We hebben lang moeten wachten op het vervolg van Hellblade: Senua’s Sacrifice, maar op 21 mei kunnen we eindelijk met de game aan de slag. Het spel van Ninja Theory biedt niet meer speeluren dan zijn voorganger en de ontwikkelaar heeft laten weten waarom dit zo is.
Studio hoofd Dom Matthews heeft in een interview met IGN gezegd dat de ontwikkelaar niet vooraf beslist hoe lang een nieuw project moet worden. Het gaat er om dat een game een begin, midden en eind heeft en dat de lengte past bij het te vertellen verhaal.
“I think it is… There is a story that we want to tell here with a beginning, middle and end and what is the right shape and size of experience to tell that story? So that’s kind of where we start.”
Toch komt het goed uit dat Hellblade II niet een lange game is. Volgens Matthews hebben vele fans van Ninja Theory aan hem laten weten dat ze fan zijn van kortere, meer gefocuste titels in plaats van games waar je tientallen uren in moet steken.
“I think there’s a lot of pressure on people’s time these days and I think our fans, from what we hear from them, they enjoy a shorter game where our intention is that every step of that journey is meaningful… There’s an audience of people that want games that are focused.”
Sorry hoor 8 uur lange game en dan zo vaak uitstellen….is een trend bij ms aan het worden met hun studios.
wat een onzin. 8 uur is gewoon heel karig
10 jaar in ontwikkeling en maar 8 uur? voelt een beetje als “The Order: 1886″…. dat was trouwens echt een dijk van een game!!!
Hou soms ook wel van een kortere game die je in een avondje of 2 uitspeel.
Maar 7 jaar ontwikkeltijd voor een game van 8 uur lang…
Dit is dus in een regenachtig weekend uit te spelen.
Wat wordt er toch weer een onzin gesproken door de twee personen hieronder.
@Anoniem-1978:
Je weet duidelijk niet dat ondanks de overname van Xbox de studio nog maar bestaat uit 100 man. Dat is de reden dat het zo lang geduurt heeft. Kijk hoelang Naughty Dog over een game doet met een studio die 3x zo groot is dan Ninja Theory.
@Anoniem-3092:
Waarom is dat karig. Niet alle games zijn geschikt om 30 uur te duren. Heb liever een game met 8 geweldige uren. Dan een game van 30 uur waar de herhaling toeslaat. En daarbij ook hier weer Ninja Theory is geen megastudio dus daarom hebben ze voor kort en compact gekozen.
Enige jammere is dat hij op 30fps loopt. We zijn dus eigenlijk opgezadeld met hele zwakke hardware op dat gebied. Maar de pers die hem heeft mogen spelen was erg enthousiast.
dit word een soort interactieve film met insane graphics
@PBJ85: zwaar onderschatte spel,insane graphics voor die tijd en zelfs toen al betere graphics dan menig game tegenwoordig,dat zegt heel erg veel,kijk maar naar rise of the ronin en starfield en veel andere.afgezien daarvan was het einde van TO1886 erg stom en quick time events,omfg wat een domme move was dat zeg.maar ik denk dat ´´ready at dawn´´ wel terugkomt
@Smaakmaker: Dan een game van 30 uur waar de herhaling toeslaat.
/denk dat je vooral refereert naar ubifail games.ik moet wel zeggen dat ik nu weer begonnen ben met valhalla,en toch wel een goeie game qua alliantie vormen.mysteries zijn heel leuk en maf,en sidequests zijn oke,sowieso geen witcher ³ niveau(kan niemand evenaren) en de combat,vooral ”finishing moves’ zijn gruwelijk en goed bedacht. persoonlijk vind ik dat ik geen 80 moet spenderen aan een game die 8 uur duurt,ongeacht of die gruwelijk is ofniet.is gewoon veel te kort. heb jij bv liever dat je 80 uitgeeft aan game die 8 uur duurt ,of bv 80 of meer aan een game zoals witcher ³die 150 uur duurt(ikzelf heb er 500 uuur inzitten)
-mantequilla
@Anoniem-7021: Ik had het niet specifiek over Ubisoft. Maar nee hoor ik speel liever een goede game van 8 uur. Dan een game waar ik de helft van de tijd hetzelfde doe.
8 uur vind ik ook karig.
Niemand gaat deze game dus kopen (digital only is ruk) en iedereen gaat deze via gamepass spelen. Zeer begrijpelijk.
voor mij persoonlijk klinkt dit erg goed. Ik houd niet zo van die lange games. Na 10 uur heb ik het vaak wel gezien. In de praktijk moet ik dan die laatste 10 uur doorbijten. En open wereld games van 20+ uur maak ik nooit af. Voor mij mag een film ook niet langer duren dan 2 uur. Ik zou het juist heel sterk vinden als (singleplayer-)games ook gecomprimeerd worden tot 5 a 6 uur.
@Smaakmaker: The Last of Us Part 2 was ook 3x zolang..
@Anoniem-1660: Klopt en daar vond ik ook de herhaling wel redelijk toeslaan in de gameplay.
Ik vind 8 uur niet echt slecht. Het hangt allemaal wat van game tot game af. Maar ik merk zelf wel dat ik beetje “open world” moe ben. Door zoveel enorme games te hebben gekocht zit ik met een enorme backlog en speel ik veel van die games niet eens meer uit. Ik kan er tegenwoordig wel van genieten om een game op een paar avondjes uit te spelen, weg te leggen en door te gaan met een andere. Voorbeeldje Robocop Rogue City, dat was echt genieten, geen mp, geen seasons, geen battlepass, geen honderden collectibles en enorme map. Gewoon solide 10 uur knallen, uitspelen en weer verder met iets anders.
Ik denk ook dat een game die dit soort verhaal wil vertellen, met Senua als personage ook niet echt geschikt is om haar dan, ik zeg maar wat, time trials of combat challenges te gaan laten doen als zij-activiteit in een open wereld. Dit soort game is echt veel beter geschikt voor een lineair pad met memorabele verhalende stukken wat blijft hangen in je hoofd.
Goedkope gamepass game
@Anoniem-5951: Maar digitaal gaat toch de toekomst worden. Behalve dat je niet de game niet kan door verkopen. En je betaald meer voor het product dan in de winkel. Maar heb Alan wake en de laatste POP ook digtiaal only gekocht. En daar heb ik geen spijt van.
@Anoniem-6087: Zo komt het op mij ook over. Waarom moeite doen als iedereen de game toch gaat huren voor een habbekrats ?
@Anoniem-6087: Hoe is het nou om te werken bij Ninja Theory want je weet duidelijk wat het gekost heeft om de game te laten maken.Lul niet zo stom.
@Smaakmaker: Prima. Ik vind digital only ruk. Helemaal als je 50 euro moet betalen voor een game van 8 uur.
@Smaakmaker: Zo komt de game over op me. Die mening mag ik gewoon hebben hoor. Hoef je niet met me eens te zijn, prima.
@Anoniem-3568: Ja dat is per persoon verschillend denk ik. Ik koop zelf ook lego sets van 150 euro en soms nog heel veel meer waar ik niet zo lang over doe dan een game van 50 euro die 8 uur duurt.. Maar ik vind het zelf geen probleem als de game maar erg goed is.
@Anoniem-105: Maar waarom ziet die game er goedkoop uit voor jou? Het ziet er gewoon uit als zeker grafisch gezien als de eerste echte current game. Misschien naast Ratchet And Clank RIft appart.
Leuke Demo
@Anoniem-3568: Het is jouw goed recht om digital only ruk te vinden maar het is wel de toekomst. Fysieke schijfjes zijn aan het uitsterven. Misschien dat de volgende generatie consoles nog wel de mogelijkheid zal bieden maar daarna is het toch volledig digital only.
@Anoniem-6087: Goedkope hateboy reactie
Tja is wat voor het zeggen, na langer dan 8 uur stemmetjes in je hoofd te horen mag je wel naar een psychiater denk ik.
@Anoniem-6851: Ik weet het. Treurige zaak. Ze willen gewoon de gehele 2e hands markt laten verdwijnen. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
Ik kijk enorm naar deze game uit. Beter 8 fantastische game-play uren dan 10tallen uren te grinden of in herhaling te vallen.
8 uur zal wel een theoretisch aantal zijn, ikzelf speel meestal de story mode en vermaak mij dan liever met puzzels/zoeken in plaats van combat, daar doe je vaak langer over dan 8 uur.
8 uur is meer dan genoeg.
Liever dit dan een game met filler quests, of een uitgerekt verhaal dat gaat vervelen.
Een strak verhaal is het belangrijkste!
Ruk game
8 uur lang en slechts 30 fps zonder performance mode.
Wederom een keihard gefaalde exclusive van xbox. Wat een zaadbedrijf.
@Anoniem-9785: Zucht. Hier ook weer iemand die reageert zonder na te denken.
Ten eerste Naughty Dog doet gemiddeld 5 of 6 jaar over een game van 32 uur te maken. En die hebben qua personeel 3 misschien wel 4x zoveel mensen om aan een game te werken dan Ninja Theory.
Dan verwacht je dus van een bedrijf wat 138 mensen in dienst heeft dat het een triple A blockbuster maakt die 32 uur duurt. Dat is toch niet realistisch. En dan die performance mode die je verwacht. Veel games hebben een performance mode maar dan heb je nog geen steady 60 fps. Als mooi voorbeeld bijvoorbeeld FF16 was hopeloos in perfomance mode. Dan heb ik liever een Steady 30 fps
Daarbij hebben een aantal journalisten hem gespeeld en die waren erg onder de indruk van de game. Het is juist een van de weinige current games die laat zien wat de kracht van de nieuwe Unreal Engine is.
Maar voortaan misschien eerst even nadenken voordat je dingen roept.
8 uur lang autistische scyzofrenische geluiden aanhoren is veel te lang!!!
@Smaakmaker: “Maar voortaan misschien eerst even nadenken voordat je dingen roept”
Haha………en dat zeg jij tegen een ander ? Das gewoon humor man 🙂
Ik vindt 8 uur ook wel karig,voor een game die 7 jaar in ontwikkeling is geweest zeker gezien dat de game ontwikkeld is voor de series x dat is een krachtpatser onder de consoles daar mag je toch wel op zijn zijn minst 15 uur van verwachtende in 60fps,de graphics zijn wel van fotorealistisch niveau dat zou waarschijnlijk de lengte en de framerate kunnen verklaren.
@Anoniem-265: Klopt mij overkomt het ook. Maar fijn dat je een bericht vol met feiten negeert
@Smaakmaker: “Klopt mij overkomt het ook”
Doe dan niet zo hypocriet.
8 uur 30fps dynamic resolution gaat lekkeh sjeu
@Anoniem-1660:
Als het beeld stil staat mss wel maar van het moment dat het beweegt? Blurr-fest. Tja 30fps
En wat is de prijs
@PBJ85:
Game? Hou op.
2019 is de game aangekondigd. Hoe dan
Wordt gewoon een heel dikke game! Hahaha al die zuurtjes hier in de reacties
@Smaakmaker: Ik heb de game gewoon niet gekocht ik wacht wel of speel hem gewoon niet geen haast.