Gisteren konden we jullie al meer vertellen over de technische verschillen tussen de last-gen en current-gen versies van Horizon: Forbidden West. Nu ben je misschien nieuwsgierig welke toegankelijkheidsopties de nieuwe game van Guerrilla Games heeft. Geen zorgen, want de Nederlandse studio heeft Forbidden West volgepropt met opties.
Op het officiële PlayStation Blog gaat Brian Robert, principal designer, uitgebreid in op de opties, die in maar liefst vijf categorieën zijn onderverdeeld: General Accessibility Settings, Difficulty Settings, Controller Settings, Gameplay Assist Settings en ten slotte Audio and Visual Settings. Zo zijn er bijvoorbeeld vijf moeilijkheidsgraden, kun je de dead zone instellen van de DualSense controller en zijn er talloze opties om het verloop van de combat iets simpeler te maken door bijvoorbeeld aim assist.
Horizon: Forbidden West is vanaf 18 februari verkrijgbaar voor de PlayStation 4 en PlayStation 5.
Doen ze goed
Netjes maar wat is de dead zone van de DualSense controller?
@Sjoelbakka: dead zone is de zone waar je analoge stick nog niet reageert op je input. Dus hoe kleiner de dead zone, hoe eerder er op je input wordt gereageerd. Bij een grotere dead zone moet je verder je analoge stick bewegen voordat je personage beweegt
@Anoniem-7577: Een dead zone op L3 en R3 zal handig zijn, helaas kan het niet.
Ik verwacht echt veel van de game, zoals Guerrilla altijd doet met de games! goed dat ze hier lang over gedaan hebben.
Dit is een goede zaak. Vooral bij far cry 6 is dit ook heel goed gedaan. Erg prettig, het maakt games voor iedereen speelbaar zoals zij willen of kunnen
@Anoniem-7577:
Ahaa! Bedankt voor de uitleg.
Ik snap dat je een brede doelgroep wilt aanspreken met een blockbuster zoals dit, maar zelf ben ik meer fan van games zoals Zelda botw en fromsoftware games waar je deze optie niet hebt.
@Anoniem-3534: het is juist van belang om te doen. Kan iedereen het spelen
Heb hem gedownload
Tot dan dying licht 2 spelen