Dead Space Remake komt vandaag uit en is alleen te spelen op de current-gen consoles en pc. Eén van de platformen waar het spel op uitkomt zal van unieke features voorzien zijn, namelijk de PlayStation 5-versie. Dit komt doordat er gebruik wordt gemaakt van de speciale mogelijkheden die de DualSense biedt. EA Motive heeft nu aangegeven hoe deze in de game toegepast worden.

Sr. brand manager Vincent Wang heeft in een artikel op het PlayStation Blog gedeeld dat je zonder te kijken kan weten wat voor wapen je gebruikt. Zo zal je bijvoorbeeld als je de Pulse Rifle gebruikt in de trigger de terugslag voelen van elke kogel die uit het schietijzer komt. Elk wapen kent zo zijn eigen karakteristiek dat wordt omgezet naar de adaptieve triggers van de controller.

De haptische feedback wordt onder andere gebruikt als Isaac in een ‘zero-gravity’ zone komt en hij zijn magnetische schoenen gebruikt. Elke stap zal je dan door je controller voelen. Ook als je de Kinesis en Stasis modules gebruikt, zal dit een speciale sensatie in de controller veroorzaken.

De remake van Dead Space maakt ook van de speaker in de DualSense gebruik. Geluiden die dicht bij de hoofdrolspeler te horen zijn, worden door de speaker van de controller weergegeven. Je moet dan denken aan het herladen van je wapens of als je je ‘locator’ gebruikt.