Games hebben er een handje van om je doelstellingen voor te leggen die je een hoop tijd kosten om te bereiken, ook wel ‘grinden’ genoemd. Met name MMORPG’s hebben hier nogal een handje van en dat kan soms tot wat frustratie leiden. Met name omdat het zoveel tijd kost, tijd die je beter kan besteden.
Daar heeft Sony misschien wat op gevonden, want uit een nieuw patent blijkt dat ze een technologie hebben bedacht die de grind voor jou uitvoert. Dit patent is ingediend en heet ‘Method And System For Auto-Play Portions Of A Video Game’, zo meldt Exputer.
Wat de technologie doet, is dat het zichzelf aanleert hoe de speler speelt en op basis daarvan gameplay simuleert. Als speler kan je ondertussen wat anders doen en zodra de activiteit is afgerond, krijg je een melding dat het klaar is, zodat je de game weer op kunt pakken.
“The auto-play mode uses data from the user play model to automatically play the AGC for the user using a gameplay style that simulates a gameplay style of the user. […] When gameplay of the AGC in auto-play mode is complete, a resume notification is presented to the display screen of the user device used by the user during the gameplay.”
De technologie werkt op basis van AI en modellen die getraind worden in het maken van keuzes op het moment dat de speler niet aanwezig is. Volgens het patent kan de speler op die manier segmenten van een game vermijden die hij of zij niet wil spelen, wat de tijd reduceert om een game te voltooien. De AI neemt namelijk een deel voor zijn rekening.
“By using auto-play mode, users can avoid the need to play parts of a game that they do not like playing and reduce the amount of time it takes to complete the game because the AI player can play the grinding portions of the game at a faster speed.”
Of deze technologie ooit beschikbaar wordt gesteld is afwachten, want aangevraagde patenten hebben nogal de neiging om in de bureaula te verdwijnen. Dit hebben we immers vaak zat eerder gezien met patenten die Sony ooit heeft aangevraagd.
Xp farmen en dan de eerste boss fight overpowered met 1 slag doden…. we getting somewhere!
@PBJ85: Heey, hoe zal ik vandaag de dag weer als een zuurpruim beginnen… zo dus.
Ontopic: Klinkt als een interessante technologie maar ben benieuwd hoe dit in zn werk zou gaan bij bijvoorbeeld gta 6. Je kan de AI wel steeds dezelfde missie laten zien, maar her verkeerd en de vijanden staan wel steeds ergens anders… de AI zou dus zo slim moeten zijn dat het tussen het verkeer kan manoeuvreren en beter is dan de vijanden. Ben benieuwd. Denk alleen dat de game ontwikkelaars hier totaal niet op zitten te wachten want hierdoor zullen er waarschijnlijk iets minder coins/sharkcards verkocht worden
Hiervoor hadden we vroeger al iets dat noemde we bots.
@Anoniem-405: zuurpruim of sarcasme ¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯
Dus eigenlijk gewoon cheaten..
Of je zorgt gewoon dat je niet meer hoeft te grinden. Leven kan zo simpel zijn.
Interessant patent. Hopelijk gaan ze er echt iets mee doen.
Kan dat overigens niet echt als cheaten zien maar meer als een time saver zoals de Xp boosts zoals bijvoorbeeld in de AC games.
Kan binnenkort net zo goed gewoon een twitch stream kijken, als je toch niet meer zelf hoef te spelen
@PBJ85:
😀
Waarom nog een game spelen? Laten we AI het voor ons spelen. Zelf de game spele is zo old school!
For The… Streamers?
Ze gaan een nieuwe slogan nodig hebben daar bij PlayStation lol
@Anoniem-9769:
Ohhahahihihoehoe.
@Anoniem-9769: In en in triest figuur dat je bent. Meer mer de “concurrent” bezig zijn dan met het gamen zelf. Wat moet jouw (game)leven toch triest zijn.
@PBJ85: Ja toch, gooi het op sarcasme. Want dat is echt af te lezen uit je bericht. Neem nog wat azijn. Ik hoop dat ze dit werkeijk uitbrengen, maar ik zou graag eerst wat “real life” voorbeeden zien om te bepalen of dit ook echt toegevoegde waarde voor mij heeft. Ik gok dat het wat meer geschikt is voor bepaalde soort spellen en niet voor allemaal, maar wie weet misschien onderschat ik AI en werkt het straks retegoed.
@Anoniem-1580:
Volgens mij hebt jij vanochtend al een flinke glas azijn gedronken. Man maak je toch niet zo druk.
Soort van interpassief gamen?
@Anoniem-1068: gevoelige snaar geraakt bij jou?!
Niet alles zo serieus nemen joh
Hoeveel waarde heeft de reward als je er geen moeite voor hebt gedaan? Iedereen bekijkt het uit een ander oogpunt en gelijk hebben ze ook maar voor mij is het zo dat ik het overkomen van obstakels juist mooi vind in games.
Ik kan dit alleen maar toejuichen. Als trophy hunter is er niets vervelender dan lekker 50 uur genieten van een game. En dan voor 1 trophy nog 30 uur moeten grinden om lvl 50 of 100 matches te halen.
Je bent dan ook niet meer aan het spelen maar aan het werken voor mijn gevoel.
Dus kom maar op. Zolang devs dit soort idiote grinds erin proppen welkom ik dit toe.
Het kan zo zijn meerwaarde hebben, maar dan alleen voor single player,
het moet niet van invloed zijn dat je voor mulitplayer XP farmt en dan op in een potje wat dan ook beland.
Maar eerst zien of het daadwerkelijk komt
@Kuroda: Ja maar het overkomen van obstakels is ook het probleem niet echt. Dat is juist leuk.
Het probleem is dat wanneer je dit allemaal gedaan hebt en de game 100% hebt. Je nog aankijkt tegen bijvoorbeeld een achievement om lvl 100 te halen. Wat gewoon tientallen uren kan duren.
Een beetje is niet erg. Maar je hebt spellen waarbij je letterlijk 500 potjes online moet gaan doen. Of net als GTA online 1000 x van A naar B vliegen om een pakketje te bezorgen.
@Kuroda: Nutteloos grinden noem jij een obstakel? Veel plezier met 100keer dezelfde missie doen omdat de ontwikkelaar eigenlijk wilt dat je geld uitgeeft *kuch*Ruck$tar*kuch* Ik wil wil gewoon gamen en niet werken als ontspanning.
Ik vind het wel een top idee, vooral in een mmo bijvoorbeeld. In normale games moet je bijvoorbeeld iets maar 20x doen voor een trophy of een hoger level. In een mmo is dat vaak honderden keren, al dan niet meer. Dat voegt gewoon niets toe afgezien van irritatie
@Anoniem-9769: ga alsjeblieft je goddelijke gang als je grinden zo enorm leuk vind om te doen.
Voor mij is het een hele grote reden om een game niet (meer) te spelen, zoals mmorpgs, of Diablo. Wat een gedrochten zijn dat toch in mijn ogen.
@PBJ85: daar zal gerust rekening mee gehouden worden, mag ik hopen haha. En er is ook vaak iets als een max level. Dus voor een Endgame zal je niet snel overpowered zijn.
@Anoniem-5389: definieer vroeger. Want vroeger voor mij waren er nog geen bots of wat dan ook, en was zo goed als alles scripted.
@RegeraFox: ja daar moet je dan straks een extra abonnement afsluiten genaamd for the cheaters haha
@Anoniem-8961: waarom dan, want wat is het nut van grinden voor de consument, afgezien van tijd en geld verspilling tegenwoordig? Qua gameplay en content voegt het echt niets toe hoor.
Dit is echt een uitkomst voor de NBA 2K serie.
@Anoniem-6729: wat ik bedoel is dat ik bijvoorbeeld bij een baas kom in dark souls. Ik probeer die baas 3 keer en het lukt me niet. Ga ik voor optie A: beter worden en oefenen waardoor ik de baas wel aankan of ga ik voor optie B: de game uren laten draaien en dat ik via AI levels omhoog ga en ik eigenlijk niks beter word in het spel? Optie B spreekt mij dan niet aan.
En ik ben zelf iemand die als dingen in games mij niet aanspreken, of dat het zo’n grind is omdat ze je maar wat graag een sharkcard willen verkopen. Ik die gewoon niet doe. Ik vind het leuk om de platinum in games te halen onder de voorwaarde dat het niet op werk gaat lijken. Dan kan die trophy me gestolen worden.@Anoniem-3470:
Nee dankjewel wat is dit lomp zeg van Sony
@Anoniem-9985:
Wat kan jou het schelen? Je hoeft het niet te gebruiken.
Lol dom dommer domst.
Als je te lui bent om het zelf te spelen, is het al erg.
@Anoniem-9521:
Och jongen toch.
@Anoniem-9638:
Geen zorgen. Eens de functie wordt aangezet verdien je er geen trophies mee. Trophies moet je verdienen. Niet de ai…
@7th-son: vroeger was bspec in gran turismo toch ook wel een bot een heel fijne toevoeging die ik nu nog steeds mis in gt7.
@Kuroda:
dan denk je er net zo als ik over. Heb ik je verkeerd begrepen. 100x een level opnieuw doen omdat het moeilijk is. Vind ik geweldig. Maar 100x dezelfde missie halen om te sparen nee dankje. Die tacktiek komt uit de mobiele game industrie en onder andere rock$tar heeft het omarmt en de nieuwe gamers aanbidden het en lopen er mee weg. helaas
Dus ze supporten games bij Sony waar je moet grinden
@Anoniem-6499: gta online is voor mij kapot sinds ze er alles aan gingen doen om die shark cards en bonds in red dead online te pushen. Speelde gta online vooral op private servers met vrienden zodat we onze bedrijfjes konden runnen, geld konden verdienen en dan ergens afspreken om samen te oordelen wie zn auto het vetst had gemaakt. Vreemd genoeg vonden we altijd onze eigen autos het mooiste. Mooie tijden, kapot gemaakt door aanpassingen waardoor je op private servers geen reet meer kon verdienen. Elke manier die mensen vonden om makkelijk te verdienen werd niet veel later aangepast waardoor het niet meer de moeite was. Zelfde met red dead. Smerige manier om extra te cashen aan games waarvan je weet dat de meeste minderjarigen het vooral willen spelen omdat het niet mag. Ik doe er niet aan mee. Gta 6 duik ik ook alleen de singleplayer in waarschijnljk.
@Kuroda: Het lijkt me juist niet bedoeld voor difficulty gerelateerde trophies. Slechts trophies waarvoor je tig keer hetzelfde rondje moet rennen.
Nu zijn dingen zoals verzamel 300 objecten over de hele map nog niet zo’n probleem. Dan kom je nog eens ergens. Maar verzamel dit object 300x in diezelfde dungeon is belachelijk en tijdverspilling.
Ze willen juist dat je gaat grinden. En het dan beu wordt zodat je lootboxen gaat kopen. Dit patent is alleen maar ingediend zodat iemand anders er niet mee kan komen en het daadwerkelijk op de markt komt. Aanbhet einde van de dag gaat het alleen maar over geld. En hoeveel ze uit je broekzak kunnen trommelen. Dit patent zal nooit het daglicht zien. Reken daar maar op.