Na het heugelijke nieuws dat Housemarque zich officieel onderdeel mag noemen van PlayStation Studios, is het de vraag waar de Finse studio op dit moment aan werkt. Ze hebben afgelopen april het uitstekende Returnal afgeleverd en – los van een aantal kleine updates voor de rogue-lite – heeft men geen woord gezegd over hun volgende project.
Housemarque hoopt echter dat ze met hun volgende game Returnal voorbij kunnen streven. Managing director Irari Quietennen heeft bovendien aan Famitsu laten weten dat strakke gameplay een belangrijk onderdeel is van de nog naamloze titel, een aspect waar ze al 26 jaar trots op zijn. Ten slotte kan Quietennen nog verklappen dat hun nieuwe titel veel explosies zal bevatten, een andere stilistisch kenmerk van de Finse ontwikkelaar.
‘I’m sure we’ll go beyond that, and I want to create a great gaming experience and an unforgettable experience. I think that’s all I can say now, but … there may be a lot of explosions, right? We can also promise tight gameplay with a good operation feeling. That’s what we’ve been doing for 26 years.’
Opmerkelijk. Meestal wil je met een nieuw product het oude niet voorbij streven, maar juist minder presteren. Ow wacht…. Iets met een open deur.
Ik loop er nog niet echt warm voor.
Veel explosies, je zou bijna denken dat Quietennen Michael Bay 2.0 is.
Vind niet 1 van hun games leuk, dus van mij mogen ze gemakzuchtig zijn met hun nieuwe projecten.
Wel raar om te zeggen dat ze hopen dat ze met hun nieuwe project Returnal voorbij te kunnen streven. Maak gewoon een betere game, zo moeilijk moet dat niet zijn.
@Anoniem-5255: is ook een goede game returnal maar net als dark souls is niet voor iedereen