Final Fantasy XVI is na Forspoken de volgende console exclusieve game die Square Enix naar de PlayStation 5 brengt. Sony is natuurlijk niet vies van exclusieve samenwerkingen en gezien dit vaker gebeurt, mag het geen verrassing zijn dat Sony zelf ook mankracht op de ontwikkeling heeft gezet.
In een interview met het Japanse 4Gamer zegt producer Naoki Yoshida dat Sony ondersteuning heeft geleverd bij de ontwikkeling van de game. Het zou dan vooral op het stukje optimaliseren voor de PlayStation 5 hardware aankomen, waarin Sony een grote rol heeft gespeeld.
Dit was volgens Yoshida één van de redenen waarom Square Enix in eerste instantie deze exclusiviteitsdeal met Sony heeft getekend. Vanwege deze technische ondersteuning had het team zelf meer ruimte om zich te focussen op de productie en algemene optimalisatie van de game.
“However, from our point of view, the technical support we receive from the hardware manufacturer is a big factor to signing some contracts. This time, there was a portion where we were developing together with SIE engineers who know the hardware thoroughly down to the core, and we received generous support in optimization that we could not manage on our own and so on. Also, by not developing on the premise of multiple platforms, we could invest more man hours into things such as building the game and optimization.”
Het uiteindelijke resultaat zou moeten zijn dat Final Fantasy XVI op de PlayStation 5 in de meest optimaal denkbare vorm zal presteren wat het speelplezier natuurlijk ten goede zal moeten komen.
Dan weet je zeker dat het een top game met hoge kwaliteit gaat worden!
Logisch. Maar dit is dan ook Sony eigen de Studio’s die games voor hun console maken super goed ondersteunen.
@Anoniem-7110: Klopt Sony=masterpiece
@SaiyanSenshi: het beste en mooiste speel je eenmaal op een PlayStation, wij hebben er thuis 4. Iedereen z’n eigen plekje
Net zo goed als Forspoken zeker ? De handen van de kids op de PlayStation lijken weer eens snel gevuld 🙂
De final fantasy games interesseert mij persoonlijk zelf niet eens meer het hele combat systeem is om zeep geholpen.
@Anoniem-3875:
Ja want forspoken zijn gemaakt door het zelfde team en gemaakt op zelfde engine als final Fantasy XVI natuurlijk….. Nee dus. Totaal ander team Totaal andere engine dus Totaal niet de zelfde situatie.
@Anoniem-7218: inderdaad volledig mee eens
@Anoniem-1100: zoals het hoort (:
@Anoniem-3875: Ja speel maar lekker hifi rush. Over snel gevuld gesproken:P
Hier ga ik enorm veel speel uren in steken wat kijk ik er zo naar uit .
@Anoniem-7218: net zoals de verhaallijnen en soundtrack. Vroegah was alles beter.
@Anoniem-2873:
Je doelt op de game met de hoogste reviewscores van 2023 ? Daar moet ik inderdaad nog aan beginnen.
Al dat gejank van sony en de ps fans. Maar zelf iedere keer ook exclusieve deals maken. Wacht wel tot ik hem kan downloaden voor de pc of xbox
Sony=ruk
@Anoniem-5456:
Heb je wel eens gekeken naar het Microsoft fanboy kamp? Dat zijn by far de meeste trieste fans
Daarbij niks maar dan ook niks mis met door het financieel en qua development te ondersteunen en daardoor tijdelijk exclusive rechten te krijgen dat is echt totaal anders dan een grote developer weg te kapen
@coola: Over fanboys gesproken;)
@Anoniem-5456: Dan kun je lang wachten fanboy
@Anoniem-4560:
Ja zeg maar over Welke fanboy heb je het ?
@Anoniem-3875: Waar slaat deze vergelijking op?
@coola: Iemand die het zelf waarschijnlijk nooit in gaat zien;)
@Anoniem-7756:
Ben benieuwd wie. Je kan het in ieder geval niet over mij hebben, want ik ben gewoon op een gezonde manier fan en geen fanboy.