De Finse ontwikkelaar Housemarque heeft een nieuwe update voor Returnal uitgebracht, die inmiddels live is. Update 1.3.7 staat voor je klaar om gedownload te worden en het betreft een vrij kleine update. Zoals je kunt zien zijn de patch notes bescheiden en worden er met name wat kleine probleempjes opgelost.
Zo zien we onder meer een tweetal problemen verdwijnen die met de Deceased Scouts te maken hebben. De Ophion baas had er schijnbaar ook genoeg van wanneer je de Reconstructor tijdens het gevecht gebruikte, want hij kon plots verdwijnen. Nu niet meer. Hieronder kan je de rest van de patch notes bekijken.
De veel gevraagde save-optie is helaas nog niet beschikbaar in Returnal, maar daar wordt nog steeds hard aan gewerkt.
Patch Notes:
- Fixed an issue with Deceased Scouts not appearing as often as intended.
- After having one of their Deceased Scout corpses scavenged, players will no longer receive a negative-effect parasite on startup.
- Fixed an issue where the Ophion boss might disappear after a player uses the Reconstructor during the fight.
- Fixed a rare audio bug causing loud noises during combat.
- Fixed a small number of issues where players might become stuck in various rooms.
- Fixed several issues where the player might encounter a black screen during the credits or whilst playing.
- Multiple fixes for rare crashes during gameplay.
Alweer een update? Dit begint een beetje op Cyberpunk te lijken, en toch hoor je hier niemand over.
@Anoniem-6967:
Dat komt omdat cyberpunk onspeelbaar is/was. En deze game niet deze game speelt zo onwijs lekker weg en schoonheids updates heeft elke game
@Anoniem-6967: kansloze opmerking…. Updates met kleine bugfixes zijn gewoon heel normaal voor een game. Cyberdiarree was gewoon een compleet onafgewerkt en onspeelbaar stukje kots.
Wel een dag te laat deze staat er al van gisteren op .
Jammer dat de save functie niet beschikbaar is. Ik wil deze game graag spelen, maar ik heb gewoon zelden tijd voor een run van tweeënhalf uur.
Het schijnt overigens zo te zijn dat de save functie eigenlijk al bij het ontwerp van de game moet zijn meegenomen en dat het heel moeilijk wordt om het nu nog te implementeren.
@Phrozbug: Ja omdat er vanaf het begin al voor gekozen was om een rogue lite game te maken, die zijn nou eenmaal gewoon zonder saves 😉
@Anoniem-885: Klopt, maar in bijvoorbeeld Hades zijn de runs max 25 minuten. That’s doable. Bovendien geeft de ontwikkelaar zelf aan saves te gaan toevoegen.
@Phrozbug:
Ik heb zelden runs van 2,5uur. Als je een run van 3uur zou hebben heb je de game practisch uitgespeeld. Plus er zijn best wel wat shortcuts die de runs een flink stukje korter maken.
@Harry_Handgranaat: precies! In principe zit je steeds maar aan een max van 3 biomes, daarna kun je gewoon weer verderop beginnen
@Anoniem-885: Helemaal niet, praktisch elke (goed functionerende) roguelike heeft gewoon een save functie. Hades, Binding of Isaac, daar kan je gewoon de game afsluiten en later weer doorgaan met de “continue” functie. Gewoon raar dat zo’n grote developer dat over het hoofd heeft kunnen zien.