Nadat Elden Ring, de nieuwe game van From Software, eerder al lekte werd de game bij de Microsoft persconferentie gisteren officieel aangekondigd. We kregen daar een trailer te zien, maar veel meer details werden toen nog niet bekendgemaakt. Via een interview met Miyazaki op de Xbox website zijn we nu wat meer details te weten gekomen.

Elden Ring is een game die de focus legt op RPG-elementen daar waar Sekiro bijvoorbeeld meer op de actie georiënteerd was. Dat de focus nu naar RPG-elementen verschuift betekent niet dat er minder mêlee based combat in de game zit, want dat zal nog veelvuldig terug te vinden zijn in Elden Ring.

Elden Ring komt met een brede variatie van wapens, magie en manieren om vijanden aan te vallen. Dit laat spelers toe om een meer diverse gameplay stijl en strategie toe te passen in gevechten, zodat iedereen z’n eigen draai binnen de gameplay kan vinden. De game zal volgens Miyazaki in vergelijking met Dark Souls meer variatie bieden qua combat en qua omgevingen is het veel meer open wereld dan voorheen.

Als laatste werd nog even kort de rol van Martin aangehaald, hij is tegen de verwachting van Miyazaki in met From Software in zee gegaan om uiteindelijk het algehele verhaal van de game wereld te schrijven. Zin in het hele interview? Dan kan je hier terecht.