L.A. Noire is nu al een lange tijd in ontwikkeling en het beloofd veel goeds te worden. Zeker als we kijken naar de eerste trailer met gameplaybeelden van de game, dan kunnen we een hoop verwachten. Maar dat is volgens Team Bondi baas Brendan McNamara niet het enige, want de ontwikkelaar richt zich met L.A. Noire op elke type gamer die er is.

Dat wil dus zeggen dat als jij nog geen echte gamer bent en pas begint, dat deze game makkelijk toegankelijk is voor je. Voor de hardcore-gamers zal er ook het nodige aanwezig zijn om de game te voltooien op zijn niveau. Op deze manier richten ze niet op één doelgroep, maar moet L.A. Noire bespeelbaar zijn voor elke gamer, hardcore of beginner.

“We recognize that LA Noire will draw all types of players with various levels of experience and skills.

The goal wasn’t to make a punishingly difficult experience for newcomers, or a game that felt too easy for the hardcore. Proficiency in interrogations can reward the player in a number of ways: a new clue may surface, an expedited path to the end of the case may present itself, perhaps a side story of a character unfolds.”

Verder zal L.A. Noire veel variatie bieden en leuke rewards hebben om je aan te moedigen om verder te gaan in de game. Ook als je iets fout doet, ga je gewoon verder op dezelfde voet. Soms duurt en dan wat langer om iets te voltooien, maar dat kan het ook leuker maken volgens McNamara.

“We want to reward and encourage players to strive for the truth in every interrogation, but we understand that, sometimes, you just get it wrong. And that’s OK.

Players will never fail a case or their progress impeded for performing dismally in an interrogation. They may just have a longer road to travel to the truth. We also recognise that women appear to be much better at reading lies than men.

For example, instead of pulling out his gun and shooting a fleeing suspect, Phelps can fire a warning shot that stops the person in their tracks. Other times, Phelps has little choice but to roll up his sleeves and pursue justice using deadly force. It becomes a balancing act between introducing players to a radically different type of gameplay and also maintaining a level of comfort and familiarity.”