Microsoft heeft aangekondigd dat ze de Xbox Series S ietsje krachtiger maken. Een nieuwe update voor de ontwikkeltools van de Series S zorgt ervoor dat ontwikkelaars meer geheugen van de console ter beschikking krijgen en dat zou kunnen resulteren in een performance boost van zowel bestaande als aankomende games.
Deze update is uitgerold met de juni update voor de development kit. Zo zouden er honderden extra MB’s aan geheugen beschikbaar moeten zijn voor gebruik. Gezien het lagere geheugen van de Series S een probleem kan zijn voor ontwikkelaars, is er vaak een vrij groot verschil in performance met de games die draaien op de Series X.
Met het vrijgegeven van extra geheugen zou het gat tussen beide platformen enigszins gedicht kunnen worden. De performance verbetering zou met name invloed hebben op de grafische prestaties, al moet nog blijken hoe groot de impact precies is want dat is afhankelijk van de ontwikkelaars.
In de video hieronder gaat Microsoft wat dieper op deze aanpassing in.
En kaart die duurder is dan de budget xbox.
@Anoniem-3296: Wat?
@Anoniem-3296: wat praat je raar
@Anoniem-3296:
Paars geven wij de kleur dikte van graafwerkzaamheden op de lucht van een stoel partij
Nou goed nieuws voor de gebruikers van een xbox series s
Dan ben ik toch benieuwd of alle kracht van de xbox series x al vrij gegeven is
Als ik het zo hoor dus niet dus met een jaar kunnen ze daar ook meer kracht uit halen als het nodig zou moeten zijn?
Verklaart misschien ook een beetje waarom mij series x bijna geen herrie maakt dat is dus misschien omdat de volle kracht nog niet gebruikt word en ook totaal nog niet nodig is op dit moment
Heel interessant. Ik hoop dat ontwikkelaars daar ook van gebruik gaan maken!
@Marvix1711: mijn maakt ook geen herrie ! Dat heb gewoon met de kwaliteit te maken
@Xboy: ja en toch heb ik het idee dat bog niet de volle kracht gebruikt word haha
De tijd zal het leren
@Marvix1711: Ik denk het ook niet. Starfield zal bijvoorbeeld wel meer vereisen van de Series. Bijna alle grote games en exclusives staan aangekondigd voor 2023, dus dan zien we het wel.
Positief nieuws natuurlijk maar ze hebben het over honderden mb’s. Dan praat je dus over pak en beet een 3% prestatie toename, wat zich in het dus in de ideale wereld vertaald in 1 a 2 fps
@Anoniem-1175: Dit gaat ook geen invloed hebben op fps. Meer op kwaliteit van textures, draw distance etc al zal het verschil klein zijn idd maar alle beetjes helpen zullen we maar zeggen
Dat`s mooi dat je met firmware update toch nog wat kan tweaken.
@Dopekoe: Wat?
Beter hadden ze een Series-X zonder disc kunnen maken, de Series-S en originele Xbox-one zorgen alleen maar voor obstakels en zelfs dat sommige games gewoon niet naar de consoles komen.
@Anoniem-1588: Dat kon bij de XboxOne en PS4 ook al.
@Xboy: dat heb? Dat heeft met….
@Anoniem-2921:hij zij sopt lean komt ervan lol
@Dopekoe: ja alleen maar een paar dagen last van gehad gelukkig dus ik heb een betaalverzoek gemaakt voor de zekerheid even wat eronder gelegd en de rest van de reacties van de week nog wel even afspreken
@Marvix1711: xbox x draait op volle kracht, net zoals de series s. het gaat hier om wat meer RAM vrij te maken, omdat ze na enige tijd wat minder RAM nodig hebben voor de OS. dat is bij vorige generaties ook wel eens gebeurt, ook met playstation. Verwacht niet dat een console opeens vele malen krachtiger zal worden, maar dat games iets beter zullen lopen
Het gaat om maar een halve gigabyte aan RAM waar ontwikkelaars nu extra over kunnen beschikken (anders had Microsoft wel 1GB gezegd in plaats van ‘honderden megabytes’), dus verwacht geen wonderen.
@Marvix1711: komt denk puur dat de spellen nog niet vragen wat hij helemaal kan.
Denk dat einde van latijn was met god of war en last of us 2 bijvoorbeeld.
maar speel ik simpele games als de wolf among us of tomb raider remastered was er ook niks aan handje.
@Anoniem-3502: denk dat ze voor dit model zo gekozen hebben om meer aan te spreken.
Denk een series x met disc en zonder disc zou te veel concurreren met de series s.
maar ik snap je wel hoor!
@RobanosSmatros:
Ik ga er nog steeds vanuit dat er resources locked zijn zodat games nog niet kunnen vragen naar meer
Ook omdat de aanbod van de consoles zo schraal was en nu wel al flink beter zijn
Maar goed zoals ik al zei ik wacht lekker af en geniet sowieso van de graphics die van me scherm spatten haha cbox series x of ps5 of pc maakt mij geen drol uit als ik maar lekker me games weg kan spelen
@Marvix1711: ja man dat is ook de beste en juiste instelling.
moet zeggen de ps5 met beetje leuke tv is echt al wereld van verschil dus mocht het zo ver zijn gaan we sowieso genieten!
@Anoniem-3574:
Het gaat gewoon om ‘performance’. Minder tearing, minder drops etc. Developers klagen omdat de verschillen tussen de series eigenlijk te groot is. Hierdoor word het moeilijk om het volledige eruit te halen. De series S is in feite de ‘rem’ op de ontwikkeling van Xbox games. Ik hoop dat dit het een beetje minder ergerlijk maakt.
@Dopekoe:
Tegen de tijd dat meerdere facetten voor deze problematiek zal fungeren als wederzijdse reductie van arbeidsdruk, des te meer zal het een nadelige uitwerking naar de productie lagen hebben. In twee- of zelfs drievoudige opschaling!
@RobanosSmatros: Nee beter hadden de de Series-S nooit gemaakt, nu moeten de ontwikkelaars continue rekening houden met een console die minder krachtig is dan een Xbox-oneX. Bij Horizon 5 zijn er grote verschillen tussen de Series-X/Xbox-oneX vs Series-S. De Series-X is meer een Xbox-oneX-pro en de Series-S is meer een PS4+
@Anoniem-1650: mmm ja maar snap wel waarom ze gedaan hebben niet iedereen wilt/ kan 500 neerleggen en dan is dit meer dan goed alternatief.
Denk dat je moet omdraaien als de ontwikkelaars hier rekening mee gaat houden om bij elke console ongeacht sony microsoft of nintendo gewoon beste prestaties uit halen wat betreft de console zeurt niemand over.
Moet niet omgekeerde wereld worden snap je ?
Ik begrijp wel je punt man!
@Anoniem-3296:
Klopt.