Februari komt steeds dichterbij en we komen mondjesmaat ook steeds meer te weten over Horizon: Forbidden West, hoewel Guerrilla Games de grootste verrassingen ongetwijfeld gaat bewaren voor de aankomende release op 18 februari. De Nederlandse studio bulkt in ieder geval van het vertrouwen en schuift de grafische pracht niet onder stoelen of banken.
Maar naast mooie plaatjes moet Forbidden West straks onder de motorkap ook beter aanvoelen. In gesprek met Game Informer (via WCCFTech) vertelt director Ben McCaw dat men het crowdsysteem heeft verbeterd met zaken zoals betere audio en animaties, zodat de steden en dorpen in de game authentieker aanvoelen.
‘We’ve upgraded our civilians and settlements since the last game with an improved crowd system, better animations, and much better audio, so everything should feel a little bit more authentic and lifelike.’
Bovendien zal Aloy meer tijd doorbrengen met belangrijke personages, en dan niet alleen voor de main quest. Bepaalde personages uit side quests zullen niet na een korte afleiding uit de game verdwijnen.
‘The big focus, though, that we wanted to change from the first game to the second, is that you just get to spend more time with key characters. That’s something we tried to do consistently throughout the game. Not just for characters that you meet along the main quest, but also certain side quest characters; they don’t just go away after one quest.’
Om al dit mooie nieuws af te sluiten, is Horizon: Forbidden West inmiddels ook voorzien van een rating door de ESRB. Het keuringsorgaan geeft de game een ‘T for Teen’-rating, hetzelfde als diens voorganger. Belangrijker is natuurlijk dat deze keuring de release op 18 februari zo goed als zeker maakt, gezien titels meestal pas een beoordeling krijgen nadat alle content is afgerond.
Hopelijk hebben de NPC’s niet meer zo’n dooie blik op hun gezicht. Dat was voor mij eigenlijk het enige minpunt van de hele game.
Hoop op meer leven in de steden. Meer mini verhalen en geheimen zoals bij rdr2 en zelda games.
Dat is wel veel beter dat je meer tijd doorbrengt met dezelfde personages, zo bouw je meer een band met ze op.
@Anoniem-5106: viel mij in begin nite eens zo op maar na tijdje is het wel wat storend
Met de PS5 kracht moet dat wel lukken denk ik zo
@stefan52a:
Hij komt ook op de PS4.
Zo zin in dit spel. Lekker de 3d pulse headset op mijn hoofd alle audio geluiden op me nemen als een spons.
@Tenchu:
Audio geluiden? Beetje dubbelzinnig maar inderdaad dit wordt prachtig. Gelukkig ondersteunen alle headsets 3D audio want die kleine oorkussens van alle Sony headsets doen binnen no time pijn aan m’n oren.
Als er maar wat te doen is dit keer. Deel 1 had de meest kansloze open world ooit.
@Anoniem-8710:
Niet zo raar als het merendeel van de bevolking uitgeroeid is maar ik hoop het ook.
@Anoniem-2654:
Haha idd dubbelzinnig. vervelend om te horen dat je er last van krijgt. Ik heb er zelf geen last van aan mijn oren gelukkig.
Verheug me echt op deze game!
@Anoniem-8710: eeuhwm elke keer tegen robot vechten?
De weet ik hoeveel zij missies?
Wat had je verwacht anders?
Ik hoop op wat meer DLC en wat meer en langere side quests and meer the unlocken. Ook iets meer variatie in weapons. Hoeft geen Borderlands te worden maar beetje costumizen en naar smaak brengen mag op zich wel. Deal blijft HZD bovenaan staan als mij favo game ever