Ratchet & Clank: Rift Apart wist als PS5-exclusive een behoorlijk sterke indruk achter te laten, met een over het algemeen erg knappe performance. De game bevatte drie modi: 30 FPS mét ray tracing, 60 FPS zonder en de Performance RT modus, die een mengeling van beiden bood. Nu blijkt dat die laatste optie een late toevoeging was in het ontwikkelingsproces.
Mike Fitzgerald, Director of Core Technology bij Insomniac Games, liet in een interview met Axios namelijk optekenen dat ze pas naar het einde van de productie toe echt wisten hoeveel kracht ze uit de PS5 konden halen. De Performance RT modus stond dus eigenlijk niet op de agenda, maar bleek uiteindelijk toch een gegeerde (en fel geapprecieerde) mogelijkheid.
“As you get towards the end, you find out how much performance you can push out of it.”
Who cares. Wat een ontiegelijk non nieuws.
30fps kan echt niet meer anno 2021
@Anoniem-6997:
Vergeet niet als je echte next gen wilt ervaren dat 60 FPS een luxe wordt. Uiteraard 60 FPS op 1080p moet een backup zijn.
Vond dit de beste manier om te spelen. 60fps + RT met een gemiddelde resolutie van 1200p. In 4K30+RT zag het er wel scherper uit maar éénmaal in beweging viel het niet op met mijn 65″ tv.
Dat hele console Ray tracing stelt echt niet zoveel voor hoor.
@Oldskool-NL: Zeker wel, zie nu die Hellblade update voor XSX damm.
30 60 120. Wat maakt het uit, als je er maar plezier aan hebt.
Ik speelde hem op 40fps en moet zeggen dat dit de toekomst gaat zijn. Enige nadeel is dat je een 120fps scherm nodig hebt.
@Anoniem-7140: precies.