Microsoft brengt zijn first-party games op de dag van release ook uit via Xbox Game Pass en ze hebben sommige uitgevers zover gekregen dit met bepaalde titels ook te doen. Take-Two Interactive heeft er echter niets mee en blijft bij z’n eerdere standpunt dat ze nooit hun games op dag van release via een dienst als Game Pass zullen lanceren.

Call of Duty: Black Ops 6 is één van de grotere releases via onder andere Game Pass dit najaar, wat Microsoft gaat merken in de verkopen. Waarom zou je immers de shooter op de Xbox kopen als je het ook via Game Pass kan spelen? Take-Two CEO Strauss Zelnick werd gevraagd hoe hij hier over denkt en wat het voor Xbox betekent.

“I think that offering a frontline title with a premium price in a subscription service, day and date, will push consumers to that subscription service for at least a period of time,”

Microsoft zal een groei van Game Pass gebruikers gaan zien bij de release van Black Ops 6, maar het gros van de gebruikers zal na een poosje weer afhaken waarbij de vraag gesteld kan worden of dat meer oplevert dan de losse verkoop.

Wat het effect ook zal zijn, het doet het standpunt van Take-Two Interactive niet veranderen, omdat hun beslissingen rationeel zijn.

“No, it won’t affect our decisions,

Because our decisions are rational.”