Terwijl Techland momenteel bezig is met de ontwikkeling van Dying Light 2, werd het deze week nog maar weer eens duidelijk dat de studio ook nog niet klaar is met de ondersteuning van het eerste deel uit de reeks. Enkele dagen geleden werd namelijk de nieuwe ‘Hellraid’ uitbreiding aangekondigd voor Dying Light, de game die inmiddels al ruim vijf jaar uit is.

Het blijft ook niet bij enkel die aankondiging, want Techland heeft ook een nieuwe update voor Dying Light uitgebracht. Patch 1.25 brengt wat welkome nieuwigheden mee voor degenen die de game nog spelen. Zo heeft de update onder andere nieuwe wapens, blueprints en outfits aan de game toegevoegd. Ook zijn er verbeteringen voor de balans van de Be The Zombie modus toegepast.

De volledige patch notes van update 1.25 voor Dying Light zie je hieronder.

  • Added new weapons and blueprints
  • Added new outfits
  • Minor bug fixes
  • Add splash screen that informing about events
  • Balance iterations in Be The Zombie, changes including:
  • Autobalance removed and re-adjusted for:
    • Respawn timers for Hunters and Players
    • Flashlight
    • Dodge ability
    • Resource regeneration
  • Reduced UV Flashlight DPS for all modes (1v1 through 4v1)
  • Reduced Flashlight Range reduced for all modes
  • Throwable items
    • Increased flare charges in 1v1
    • Flare cooldown decreased in 2v1 – 4v1
    • Players can now throw two firecrackers before the item goes on cooldown.
    • Increased grenade charges in all modes.
    • Increased firecracker charges in all modes.
    • Decreased charges for molotovs in 1v1 & 2v1
    • Decreased molotov cooldown to 30 seconds from 90 if the charge is not fully drained
    • Decreased molotov cooldown to 60 seconds from 90 if the charge is fully drained
  • Combat Abilities
    • Reduced dropkick range
    • Reduced dropkick damage
  • Hive Nest Balancing
    • Tweaked nest distance in Slums/Old Town
    • Tweaked nest distance in the Countryside (The Following DLC)