Destiny 2 is nu volledig in eigen beheer bij Bungie nadat de ontwikkelaar de samenwerking met Activision heeft stopgezet. Eén van de grootste veranderingen die op komst is, is dat Destiny 2 in september free-to-play gaat onder de noemer ‘New Light’. Ook alle content van het eerste jaar zal dan gratis aangeboden worden, waarmee Bungie nieuwe spelers probeert aan te trekken.

Het stoppen van de samenwerking met Activision laat Bungie ook toe om meer vrij met hun product om te gaan en dat vertaalt zich naar het neerhalen van verschillende barrières. Hetgeen zojuist omschreven is daar één van, maar Bungie is meer van plan. Ze willen Destiny 2 namelijk heel erg toegankelijk maken.

Hetgeen de ontwikkelaar erg stoorde in het verleden, was de verplichting om alle extra content te hebben om zo toegang tot nieuwe content te krijgen. Zo was het bijvoorbeeld in eerste instantie een verplichting om Curse of Osiris en Warmind te hebben om zo überhaupt toegang tot Forsaken te krijgen.

Dat is nu verleden tijd en Bungie gaat spelers straks veel meer opties bieden. Als spelers straks Destiny 2: New Light binnenhalen en ze willen graag aan één bepaald seizoen meedoen, dan kan dat. Spelers betalen dan alleen voor dat seizoen, zonder vast te zitten aan een seizoenspas of iets dergelijks.

Dat betekent ook dat spelers straks bijvoorbeeld enkel Shadowkeep kunnen kopen en het daar bij kunnen houden, zonder zich te verdiepen in de losse seizoenen met extra content of juist andersom. Bungie zegt eigenlijk dat spelers straks geheel vrij kunnen kiezen waar ze wel en niet voor willen betalen en dat moet het toegankelijker maken.

“The kinds of things that are changing now is that we are looking at ways that we can… for instance, on Forsaken we were really frustrated that you had to play all the other content to even buy it. So one of the things that we’re doing with Shadowkeep is we’re making it so that anyone who downloads New Light, which doesn’t cost anything on any of the platforms, and if they get excited about something in New Light, or a season, they can just kind of opt into that content. So it’s like the way the industry and the way our players are evolving is making us look at the kinds of games we make, and then that’s the thing that’s pivoting us into those new directions.”