DOOM Eternal is één van de laatste titels die uitgever Bethesda gaat toucheren voordat zij definitief de overstap maken naar kamp Microsoft. We wisten al dat de krankzinnige shooter nog een gratis upgrade voor de PlayStation 5 zou krijgen en zo’n twee weken terug onthulde de uitgever dat deze versie vanaf eind juni beschikbaar zal zijn.
De upgrade omvat meerdere verbeteringen ten opzichte van de PlayStation 4 versie. Er zijn maar liefst drie grafische modi, waaronder een Performance Mode die mikt op een framerate van 120 frames per seconde en een Ray Tracing Mode, die uiteraard gericht is op verbeterde belichting.
We weten nu ook hoe groot de game ongeveer zal zijn op je PlayStation 5. PlayStation Game Size heeft namelijk zitten wroeten in de database van de PlayStation Store en ze zijn erachter gekomen dat DOOM Eternal ongeveer 70GB van je SSD in beslag zal nemen. Zodoende is de game aan de forse kant, maar nog altijd lichter dan het oudere broertje op de PlayStation 4 (ongeveer 78GB).
https://twitter.com/PlaystationSize/status/1409450196082343936?s=20
Mij maakt die 70 GB niets uit ik koop toch nooit geen games meer van Bethesda. Lekker geld uitgeven aan andere studio s .
Koop voor de ps4/5 niks meer van deze ontwikkelaars.
Slecht vervolg op een top game uit 2016.
@Anoniem-5805: waarom om dat Microsoft ze heb gekocht beetje raar toch ieder zijn mening. Maar.als.dat de reden is vind ik het wel.en beetje.raar.
/Off topic, fijn dat psx de zure discussie (ruzie) heeft verwijderd. Voegde weinig toe. Graag vaker doen gezien het beroerde niveau dat soms in de comments te lezen is. Graag wederom doen met de bs hierboven.
@Anoniem-5805: nou doom is wel een bekende IP en goede studio. En ja het is jammer dat het van Microsoft is. Maar competitie is goed.
Wat een helden….
Ik ben gelijk heel de nacht aan het wachten voor de release. Uiteindelijk maar gaan slapen. Nu noem je dat moeite steken in iets zoeken…
Op de hoofdpagina loopt de tekst niet gelijk met de andere artikelen. Doom lijkt twee spaties teveel te hebben.