Een van de launchgames voor de PlayStation 5 was natuurlijk de remake van Demon’s Souls, wat de grondlegger van het Soulsborne genre is. Titels die in dit genre thuishoren staan bekend om hun hoge moeilijkheidsgraad en dat werkt natuurlijk afschrikwekkend. Toch heeft FromSoftware nooit toegegeven en de remake van Demon’s Souls is er ook niet makkelijker op geworden.
Dat neemt niet weg dat ontwikkelaar Bluepoint Games wel overwogen heeft om een ‘Easy’ modus aan de game toe te voegen. Dit zegt creative director Gavin Moore in gesprek met The Washington Post, maar dat idee heeft het uiteindelijk niet gehaald.
De primaire reden om er geen gemakkelijke speelstand aan toe te voegen komt voort uit het idee van de ontwikkelaar dat het niet hun plaats is om zoiets aan de game toe te voegen. Het zou de balans fundamenteel veranderen, zegt Moore.
“While we considered and discussed an easy mode, we ultimately decided it wasn’t our place – merely being custodians for this amazing game – to add something that would fundamentally alter its balance.”
Wel is de game voorzien van verschillende toegankelijkheidsopties die in het origineel niet aanwezig waren, maar die hebben geen effect op de moeilijkheidsgraad. De uitdaging van het origineel is zodoende behouden gebleven.
Gisteren 2 uurtjes gespeeld, best pittig hoor.
Maar wat een fantastische game.
Grappige is dat Demons Souls eigenlijk de makkelijkste souls game is. Misschien niet als je voor het eerst speelt. Maar na alle andere souls games is deze veel makkelijker
@Anoniem-4200:
Vond zelf 1 t makkelijkst.
Git gud, n00bs.
Er zit al een soort van moeilijkheidsgraad in, de tendencies.
Hoe donkerder, hoe moeilijker. Plus dat sommige events enkel verschijnen in bepaalde tendancy.
@Anoniem-4979: Jij vond 1 makkelijker dan 2?
Mooi dat dit er niet doorheen is gekomen, had het toch wat minder kunnen maken, ookal hoef je er niet voor te kiezen om het op makkelijk ofzo te zetten. Maar stel je speelt dit online ( als dat kan, weet ik niet, maar stel het kan) dan staat de ene in makkelijk en ander moeilijk, lijkt me best vaag en gaar en niet te doen dus ja, mooi dat het er niet in zit. 🙂
geen zin in zo een moeilijke game. ik speel geen games om 2 uur hetzelfde te proberen en steeds opnieuw te doen
@Anoniem-8702:
Ouderwets gamen piem.
Geen checkpoints, autosaves, manual saves of andere manier om bij je handje vastgehouden te worden.
Geen skills, doe iets anders.
Goede keus van je.
BAM!
@Anoniem-8702: Veel plezier met je Fortnite / Minecraft / Fall Guys / Bugsnax.
@Anoniem-2541: Bedankt, zijn inderdaad leuke spelletjes
Op het moment dat mensen spreken over Souls games en hun gigantische moeilijkheid dan missen ze de core. De games zijn jelemaal niet zo moeilijk en dat is ook niet het doel van de game geweest.. De enige moeilijk baas in demon souls vond ik man-eaters , dark souls 1 bell gargoyles omdat je daar voor het eerst geconfronteerd wordt met een sprong qua niveau O&S is een leuke test en manus is pittig. De mechanic dat je elkaar kan helpen maakt de game ook tot wat het is. Als je de hele tijd iemand summoned dan is het logisch dat je op een duur vast loopt, maar je moet ook niet rushen dan mis je de sfeer en de Lore waar de game dan wel weer om draait. Ds 2 de enige echte pittige baas, fume maar als je de timing doorhebt valt het ook mee.. DS 3 met Friede en Nameless king maar deze bazen zijn optioneel. Geniet van deze games en Praise the Sun dat er nooit een easy mode is gekomen, het zoi helemaal nergens op slaan.
@Anoniem-1056: hier ben ik t wel mee eens 🙂
@Melvin:
Gisteren laat na het werk gespeeld tot 04:15, ’s ochtends om 08:15 wakker door de bladblazers van de gemeente 🙁 Grote Port open gedaan en nu ben ik vuur-bommen aan het verzamelen (gebruik hiervoor de speciale ring die je aan het begin kan kiezen).
Ik ben altijd een groot voorstander van games die voor iedereen toegankelijk zijn. Gemiste kans dit in mijn ogen, normale mode en een easy mode zie geen enkel bezwaar.
@Anoniem-1525: lekker spoilen
@Anoniem-2119: ja, alleen wordt het moelijker als je dood gaat.