Redfall zou de start moeten zijn van een aanzienlijk aantal nieuwe games van Microsoft Studios. Helaas wist de coöp first-person shooter allesbehalve indruk te maken. Bloomberg-journalist Jason Schreier heeft gesproken met een aantal mensen die aan de game hebben gewerkt, en zij laten anoniem weten dat het nooit goed heeft gezeten met Redfall.
In 2018 is gestart met Redfall, en omdat Zenimax wilde worden overgenomen, werd besloten er een live service titel van te maken. De ontwikkelaar kreeg daarom de opdracht om microtransacties in het spel te implementeren. Er werd ook besloten om een multiplayer-game te maken, wat niet goed werd ontvangen door de ontwikkelaar, omdat zij juist ervaring hadden met singleplayergames.
Tijdens de ontwikkeling van de game werd voortdurend een andere koers gekozen door het management. In eerste instantie moest de game sterk lijken op Far Cry, maar later werd besloten om meer in de stijl van Borderlands te gaan. Bovendien werd het team geconfronteerd met een tekort aan personeel om aan een live service-titel te werken. Veel ervaren medewerkers vertrokken ook, omdat ze geen multiplayergame wilden maken. Er werden weinig nieuwe medewerkers aangetrokken, omdat de salarissen lager dan gemiddeld waren. Het nieuwe personeel dat wel werd aangetrokken, had echter ook geen ervaring met multiplayergames.
Op een gegeven moment was de situatie zo’n chaos dat het personeel hoopte dat de game geannuleerd zou worden of dat er opnieuw begonnen zou worden, maar dan als een singleplayer-titel. Dit gebeurde echter niet, maar Redfall werd wel meerdere keren uitgesteld. Volgens het management stond de ontwikkelaar bekend om zijn ‘Arkane Magic’ en dit zou op het laatste moment ervoor zorgen dat de game een succes zou worden. Helaas bleek dit niet het geval te zijn. De game onderging nooit een positieve verandering.
Gedurende de eerste drie jaar werd er ook gewerkt aan een in-game winkel voor talloze microtransacties. Uiteindelijk werd dit geschrapt vanwege de vele negatieve reacties op live service games. Redfall werd vorige maand uitgebracht, maar ontving veel negatieve beoordelingen. Phil Spencer bood later zelfs zijn excuses aan voor de game.
Al die pennenlikkers altijd bij de grote uitgevers… Laat de ontwikkelaar gewoon doen waar ze goed in zijn, dat levert denk ik meer op dan dit soort troep uitbrengen. Jammer dat Arkane Studios nu uit elkaar aan het vallen is. Ze maakt altijd erg sterke games.
Dit was dus wijd en breed bekend en TOCH gebruikte MS het als paradepaardje voor marketing voor gamepass en next gen.
Oplichters van de bovenste plank. Het zou bestraft moeten worden.
100% waar
@Anoniem-6220: management kan beter gewoon nergens zich mee bemoeien. Laat idd de ontwikkelaars hun game ontwerpen zo als hun zelf willen. De grote bazen kunnen beter gewoon gaan golven.
Feit: Redfall was vanaf het begin gedoemd te falen
ik had er al geen hoge verwachtingen van, het was al duidelijk dat het een fail zou worden, al hoopte ik op iets beters. Hopelijk ondergaat starfield niet hetzelfde lot.
@Anoniem-6284: ach het is toch gratis bij gamepass zeggen mensen…………..
GamePass moet toch gevuld worden met meuk, he?
@RobanosSmatros: free shite is still shite inderdaad
Redfail
Als ze het project hadden gereboot tot een pure single player Dan had het zeker iets kunnen worden. Ik heb het een kans gegeven, maar na een uurtje of 2 heb ik het toch opgegeven. Dit spel is toch een smet op het blazoen van Arkane. Jammer, maar gelukkig is er nog zoveel meer te spelen.
@Anoniem-94: Tjah mensen mogen er dus ook niet om klagen dit ga je krijgen met gamepass en ps plus abbo’s