen heeft Sekiro: Shadows Die Twice daar moeite mee. Op de PS4 Pro zien we de game tussen de 38 en 48 FPS halen en de Xbox One X versie zit tussen de 38 en 42 FPS.

Op beide verbeterde consoles draait de game op een resolutie van 1800p, maar de kwaliteit lijkt beter te zijn op de Xbox One X. Op de console van Microsoft zijn er betere schaduwen te zien en is het geheel een stuk scherper.

Op de gewone PS4 en Xbox One wordt het niet veel beter, daar heeft de game moeite om de 30 FPS te behouden op een resolutie van 1080p op de PS4 en 900p op de Xbox One.

Je checkt de vergelijking van Digital Foundry hieronder.