Tijdens de meest recente State of Play uitzending liet Sony de live service game Concord uitgebreid zien. Ook gaven ze toen aan dat er in juli een beta zou plaatsvinden, maar dat we de details nog even moesten afwachten. Nu juli dichterbij komt is ook die informatie gedeeld.
Iedereen die Concord in pre-order plaatst, kan van vrijdag 12 tot en met zondag 14 juli aan de slag via het early access beta weekend. Bij een pre-order ontvang je ook vijf codes voor deze vroegtijdige toegang, zodat je vier vrienden de mogelijkheid kunt geven om Concord te spelen.
Plaats je de game niet in pre-order, maar wil je Concord wel graag even uitproberen. Dat kan zeker, want van donderdag 18 tot en met zondag 21 juli zal er een open beta plaatsvinden. De beta is beschikbaar op zowel de PlayStation 5 als pc en er is ook direct cross-play ondersteuning.
De beta bevat de volgende content:
- Roster: Alle 16 Concord personages zijn speelbaar.
- Maps: Freewater, Water Hazard, Star Chamber, Shock Risk en Bone Mines
- Modi: Trophy Hunt, Cargo Run, Clash Point en Area Control
De Bone Mines map wordt pas met de open beta geïntroduceerd en hetzelfde geldt voor de Area Control modus. Hieronder per modus een uitleg.
- Trophy Hunt: A respawn-based mode where you fight to take down members of the rival crew and collect their bounty cards to earn points for your team. The first team to reach the target score before time runs out wins the match.
- Cargo Run: A no-respawn mode where teams compete to retrieve the Blue Buddy robotic package delivery system, plant it at one of the zones, and defend it from the rival crew to win.
- Clash Point: A round-based, no-respawn game mode where teams compete to control a single capture zone at a central location on the map.
- Area Control: A respawn mode where teams compete to control multiple capture and control zones around the map. Control two or more zones to increase your team’s score and reach the point threshold to win.
Toch de open beta proberen. Want wie weet is het beter dan we denken. Maar alsnog hoop ik dat Sony stopt met een aantal studio’s live dat ze verplicht live service games moeten maken. Want 6 studio’s van de 20 vind ik te veel.
Bij voorbaat al kansloos. Niemand koopt meer een multiplayer-shooter als alle concurrentie gratis is.
@X_boi: Helldivers II ? Verkoopt als een malle.
@Anoniem-6433: Dat is een uitzondering. Maar deze game wordt op veel vlakken echt gehaat. Het is denk ik ook dat het openingsfilmpje eruitzag als een prachtige nieuwe Ip die om een singleplayer avontuur vroeg. En het heel teleurstellend bleek. Dat dit het was een overwatch kloon
@Smaakmaker: Het komt ook over als een (goedkope) Overwatch kloon. Denk dat deze titel het niet goed gaat doen.
ik was verheugd toen ik de trailer in het begin zag,leek op een epische ´´jedi survivor achtig´´ singleplayer,totdat ze gingen switchen naar multiplayer,doodzonde.
@Smaakmaker:
“Want wie weet is het beter dan we denken.”
Wie zijn we? Leek mij gelijk al een leuke multiplayer.
Je hebt sowieso die groep rondom diversity die het moeten haten om het haten. Dat is tegenwoordig gewoon een ding en het grappige is dat de gameplay namelijk gewoon goed in elkaar zit als je de previews hebt gezien van gisteren.
@Anoniem-2127:
Ik word zo moe van dat gezeur van die sneue lui.
@Anoniem-5927: en ik word moe van de zoveelste oppervlakkige multiplayer hero shooter die volledig leunt op microtransaction bullshit. Zo worden we allemaal wel ergens moe van.