Zo goed als elke game die ook maar iets van RPG-invloeden heeft, maakt wel gebruik van een skill tree. Zodoende komt het ook terug in Dead Island 2, maar de ontwikkelaar zal de traditionele feature vervangen voor iets anders.
Creative director James Worrall heeft tegenover Game Informer aangegeven dat je in Dead Island 2 gebruik kunt maken van een skill deck. Je hebt een beperkt aantal ‘slots’ waar je kaarten in kunt doen die je speciale vaardigheden geven. Deze kaarten kan je wanneer je maar wilt veranderen.
Spring je bijvoorbeeld van een muur om een zombie aan te vallen, dan kan je letterlijk tijdens je sprong je ‘loadout’ veranderen. Hoe je dit zo snel doet gaf Worral niet aan, maar het moet een grote feature worden voor de gameplay.
Het veranderen van je kaarten moet wel aansluiten op de situatie waarin je je bevindt. Is dat niet het geval, dan kan het ruilen van je loadout je tegenwerken. Hiermee zou er dus een soort dynamisch perk systeem moeten ontstaan met betrekking tot de skills. Interessant, niet?
Is gewoon dus een vereenvoudigde versie van DEATHLOOP of borderlands games. Die doen ook allemaal. Meerdere skill trees in borderlands. Maar je hebt meerdere skill varianten. Niks nieuws dus. Gewoon marketing praat.
Lijkt meer op dat van Back4Blood en dat is wel dik
@Anoniem-3889: Borderlands heeft gewoon een paar normale skill trees. Hier praten ze over kaarten die je toe kan bedelen en de loadout tijdens het spelen compleet kan veranderen. Ik heb misschien iets gemist, maar ik kon dat niet doen in Borderlands. Dus hoezo is dit een vereenvoudigde versie van borderlands?
@Anoniem-7615:
Ooit gehoord van visuele afwerking? Kaarten, logo’s, iconen, noem maar op. Het draait hem om perks of skills te swappen on the fly. Niks nieuws onder de zon dus. Het draait hem om het mechanisme. En dat mechanisme wordt al in tal van games gebruikt. En als ik mij niet vergis waren er al perk kaarten in games. Kijk eens naar DEATHLOOP. Het mooiste voorbeeld. Het enige verschil is een preset vooraleer je de missie start. Maar dat is een design keuze. Het werkt juist hetzelfde. Denk je nu echt dat er continue nieuwe code wordt uitgevonden. Is gewoon programmeertaal code aanpassen en linken aan een andere code die dat visueel presenteert. In samenwerking met de visuele artiest en dergelijke.
Allemaal prima. Deze game ga ik toch wel halen 🙂
De game waar ik het meest naar uit keek laatste 2 jaar.
Who do you voodoo b#tch
Ik ga zeker de game halen dag 1 ik hoop alleen maar dat hij niet teleur gaat stellen .