Wie straks in Street Fighter 6 voldoening wil halen uit het aan elkaar rijgen van een reeks schijnbaar onmogelijke moves, kan met de klassieke en moderne controleschema’s aan de slag. Diezelfde mensen raden we ten stelligste af om de dynamische besturing aan te zetten. Deze is immers vooral bedoeld voor nieuwkomers en casual spelers.
Het dynamische controleschema van Street Fighter 6 zal enkel in lokale speelsessies beschikbaar zijn en spelers in staat stellen om al button bashend heel wat spectaculaire moves uit hun mouwen te schudden. Deze zullen dan geselecteerd worden door de AI op basis van enkele parameters. Regisseur Takayuki Nakayama legt het hieronder uit:
“In a normal fighting game, when they [mash buttons], they just do a lot of whiffs. We wanted something important and something that makes a difference happen by randomly pressing buttons. If a character is far away, pressing the face button might throw a projectile, while that same button might pull off a combo in an up-close encounter.”
Een mooie stap om de Street Fighter franchise toegankelijker te maken, vinden wij. Wat denken jullie ervan?
Wat een slechte trend, in plaats dat je beter word en voldoening haalt uit je skills tegen andere online players, komen ze met ai assist, sorry maar dit is echt kort door de bocht om een probleem te fixen die sf games al tijdje heeft.
In plaats dat ze movesets mechanic aanpassen en combo s, laten ze t heel makkelijk aan een ai system over, echt lazy om t met ai te doen.
Sf games zijn moeilijke games over t algemeen qua moves nd combos, ze konden zoveel doen met training mode om t toeganklijk te maken voor new players.
Maar ze kiezen meest simpele en slechtse en goedkoopste approach, AI assist.
@derik-for-real24: maar jij als door gewinterde speler kan toch gebruik maken van die andere?
En zoals ze zeggen is alleen met lokaal dus kortom HELEMAAL geen last van?
Zij moeten kiezen tussen oplossing of hun portemonnee driemaal raden wat ze doen ?
Kom eens op met een releasedatum Capcom!
Eerlijk gezegd win ik liever omdat ik beter ben in het spel, dan doordat ik leuk knoppen kan rammen.