BioMutant – een kleurrijke actie-RPG met een open wereld – werd reeds in 2017 aangekondigd. Toch ligt de titel nog steeds niet in de winkelrekken. Nu we eindelijk een definitieve releasedatum hebben – 25 mei – is het tijd om terug te blikken op dit behoorlijk lange productieproces. Hoe komt het namelijk dat BioMutant zolang in ontwikkeling was?
In een interview met IGN heeft Stefan Ljungqvist van ontwikkelaar Experiment 101 op deze vraag een antwoord gegeven. Ten eerste wordt BioMutant ontwikkeld door slechts 20 personen. Ten tweede probeert dit kleinschalige team een zo bugvrij mogelijke ervaring af te leveren – geen voor de hand liggende taak, gezien de beloofde open wereld.
Zo wordt dat lange ontwikkelproces toch makkelijker verteerbaar. Veel ontwikkelaars halen er vandaag de dag hun neus niet voor op om hun geesteskind vol glitches en bugs in de rekken te gooien. Experiment 101 wil hier niet van weten. De studio heeft echter meer gedaan dan bugs opknappen. Ook het verhaal van BioMutant werd in deze lange periode duchtig uitgebreid.
20 personen is best wel weinig hopelijk heeft dit geen gevolgen voor de game . Met deze game ga ik toch de review afwachten voordat ik de poging doe om het te kopen .
Onze technologische ontwikkelingen gaan in razend tempo vooruit, maar het ontwikkelen van games in razend tempo achteruit. Vroeger bestond een patch, update en uitstel niet eens en waren er ook topgames. Waar is het misgegaan…
Mijn vertrouwen in dit spel daalt ook met de dag.
@Anoniem-8376: nouja niet helemaal waar genoeg voorbeelden van games die minder klaar waren dan je denkt.
Alleen nam je het voor lief
Ik geef je wel gelijk dat veel games vaak niet klaar zijn bij release.
Nogmaals ik snap grotere games meer vereisten en wensen van de klant maar heb gevoel dat veel games nu op de markt komen met het idee dat fixen we wel de komende 6 maanden.
Hoeveel definitieve edities zijn praktisch bug vrij en wel alle dlc en noem maar op?
Zo zouden ze steeds de game moeten uit brengen
@Anoniem-8376: Wat je ook vergeet is de pandemie dat meeste thuis de games maken. Ik heb liever dat het langer duurt dan een game kopen die onspeelbaar is waarvoor je 60 tot 80 euro betaalt. Kan niet wachten op dit game
zin in,deze gaat heel leuk worden
@jimke1: klopt als ze het goed doen is het mogelijk ” cyberpunk dat bestond uit meer als 400man en de game zuigt nog steeds op de consoles dus aantallen zegt niks over het eindresultaat 😉
Ik heb vertrouwen in deze game. Waarom? Omdat ze niet meedoen aan overhypen, heel eerlijk over de ontwikkeling praten……
Zo lang wachten en dan zien dat het niet eens op PS5 uitkomt…. Triestig
@Anoniem-5555: komt wel op de ps5 en PS4 versie is speelbaar voor Zo game is 1080 genoeg