Dat Elden Ring een grote impact heeft op de gamewereld, is een understatement. Deze fantastische actie-RPG uit 2022 kreeg lovende commentaren en dit jaar werden we dan ook nog eens verwend met de Shadow of the Erdtree uitbreiding. Met zo’n dijk van een game vraag je je misschien af wat FromSoftware in de toekomst uit hun mouw zal schudden. Hidetaka Miyazaki sprak erover in een interview met The Guardian.

Elden Ring is een gigantische game en volgens Miyazaki heeft het team echt wel de grenzen van het mogelijke opgezocht met dit spel. Volgens hem is Elden Ring eigenlijk de limiet van wat het team aankan: grotere games moeten we dus niet verwachten in de toekomst.

“Budgets, scale, scope, everything has grown to a point where room for failure isn’t tolerated as much as I think it was in the past… Where FromSoftware is right now, in terms of scale, I would say Elden Ring is really the limit. We’ve tapped every resource and talent that we have access to. Scaling it even bigger, I’d have my concerns. Perhaps having multiple projects is the next stage, where some of the younger talent can have the opportunity to manage and direct game design for a smaller project.”

Hij wil dus graag de schaal wat verkleinen en eventueel meerdere kleinere projecten tegelijk ontwikkelen. Wat het ook wordt: FromSoftware zal er vermoedelijk wel iets moois van maken!