Mark Cerny is als architect van de laatste twee PlayStation consoles al lang geen onbekende meer. In de onderstaande video maakt hij ons wegwijs in het creatieproces van zo’n gloednieuwe console. Hij legt uit hoe de PlayStation 5 precies tot stand kwam, van de initiële brainstormsessies tot het uiteindelijke product dat in de winkelrekken belandt.
Je hoort heel wat bekende termen passeren – van DualSense tot 3D audio en van ray tracing tot SSD – maar dan op zo’n manier dat je het zelfs als leek kan volgen. Een erg interessante video dus, voor iedereen met interesse in de materie en vijftien minuten vrije tijd. Enjoy!
De video over het ps5 aanlever proces richting de winkels kan helaas nog steeds niet gemaakt worden.
@Anoniem-1976: Zoek maar op YouTube op the proces of retail distribution. Dan ben je nog wat langer zoet dan een kwartiertje.
“Het uiteindelijke product dat in de winkelrekken beland” Da’s een goeie 🙂
Coole video voor een apparaat dat je nooit in het echt zult zien
Tegen de tijd dat marc de baard in z’n keel krijgt zijn er misschien wat ps5’s in de winkels verkrijgbaar.
Dat is niks ingewikkeld. Is gewoon nog eens voor de casuals uitgelegd.
@Anoniem-4976: hahahahaha
Dit vond ik echt super leuk om te zien. Dat had ik niet verwacht. Zelf beschik ik gelukkig over een ps5, dus ik ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen. The Sky is het limit. Het is nu aan de ontwikkelaars om er iets speciaals mee te doen. Tot nu toe heb ik buiten Ratchet en Clank (oftewel, springen tussen levels zonder laadtijden) en Astro (oftewel showoff van de duelsense) nog niks bijzonders gezien. Maar de ps5 heeft echt potentie.
Moet gewoon wat geluk hebben. Een maand geleden wandelde ik de FNAC binnen en totaal overwacht stonden er 5 ps5 disc versies om mee te nemen..
@Anoniem-2011: je moet slim zijn om een ps5 te kunnen krijgen zoals ik