Oddworld: Soulstorm is sinds vorige week beschikbaar en er wordt sindsdien hard gewerkt aan updates voor de game. Zo verscheen update 1.06 vrij recent nog en deze pakte onder andere de AI in de game aan. In datzelfde bericht werd al duidelijk dat de volgende update 1.07 op komst was en deze is nu beschikbaar om te downloaden.

Deze update maakt korte metten met een aantal bugs en problemen. Zo wordt opnieuw de AI verbeterd en het gaat dit keer specifiek om Sligs. Ook worden er een aantal zaken aangepast die met het menu en de opties te maken hebben. Hieronder kan je alle aanpassingen van update 1.07 nalezen.

Update 1.07 voor Oddworld: Soulstorm

  • Mudokons now throw given items at Sligs after dying and reloading a save
  • Improvements to Slig AI
  • Spender statistic can now be improved on repeated playthroughs
  • Fixed control lockup in levels with many flares
  • Door interaction is now prioritized over pickpocketing
  • Mudokon Followers will follow Abe regardless of how far Abe gets from them
  • Restart Level from the Pause Menu now has a confirmation step
  • Fixed Sawblade getting stuck in the down position in Necrum, which was blocking progress
  • The Good Ending video will now play when conditions are right
  • Explosions now explode more reliably
  • Cured Mudokon followers no longer show prompt to be Healed a second time when hit by Sligs
  • Removed option to Continue to the next level from the End of Level Summary screen when in Level Select mode. This was a bug, Level Select mode is supposed to be self-contained levels!
  • Tweaked cover in The Blimp level so that it is easier to avoid being hit
  • Rebalanced Slig Mama to make it easier to complete the Hijack the Train level.
  • Changed the counter for savable Mudokons in The Ruins so that it now shows the correct figure of 200.
  • The game will no longer crash when run on systems set to Arabic.