Review | Horizon: Forbidden West – Als je ooit in het bezit bent geweest van een PS4-console, dan is de kans groot dat je wel eens geproefd hebt van Horizon: Zero Dawn. Velen beschouwen deze openwereldgame uit 2017 van het Nederlandse Guerrilla Games namelijk als één van dé toppers van de vorige generatie. Terecht, overigens. In een wereld vol remasters, sequels en dergelijke, bracht dit originele IP de frisse wind die we nodig hadden. Het zal dan ook waarschijnlijk niemand verbazen dat een Horizon sequel op de planning werd gezet. Horizon: Forbidden West is hier en brengt ons meer epische avonturen met de sympathieke Aloy. Wij doken in deze post-apocalyptische sequel om te ontdekken of we de magie van het origineel ook hier konden terugvinden. Horizon: Forbidden West is een direct vervolg op Horizon: Zero Dawn, dus die eerst spelen is aangeraden. Weet dan ook dat er wat spoilers zullen volgen…
Een nieuwe dreiging
Nog hier? Oké, dan duiken we in het nieuwe avontuur van Aloy! Onze favoriete roodharige boogschutter is immers terug en een nieuwe dreiging moet uitgeschakeld worden. Na de vernietigende ‘Battle for the Spire’ bij Meridian, vertrekt Aloy direct op een nieuwe tocht. Nee, tijd om even neer te zitten en op het gemak een biertje te drinken heeft ze niet, want de kwaadaardige AI HADES blijkt dan toch nog niet helemaal zo verslagen te zijn als gedacht… Intussen breekt ook een gevaarlijke plaag uit en het land begint langzaamaan af te sterven. Aloy ‘to the rescue’ dan maar! De mysterieuze Sylens, die we op het einde van Zero Dawn HADES gevangen zagen nemen, laat Aloy weten dat de oorzaak van deze plaag te vinden is in de ‘Forbidden West’, een ruig landschap waar verschillende vijandige stammen hun thuisbasis hebben. Het is aan Aloy dit landschap te trotseren en de wereld te redden…
Net zoals zijn voorganger, schotelt Forbidden West je een avontuur voor waarbij Aloy een groot gebied moet zien te verkennen, in aanraking komt met een kleurrijke cast aan interessante figuren – zowel oud als nieuw – én geheimen ontdekt over het verleden van de aarde. Want ja, ook in het Westen heeft de wereld al betere tijden gekend: waar ooit miljoenen mensen leefden in bruisende steden, blijven nu enkel maar ruïnes over en bovendien maken mechanische machines het land onveilig. De verhaallijnen in het Westen zijn opnieuw geweldig: epische momenten, plot twists en emotionele scènes volgen elkaar op. Het is echter wel jammer dat je wat geduld moet hebben tot het verhaal écht goed wordt. Het duurt namelijk even vooraleer Aloy het Westen betreedt en de proloog die hieraan voorafgaat is te lang en blijft niet altijd even interessant.
Een rijkgevulde wereld
Horizon: Forbidden West blijft een openwereldgame en dat betekent dat je uiteraard ook heel wat zijactiviteiten tegen het lijf zal lopen. Waar veel openwereldgames graag beroep doen op ‘copy-paste’ werk om zo hun wereld ingevuld te krijgen, weet Horizon: Forbidden West zich echter te onderscheiden van de menigte door de zijmissies – of toch het grootste deel ervan – echt interessant te maken. Allereerst zijn er de verhaalgedreven zijmissies: deze hebben telkens een (korte) verhaallijn die los staat van de hoofdmissies en deze zijn zeker de moeite waard. Daarnaast heb je ook zogenaamde ‘Errands’. Denk hierbij aan ‘zoek item X en breng het terug voor een beloning’. Je hoort het al: niet echt baanbrekend gamedesign, maar deze zijn dan ook niet het hoogtepunt van de game.
Er zijn nog een hele hoop amusante randactiviteiten die echt wél de moeite waard zijn: Cauldrons keren terug (uitgebreide dungeons met een baasgevecht op het einde), alsook vijandige kampen waarbij je de leider moet zien te doden. Niets nieuws zou je denken, maar deze zijn op een erg gevarieerde en leuke manier gemaakt, waardoor je je niet zal vervelen. Dit is slechts in het begin: zo zijn er ook relieken verstopt in oude ruïnes, die je met behulp van ruimtelijke puzzels moet zien te vinden. Ook kan je personages uitdagen om ‘Machine Strike’ te spelen, een verrassend diepgaande minigame die enorm verslavend is. Leuk is ook dat vele zijactiviteiten aan elkaar verbonden worden door middel van een overkoepelende quest, wat ook motiveert om te blijven spelen. Er is nog heel wat te ontdekken, maar we willen niet al te veel spoilers weggeven, dus ga het Westen in en ontdek voor jezelf wat de wereld allemaal te bieden heeft; je zal er geen spijt van krijgen!
Ruiter, duikster, bergbeklimster en amateurpilote
De uitgestrekte open wereld oogt initieel misschien wat overweldigend groot, maar gelukkig heeft Aloy heel wat mogelijkheden om die wereld te doorkruisen. Forbidden West kent hier wat nieuwigheden: zo kan je het luchtruim verkennen met je glider, waardoor je veilig van hoge toppen naar beneden kan zweven. Vlot traverseren kan je ook via de ‘Pullcaster’, wat eigenlijk een grappling hook is die op bepaalde punten bevestigd kan worden. Ook het bergbeklimmen is uitgebreid: waar je in de eerste game enkel maar kon klimmen op specifieke plaatsen, kan je hier veel vrijer rondklauteren. Vele rotsen en bergen zijn nu immers klimbaar zónder gele balken! In theorie tenminste… in werkelijkheid kan Aloy echter enkel klimmen op vaste ‘klimpunten’, die zichtbaar worden als je ze scant. Een beetje valse vrijheid dus, want je kan niet klimmen op plaatsen waar er geen klimpunten voorzien zijn en dit is niet altijd het geval.
Dit zorgt voor wat frustratie, want soms liggen deze klimpunten ongelegen ten opzichte van elkaar, waardoor Aloy wel eens de verkeerde kant op durft te klimmen, vast komt te zitten of gewoon als een malloot van de rots afspringt. Ook de onderwaterwereld krijgt nu een belangrijke rol: de woeste golven herbergen veel geheimen en de nieuwsgierigheid van Aloy kent geen grenzen. De besturing onder water is niet 100% soepel en ook dit kan wel eens frustreren, maar dan vooral in de eerdere hoofdstukken van het verhaal. Dan ben je immers gebonden aan de beperkte longcapaciteit van Aloy, waardoor je slechts een beperkte tijd onder water kan manoeuvreren voordat je een verstikkende dood sterft. Later in het spel speel je een apparaat vrij waarmee je kan ademen onder water, wat het minder erg maakt als Aloy eens de verkeerde kant opzwemt.
Bullseye
De combat is in Horizon: Forbidden West veelal hetzelfde als in zijn voorganger, maar met wat uitbreidingen hier en daar. Het schieten met pijl en boog, de meest frequente vorm van combat, is nog steeds fantastisch. Als een ware scherpschutter moet jij je pijlen zien af te vuren op de zwakke plekken van je vijanden, door gebruik te maken van je uitgebreide arsenaal aan wapens en munitie. Sommige wapens zijn gebleven uit deel één, maar er zijn ook nieuwkomers, zoals een soort gatling gun voor hevige aanvallen genaamd de ‘boltblaster’ en ontploffende speren. Ook mêlee aanvallen met je speer zijn een optie, ditmaal met meer diepgaande combo’s dan in de eerste game. Elk wapen voelt bovendien anders aan dankzij de adaptieve triggers van de DualSense controller. De haptische feedback is overigens nog een pluspunt: of je nu loopt, klimt of zwemt, je controller zal anders aanvoelen. Ook in gevechten zullen aanvallen extra hard aankomen, omdat je de klap ook via je controller incasseert.
Ook het element dat aan je munitie vasthangt, heeft invloed: elke vijand is uniek en heeft zo zijn eigen sterktes en zwaktes, dus het is aan jou om het geschikte wapen voor elke situatie te vinden. Sommige machines ontploffen wanneer je een welgemikte vuurpijl op hun zwakke plek schiet, of andere worden vergiftigd als je een corrosieve aanval op hen loslaat. De vijanden zijn opnieuw erg divers en gevarieerd: vele oude bekende keren terug, maar ook enkele nieuwe mechanische gezichten betreden het toneel. Wat dacht je van een Tremortusk, een woeste machine die met zijn slagtanden een enorme ravage kan aanrichten, of een Slitherfang die rondkronkelt en gif op je spuugt. Elke vijand heeft zo zijn unieke ‘drops’, die je kan gebruiken om jouw wapens mee te versterken. Hierdoor wordt het jagen op specifieke vijanden aangeraden en ook beloond.
Misser
Horizon: Forbidden West voegt ook wat nieuwe ingrediënten toe aan het basisrecept, om zo het geheel wat rijker te maken. Zo zijn er nu ‘weapon techniques’ en ‘valor surges’ aan de combat toegevoegd. Beide speel je vrij door skill points te investeren in een skill tree en beide zijn aanvallen met een ‘twist’. Weapon techniques zijn gebonden aan een bepaald soort wapen en zijn technieken die je aanval met dit wapen lichtjes veranderen. Zo kan je, bijvoorbeeld, meerdere pijlen tegelijk afvuren of een speer gooien die ontploft met vertraging. Valor surges zijn dan overkoepelende speciale aanvallen die je moet ‘opladen’ door schade aan te brengen aan vijanden. Je kan slechts één valor surge op een gegeven moment actief zetten. Valor surges worden op deze manier gepresenteerd als een soort ‘ultieme aanval’, maar deze effecten zijn echter meestal wat teleurstellend: je krijgt voor een bepaalde duur ietwat sterkere aanvallen, je levensbalk vult sneller of je krijgt een tijdelijk schild, en meer. Slechts een paar aanvallen voelen aan als een ‘unieke’ skill, waardoor het nut van valor surges wat lager ligt.
Alhoewel de meeste technieken en valor surges op zichzelf dus wat ondermaats zijn, kunnen ze toch nuttig zijn in verschillende situaties… als je vlot kan schakelen tussen deze aanvallen tenminste. Dit is echter niet het geval: om van techniek te veranderen moet je een wapen selecteren op je wapenwiel en vervolgens met je D-pad het (kleine) icoontje van de techniek te selecteren. Je wapenwiel activeren vertraagt de tijd, maar die staat niet stil (zoals in het eerste deel), waardoor het klooien met de D-pad wat onhandig is in chaotische situaties. Valor surges doen hier nog een schepje bovenop: als je wilt wisselen van aanval, moet je in het menu naar de skilltree gaan en daar je nieuwe valor surge activeren. Dit haalt je helemaal uit het ritme van het gevecht en is extreem onhandig. Gezien de enorme variatie in vijanden, is bijna elk gevecht anders en zou je eigenlijk vlot moeten kunnen overschakelen tussen deze aanvallen.
Horizon: Buggy West
Ook op technisch vlak valt er heel wat te zeggen. Allereerst willen we het even hebben over hoe goed de audio in deze game is. Ashly Burch (Aloy) en Lance Reddick (Sylens) leveren opnieuw een topprestatie, maar de sterrencast wordt vervoegd met wat nieuwe namen, zoals toppers Angela Bassett en Carrie-Anne Moss. Daarnaast leveren ook vele nevenpersonages een prima prestatie. Ook het algemene geluid is prachtig geïmplementeerd: de wereld rondom je komt helemaal tot leven dankzij een erg geslaagd en gevarieerd audiodesign. Overgiet dit alles met een heerlijke soundtrack en het auditief plaatje is compleet! Jammer genoeg kan hetzelfde niet gezegd worden van andere technische aspecten…
De game heeft twee grafische modi: resolution en performance. Resolution geeft je meer gedetailleerde graphics, een 4K-resolutie en 30fps, terwijl performance je framerate opkrikt naar 60fps, maar een lagere (dynamische) resolutie gebruikt. Alhoewel de wereld absoluut prachtig is om naar te kijken en onder andere een mooie lichtinval heeft, zijn er toch heel wat problemen terug te vinden. De resolution modus heeft een vreemde grafische bug, waarbij de helderheid van de kleuren verandert zodra je de camera beweegt en weer normaal wordt als je stopt met bewegen, ongeacht of je nu HDR aan hebt staan of niet. Dit effect is extreem vervelend, vooral in erg belichte ruimtes.
Daarnaast liepen we nog heel wat visuele glitches tegen het lijf: het haar van Aloy dat de zwaartekracht tart, kledingstukken die door texturen glitchen, planten die door muren groeien (clipping), etc. Daar houdt het niet op, want de game begaat nog meer technische zondes: Aloy die vastzit in het décor, een NPC die spawnt in een rots waardoor progressie niet mogelijk is, een game freeze, Aloy die vastzit in een gehurkte animatie, voicelines die door elkaar worden gesproken of te vaak herhaald worden, vreemde lichtflitsen in donkere ruimtes en als kers op de taart enkele game crashes. Het vonnis luidt: dringend patches nodig.
Gereviewd op: PlayStation 5
Ook beschikbaar op: PlayStation 4
Conclusie
Horizon: Forbidden West is een moeilijk geval. Enerzijds krijg je, net zoals in zijn voorganger, een uitgestrekte open wereld met heel wat geheimen, erg leuke zijmissies en randactiviteiten én een episch verhaal vol memorabele gebeurtenissen (ook al duurt het wel even vooraleer je het Westen betreedt en het verhaal écht goed wordt). Ook de algemene sfeer van deze wereld is werkelijk fantastisch dankzij gevarieerde vijanden, goede voice acting en een knaller van een soundtrack. Anderzijds kampt de game met heel wat (technische) problemen. Weapon techniques en valor surges worden geïntroduceerd, maar door een enorm onhandig systeem kan je niet vlot tussen deze schakelen. Ook het ‘vrij’ klimmen kon beter: klimpunten staan soms enorm onhandig gepositioneerd en Aloy reageert vaak erg vreemd op je input. Om nog maar te zwijgen van de talloze (visuele) bugs die we te verduren kregen tijdens onze 50 uurtjes die we met de game doorbrachten (ondanks een day-one patch). Zodra deze zaken behandeld worden in toekomstige patches, mag je gerust een punt bij het totaal optellen, maar momenteel is Horizon: Forbidden West nog te ruw om écht van een topper te spreken.
Pluspunten
- Imposante open wereld vol geheimen
- Leuke zijmissies en randactiviteiten
- Variatie bij vijanden
- Voice acting
- Soundtrack
- Boeiend hoofdverhaal…
Minpunten
- …maar het duurt even vooraleer het écht goed wordt
- Klimmen en klauteren is wat stuntelig
- Schakelen tussen weapon techniques en valor surges
- Heel wat technische mankementen
7.5
@Anoniem-7047: ja, goede vraag. Ondanks dat ik het hilarisch vind dat dit cijfer wordt gegeven (omdat ik het geschreeuw van de ps5 fanboys een beetje zat begon te worden te laatste tijd), moet ik wel eerlijk bekennen dat ik hierbij mijn vraagtekens heb. Tuurlijk is een review geen wetenschap, maar is opmerkelijk dat van de 10 reviews er 9 een uitmuntende score geven (bij wijze van spreken dan, want ik weet niet hoeveel reviews er gegeven zijn over deze game). Statistisch gezien kunnen we stellen dat Playsense een afwijking is (of als ik het netjes stel: een afwijkende mening heeft).
Ik zou sowieso geen waarde hechten aan reviews, immers ze zijn geschreven door mensen met hun eigen kijk die niet perse hoeven aan te sluiten bij jouw spelbeleving en voorkeuren. Heb daarom liever een preview in plaats van een review. Om toch maar een boekje open te doen over een cijfer: HZD kreeg een 9,5, Forbidden West is objectief gezien een betere game waarbij het merendeel van de zwakke punten zijn aangepakt. Dus zelfs als de sequel een 8,5 kreeg kun je er makkelijk vraagtekens bij plaatsen.
Maar goed, we moeten de reviewer ook niet aanvallen, dat zijn ook maar gewoon gamers met een mening – die toevallig een podium hebben om hun zegje te doen. Dus laten we vooral het met een beetje zout nemen en aandacht schenken aan wat jij belangrijk vindt.
Ik quote het slot van deze review maar:
“Zodra deze zaken behandeld worden in toekomstige patches, mag je gerust een punt bij het totaal optellen, maar momenteel is Horizon: Forbidden West nog te ruw om écht van een topper te spreken.”
Guerrilla Games kennende doen ze er alles aan om technische issues te verhelpen.
Ik tel dus de punt die de reviewer van de score afhaalde er gewoon weer bij, een 8,5 wat in de lijn van verwachting lag voor me.
Ook enkele andere reviews gelezen en bekeken waar een zelfde soort technische punten belicht werden en scores van 8 tot 9 gaven.
Voor mij geen enkel probleem en zie de game graag a.s. vrijdag tegemoet als de postbode hem in de bus dropt.
@The Dutch Hunter: je hebt het niet eens gespeeld en je praat zoveel?!
@Anoniem-6520: ja BF is echt miskoop van het jaar geweest. Wat slecht!
@Killionaire: Hoe bedoel je, Praat ik slecht of goed over de game ? Nee toch.
@The Dutch Hunter: zeg ik dat? Deze reviewer loopt de rest gelukkig niet achterna en heeft een eigen mening. Jij loopt alle andere sites achterna terwijl je helemaal geen ervaring met deze game hebt. Waarom praat je dan zoveel alsof je weet waar je het over hebt met 0 ervaring? Dus louter omdat door zijn afwijkende mening het cijfer niet hoog genoeg is en dat je niet bevalt?
Ik neem aan dat hij geen xbox fanboy is
@Killionaire: Ja je zegt van, je hebt het nog niet eens gespeeld. Klopt, maar heb niks over de game gezegd alleen maar over de review. En 111 sites geven samen het gemiddelde van 8,9. Heeft dus niks met het achterna lopen wat jij zegt te maken. Je praat zelf maar wat, je zegt iets maar weet volgens mij zelf niet wat je bedoeld. En ik heb niks over de game zelf gezegd, alleen maar over de review. Dus waar heb je het eigenlijk over, ik heb aangegeven dat ik een 7,5 een laag cijfer vind vergeleken met meer dan 100 andere reviews, en als dat tegen je zere been is. Tja daar kan ik dan niks aan doen, en ja ik reageer op reacties van mijn eigen reacties, stoor je je eigen daar aan. Jou probleem, je hoeft ze niet te lezen. Maar ik weet nu nog steeds niet wat je punt is. En als je over mijn eventuele typfouten gaat beginnen die ik regelmatig maak. Bespaar je de moeite.
@The Dutch Hunter: ik was niet van plan om over typfouten te praten dus weet echt niet waarom je daar over begint. Wat boeit mij dat nou?! Niet mijn probleem. Ik maak ze niet.
Dat het er zoveel zijn zegt niet veel. Dat is het punt. Wat voor nut heeft het als alle reviews bijna een zelfde cijfer krijgen/hebben?
Hun ervaring was blijkbaar anders om verschillende redenen. Spelen met patch, zonder, geen bugs, wel bugs, veel bugs, weinig bugs. Whatever er is geen absolute waarheid.
Je vindt 7,5 een laag cijfer. Blindstaren op een cijfer… Het is maar een getal. Ze hadden het ook in een betere staat kunnen uitbrengen, was het cijfer hoger geweest.
@Killionaire: Ik denk dat de staat gewoon weg goed is want als je gemiddeld een 8,9 haalt op 111 reviews dan klopt dat toch gewoon, 111 hè dat is veel dan staat je cijfer wel heel erg sterk. Mischien met minder bugs wel een 9,5 wie weet. Die andere 111 sites zouden de bugs en fouten ook wel hebben meegenomen of twijfel je daar serieus aan ? Feit is dat een 7,5 mager is vergeleken het gemiddelde. Maar cijfer is gegeven is zijn mening prima. Zeg alleen en zeg dat niet alleen dat het erg laag is, de ene geeft niks om een cijfer en een ander denkt nu van nee dit is niet goed genoeg voor mij en laat hem liggen, wat dan waarschijnlijk erg jammer is. Er zijn zat gamers die een spel kopen op een beoordeling. Ik niet maar spreek dan niet voor mijzelf in deze keuze.
@The Dutch Hunter: veel plezier aankomend weekend. Zal ongetwijfeld wel lukken neem ik aan. Enjoy
@Killionaire: bedankt ! Jij ook veel plezier ongeacht welke game je gaat spelen.
Sony komt met een goed initiatief. Voor iedere speler die voor 25 maart Reached the Daunt trophy unlockt gaan zij een boom planten 🙂
ik heb hem al binnen! hij is goud!
@Anoniem-1762: waarvandaan dan?
@The Dutch Hunter: dat moet je aan gamer.nl vragen
Nog steeds zo blij als een kind als ik morgenochtend wakker wordt met een exemplaar op de mat. 🙂
Ik ben het meer eens met de review van gamer.nl. Ja, kom maar op met “dan ga je daar toch heen”… En misschien moet ik dat maar ook doen, aangezien dit eigenlijk een hoop geschreven gewauwel is met de tag “review”.
Komt er dus opneer dat je beter bf2042 kan halen die haalt een 8,5! Keurig psx /s
Zit er een uur in, maar wat een oersaai begin zeg. Dat zou toch anders kunnen, dat spelers van het eerste uur niet weer die basis dingen moeten aanleren…
Mag ik het vreemd vinden dat PlaySense de zojuist uitgebrachtel spellen OlliOlli World (een 9.0), Super Monkey Ball: Banana Mania (een 8.0) Chorus (een 8.0) betere spellen vindt dan deze Horizons game waar een Nederlandse studio 4 jaar met bloed en tranen aan gewerkt heeft? Hij spat bij mij van mijn LG 65″ en ik vindt echt serieus dit de mooiste spelervaring die ik ooit gehad hebt.
PlaySense vindt dit spel even goed als een Farming Simulator 22 en Sherlock Holmes: Chapter One.
Ik snap dat een reviewer een eigen voorkeur heeft. Maar je krijgt game codes netjes toegestuurd zodat je ze gratis kan spelen en reviewen. Neem jezelf dan alsjeblieft wel serieus. Krijg nu het idee dat deze reviewer gniffelend de 7.5 heeft opgeschreven en daarna snel zijn Xbox opgestart heeft.
@Anoniem-379: Niet zo zeuren. Gewoon de review lezen ipv alleen naar het eindcijfer kijken. Dan kom je te weten wat het cijfer ook had kunnen zijn.
Dat mensen het niet eens zijn met het gekregen cijfer weten we nu wel een keer. Gamers die het spel inmiddels gespeeld hebben geef nu zelf eens een review met plus en min punten van dit spel. Die zie ik helaas maar weinig terug in de reacties onder een review.
@Anoniem-8029:
Pluspunten:
– Ongelofelijk mooie wereld die waanzinnig leuk is om te ontdekken
– Heel veel opties om je spelervaring op maat te maken, delen van de gui op explorer modus zetten bijvoorbeeld
– De animaties van NPC’s zijn enorm goed gedaan en maken er echt aanvoelende personen van
– De muziek is betoverend mooi en past perfect bij het tempo van het spel
– De leuke dingen uit andere open wereld games komen terug, maar dringen zich niet op
– Het verhaal (al heb ik pas 18 uur gespeeld) voelt als een boek, met veel diepgang en verassende wendingen.
– De dual sense controller wordt enorm goed gebruikt op de PS5, de rumble is heel subtiel en voegt veel toe aan de spelbeleving
– Er is ruimte om het spel te spelen zoals je wil door de skills te kiezen die bij je passen, stealth, traps, ranged, animal control, melee
– Er zijn enorm veel vijanden die je allemaal kan leren kennen. De onderdelen die je kan vrijschieten en de weak points
– Je kan makkelijk in een gevecht tussen taktieken wisselen. De reviewer heeft waarschijnlijk niet gebruik gemaakt van de optie om de tijd langer te vertragen bij het activeren van het weapon wheel
– De actie onder water is spannend en mooi en voegt weer wat toe aan de fantastische spelervaring uit het eerste deel
– Na 18 uur heb ik nog geen bug gezien, of het is me niet opgevallen. Maar ik speel dan ook netjes de huidige build.
– Klimmen werk goed, en door de gele klim punten kan je voordat je gaat klimmen al een goede route bepalen in plaats van zoals in een AC gewoon domweg te blijven klimmen.
Minpunten:
– Ik kan niet stoppen met spelen, ik wil blijven exploreren en het verhaal verder ontdekken
– Het is soms lastig om de main story te volgen omdat de side quests zo leuk zijn en het spannend is om een groep machines aan te vallen om bruikbare onderdelen te verzamelen.
@Sivenator: Vraagje: bij alle triple A games laten jullie ook zien wat de andere review scores zijn geweest. Waarom wordt dit niet bij Horizon Forbidden West gedaan?
De game is notabene van Nederlandse bodem, iets waar we trots op mogen zijn. Maar we laten vooral niet de 8,9 gemiddeld zien die het overall scoort. Ik snap dit niet.
@Anoniem-1443: hier hebben mensen wat aan! Bedankt
Poeh, wat een ontzettend mooie game is dit zeg!! Grafisch, verhaal en de bugs zijn te verwaarlozen én te omzeilen. Precies wat DF zegt! Aanradertje!!! Voor mij persoonlijk een dikke 8
@Anoniem-227: Lol Horizon mag eerder een 6 krijgen, score aanklagen ben je mal? Het is een tamme moviegame vol met cutscenes galore en enorm saaie combat, nergens een uitdaging. Nergens een gedurfde zet, typische sony game voor het algemene publiek, move on
@Anoniem-1443: Nutteloze review door een Sony Horizon fanboy “ik kan niet stoppen met spelen” het spel is enorm saai, typische open world gameplay, ga van punt A naar B doe die vijand dood, verzamel dit, verzamel dat. Meer cutscenes dan gameplay, nemen absoluut geen risico’s of gedurfde zetten zodat het snowflake publiek zeker niet offended kan zijn. Het is een slappe moviegame helemaa bloated met nutteloos rondrennen en open world garbage
@Anoniem-7463:
Ga gewoon naar ACG op YouTube.