De DualSense is een mooi stukje hardware, maar Sony is ook aan het kijken hoe ze de controller nog verder kunnen verbeteren. Nu is er een patent opgedoken, dat als ‘doel’ heeft de DualSense van nog een unieke feature te voorzien.
Sony heeft al aardig wat patenten aangevraagd die te maken hebben met de controller van de PlayStation 5. Hier valt onder andere uitrekbare analoge sticks onder en dat het touchpad gebruikt kan worden als tekenvlak.
Nu heeft het Japanse bedrijf een patent aangevraagd voor de analoge sticks, die van een soort hydraulische feedback voorzien zouden kunnen worden. Dit zou met name voelbaar moeten zijn bij het indrukken van de sticks, aldus Metro.
De triggers van de PS5-controller kunnen weerstand bieden door middel van een motortje. Voor de analoge sticks zou dan een niet newtoniaanse vloeistof gebruikt worden. Dit zijn vloeistoffen die onder druk een andere viscositeit hebben dan normaal.
Net zoals met elke patent aanvraag het geval is, geldt ook hier dat dit niet betekent dat deze feature daadwerkelijk zal worden toegepast.
Allemaal leuk en aardig zolang er ook maar een optie is om het uit te schakelen. Toffe controller, die DualSense maar toch vooral gimmicky. De haptische feedback is vet maar de adaptive triggers bv zijn enorm vermoeiend voor mijn vingers na enkele sessies bij sommige games. Speel bv maar eens een uur Dirt 5, in het begin is dat best gaaf maar het is na een uurtje gewoon pijnlijk.
Interessant, ben benieuwd of dit dan nog komt voor de slim en nieuwe DualSense controllers in de toekomst en ik vraag me dan af of dit nog wat met de prijs van de controllers zou doen.
@Anoniem-3715:
Geen last van.
@Anoniem-3715:
Geen last van
@Anoniem-3715:
Geen last van.
@Anoniem-3715:
Geen last van.
@Anoniem-3715: geen last van
@Anoniem-3715: Na een uurtje gewoon pijnlijk? Totaal geen last van bij Dirt 5. gebruik altijd adaptive triggers
@Anoniem-3715: Geen last van, maar mijn neefje van 9 krijgt ook zere vingertjes van de haptische feedback
Nice daarmee word de echte next Gen nog meer next gen. De Dualsense features zijn echte verre van gimmicky.
@stefan52a:
ps5 Pro 😉
Kunnen ze dr meteen ook een Pro prijs voor vragen 😉
Hoelang zal het nog duren voordat ze de pro aankondigen. Jaartje of…. 2 3…
ben overigens wel benieuwd of ze het design van een evt. pro ook aanpassen En of deze ook in zowel discdrive als digital only beschikbaar zullen zijn. Ik vind het persoonlijk toch wel zo fijn als je dr nog lekker ouderwets een schijfje in kunt rammen
Opvallend dat Sony kennelijk nog steeds geloofd in die achterlijke touchpad.
@Anoniem-3715:
Geen last van.
@Kassandra:
Ik gebruik hem eigenlijk redelijk vaak
Merk vooral dat ik bij GT7 betere tijden neer zet met deze haptic feedback
@Anoniem-3715: Eens met je! heb die meuk direct uitgezet bij elke game die ik speel. Totaal geen toegevoegde waarde voor mij.
@Kassandra: Daar geef ik je gelijk in
@Kassandra: Die touchpad vind ik juist geweldig.
@Anoniem-3715: geen last van bij mijn spellen ben benieuwd hoe het is met diurt 5,
En heej na een uurtje gamen wat anders doen is alleen maar goed toch?
Een uitrekbare analoge stick bestaat al, heb een controller gehad die dit had.
Dikke nest die triggers. Ik heb al 4 controllers kapot gespeelt. Nu zet ik het gewoon uit.
@RobanosSmatros: Kan iemand dit vertalen aub ?
@Xboy: gewoon fonetisch lezen, dan komt t wel goed. Hij bedoelt t goed, is alleen soms wat snel met tikken.
@Anoniem-3715: Ik heb hier eerlijk gezegd eigenlijk helemaal geen last van.
@Anoniem-3715:
Laat die kinderen maar allemaal spiegelen in het rijtje met “geen last van”. Niks van meerwaarde.
Voor competitief gamen is het gewoon een groter nadeel. Ik zet het direct uit. Voor singleplayer ervaring is het wel een aangename toevoeging. Voor shooters dan weer direct uit zetten. Hitman was kantje boordje. Daar had je soms echt heel veel pressure als je rap wou aimen. Het is wennen. Maar veel andere games gebruiken het compleet voor de ervaring ipv het echt functioneel te maken. Control had dan weer de beste afstemming. Het is op en af. Het is nu niet echt vermoeiend voor de vingers. Maar als je het gewend bent van licht te duwen mis je soms je kans. Creëer je delay. En bij shotguns of heavy machine guns slaat de motor overtoeren. Ik zet het dan ook altijd uit in multiplayer.
@Anoniem-3715: Totaal geen last van
Zullen ze eens niet gwn die ps5 gaan leveren, want hoe gaaf het ook is al die nieuwe snufjes, ik heb nog geen ps5.
@Anoniem-3715: Pijnlijk? Ben je van papier-maché gemaakt? Vroeger hadden we open wonden van het gamen en smeerden we onze controllers met zout in om de pijn van het verliezen ook echt te voelen. Maar nee tegenwoordig hebben ze zere handjes omdat de triggers trillen.
Er is nog niet eens een ps5 te koop ergens laat staan een controller
@Anoniem-3715:
Mee eens