Later dit jaar verschijnt Forza Motorsport voor de Xbox Series X|S en pc. Tijdens Developer_Direct van Microsoft werd er nieuwe gameplay getoond en dat smaakt absoluut naar meer, want de racer ziet er ontzettend goed uit. In aanvulling op de beelden hebben we nog wat nieuwe details van de game, waaruit blijkt dat het een behoorlijk omvangrijke titel wordt.
Zo bestaat het totale wagenpark uit pakweg 500 auto’s die je kunt verzamelen. Daarbij is de game ook voorzien van meer dan 800 verschillende upgrades, waarmee het mogelijk zal zijn om de vele auto’s in de game te customizen naar eigen smaak en natuurlijk voor een betere performance.
Hoewel de ontwikkelaar niet specifiek ingaat op welke auto’s er allemaal beschikbaar zullen zijn, stelt men wel dat de meest moderne race bolides vertegenwoordigd zijn. Om de auto’s nog beter weer te geven, maakt de ontwikkelaar gebruikt van een spectrophotometer, die datapunten van lichtgedrag op het oppervlak registreert. Het resultaat is dat de modellen nog realistischer worden weergegeven qua kleuren. Bovendien zal de opgelopen schade nog gedetailleerder in beeld worden gebracht.
Qua tracks zal Forza Motorsport in eerste instantie 20 omgevingen brengen, die zijn voorzien van verschillende track layouts, zodat er volop variatie is. Onder de tracks vallen zowel favorieten uit eerdere delen, maar ook zijn er vijf volledig nieuwe locaties, waaronder Zuid-Afrika. Om hier enige dynamiek aan toe te voegen, zal de game voorzien zijn van verschillende racemomenten op de dag wat invloed heeft op de temperatuur van de baan, alsook omstandigheden: regen op de baan bijvoorbeeld. Bovendien heeft rubber op de baan impact, waardoor elke ronde anders is.
Forza Motorsport verschijnt dit jaar, al is een specifieke releasedatum nog niet bekend.
Wat erg vet is aan deze engine en de wijze waarop hij het gedrag van de banden berekend. Zie wat tekst hieronder. Er is nog veel meer over te vinden.
Forza Motorsport Physics
Featuring a completely overhauled physics engine with 48 times the fidelity of its predecessors, this may be the most realistic Forza yet. That starts with the tires, which now have eight points of contact for physics calculations, rather than just one, and are updated 360 times a second.
Based on fan feedback, FM is also set to feature tire and fuel management, new “in-depth” car building, as well as multiple tire compounds. The latter isn’t specifically new to the franchise and is more of a returning feature, as it was last seen in Forza Motorsport 2 back in 2007. With various compounds, players are forced to take such variables as tire life, grip, and responsiveness into consideration.
Kijk er naar uit, spijtig dat er nog geen release date is
Vreemd. drie jaar na aankondiging nog steeds geen release date…
@Anoniem-6911: Waarom is dit vreemd? The Last of us 2 bijvoorbeeld werd in 2016 aangekondigd en had pas zijn officiele releasedatum eind 2019 .
En dat op een Series X in 4K resolutie met 60FPS en dan ook nog eens Ray Tracing. Hallelujaa!!
@Smaakmaker: Dat vind ik ook vreemd. Net als Metroid Prime 4 die vier jaar geleden werd aangekondigd.
luisterde niemand van jullie tijdens de trailer afgelopen week? Echt alles wat hier staat tot zelfs in de comment reacties. Komt regelrecht uit de trailer.
Tot ziens Gran Crashrismo 7
@Anoniem-6898:
Probeer maar even opnieuw.
Wordt ergens rond de herfst dat het uitkomt. Ze zijn pas net aan de polishing begonnen volgens een ontwikkelaar.